(85)
Bara bra upplevelse när jag köpte elcykel online. Hade problem med cykellåset som havererade efter mer än ett år, men fick all hjälp jag behövde via mail och fick välja ersättningsprodukt helt fritt.
De skickar reklam-sms. Jag hade aldrig medvetet valt det så antingen gör de det utan att fråga eller så har de ett konstigt gränssnitt som gör att man missar det. Var försiktig.
Köpte pulsklocka på rea. Va lite skeptisk efter läst kommentarer här. Hände mycket riktigt inget på två dar. Då maila jag supporten och fråga vad som händer. Fick svar inom 5min då vi bestämde att dela paketet eftersom jag beställt två saker. Fick hem paketet 1.5dygn senare. Mailsupporten va de sjukaste jag varit med om, svar inom 5min varje gång och mycket trevlig personal 👍
Beställde cykelslang grabbens 16”. Det skulle ta 4-8 dagar vilket i sig är galet lång leveranstid för något så vanligt. Nu har det gått ca 1 månad och det är knäpp tyst från det här skitföretagey. HANDLA INTE HÄR!
Handlat både online och i butik, bemötandet i butik har alltid varit hjälpsamt. Online är de som andra skriver lite fula med leveranstiderna, men har för mig att det framgår om man kollar noga i kassan. De är iaf smidiga att ha att göra med om man vill avbryta en sen order.
Gjort två separata beställningar och båda kom fram i god tid och inga problem med varorna. Inga negativa upplevelser som många andra här.
Beställde en Trek ProCaliber 9.6, 8-13 leveransdagar. Cykeln kom efter 9 vardagar med Bring. Allt fungerade perfekt. Nu är det bara att få till sadel och styre som man själv vill ha det.
Beställde en Trek ProCaliber 9.6, 8-13 leveransdagar vid beställning. Cykeln kom inom utsatt tid med några dagar till godo. Då jag ska flytta inom kort så skickade jag redan dagen efter beställning ett meddelande och frågade om de hade någon mer exakt leveranstid. Fick inom 10 min supersnabbt svar från Ludvig på supporten och vi hade kontinuelig kontakt under hela leveranstiden för att vara säkra på att den skulle hinna fram i tid. Kung! Däremot saknades tramporna jag beställde, vilket var lite konstigt. Men fick snabbt svar av Ludvig och återbetalning fixades direkt så jag kunde gå ner till lokala cykelaffären och köpa trampor där istället. Allt gott, tack Ludvig!
Skitdålig support! La en order i torsdag, ångrade mig och försökte kontakta dem för att avbeställa.. I fredags så Satt jag som nr 1 i telefonkö i ca 1timme, gick sedan ut på deras hemsida och såg att Chatten var öppen.. Kanon tänkte jag så klickade på chatt symbolen och direkt kom Kundtjänst medarbetaren "Casper" in i chatten, skrev ett inledande meddelande och sedan lät jag fönstret vara öppet och kollade till det lite då och då 7 timmar senare hade jag ännu inte fåt något svar.. mailade då om att jag ville avbeställa min order... Idag fick jag från Bring att jag nu kunde boka utskörning.. men cykloteket har ännu inte gjort sig besväret att svara... Edit: jag har ändrat betyget till OK. Dom har svarat och dragit tillbaka ordern tycker dock att ett stort bolag som cykloteket borde ha en bättre support än detta ÄVEN på sommaren.. Fick inget mail att ordern var på väg eller så och kollinr fick jag inte förrens dom svarade mig ca 1 dag efter ursprungs betyget…. En ny Edit: jag ändrar tillbaka omdömet till usel då när jag skrev förra omdömet så drog dom tillbaka cykeln och tillbehören utan kostnad för mig. Men nu i måndags 18/9 så fick jag en faktura/delbetalning från Svea från cykloteket på något jag inte har en aning på vad den avser. Och cykloteket har ännu inte svarat på mitt Mail från i måndags!
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
www.cykloteket.seFullständigt firmanamn: Spobik AB
Organisationsnr: 559155-6633
Information hos allabolag.se