Hävdade reklamationsrätt på en Oral-B eltandborste men dom vägrar ta emot den för undersökning. Aldrig vart med om innan, alla andra butiker där produkten är mindre än tre år gammal har alltid tagit emot och undersökt men sagt at tman får stå för undersökningsavgiften själv om det inte är ett fel som faller under reklamationsrätten.
Efter bara ett år så slutade tömningen av vatten att fungera. Samsungs supportrutiner är grymt dåliga. Ska ta 2-5 dagar innan en service bokas in. Sen kan det ta flera dagar till innan man får hjälp. Kan tycka att support för så här kritiska maskiner i den här prisklassen bör gå snabbare. Blir inga fler samsungprodukter framöver.
Handlar för över 100tusen/år hos Dustin. Brukar fungera bra, men i somras hade vi ett problem och fick sitta i telefonkö 3-4h per samtal. Tänkte att det var en engångsföreteelse att det var problem med dem. Men nu beställde jag en MacBook Pro, ångrade köpet och dom skickade in en ändring till Posten så den returneras, vi ångrade oss och då gick det inte att ändra hos Posten. Helt ok, förstår att det är en begränsning hos Posten. MEN, då lovade dom mig att den skulle skickas ut till mig igen så fort som den kommer till lagret. Trots det får jag en kreditering och ett mejl där det står "Tack vare hög belastning så hann inte returavdelningen läsa mitt mejl innan... " TACK VARE?! Nu får vi vänta 3-4 veckor för att få samma dator igen. Blir nog så lite Dustin som möjligt framöver.
Eftersom att det är så återkommande förstör det upplevelsen. Det tar 20 minuter varje gång att vänta på sin tur. Parkeringarna i närheten kostar fläsk och då är det rriteraden att man inte ens klockan 10:20 kan få snabbare hjälp. Annars bra! Dyra dock.
Blåser det ute så blir det dålig värme då locket som man kan köpa till inte är "tätt" mot grillen utan det är en glipa där vinden pressar ut värmen. Framförallt locket men också grillen har ganska stora rostangrepp efter två år trots torrt förvar på vintern. Gillar grillen i övrigt, på sommaren är den perfekt om det inte blåser för mycket. Rökfritt och låg förbrukning av kol.
Köpte en Lifebike elcykel i April, den har krånglat en del och varje gång man behöver få kontakt med dem så tar det en mindre evighet. Det är väldigt jobbigt med något som man måste ha för att komma till jobbet var dag. Dessutom visade det sig nu i efterhand att batteriet som krånglat med största sannolikhet inte innehöll kvalitetsbatterier från LG/Samsung som utlovat.
Ägt cykeln ett år. Följande har hänt på 500 mil. 1. Motorn gav upp. Fick vänta på reservdel (nytt framhjul) i en vecka. 2. Batteriet gav upp, luktade fruktansvärt i garaget efter användning. Kontakten mellan batteriet och cykeln hade smälltskador. 3. Ekrar gått av i bakhjulet. 4. Ekrar gått av i bakhjulet igen. Summa summarum, ostabil cykel, med bristande kvalitet. Verkstaden bara garvar åt kvaliten på ekrarna i bakhjulet. Batteriet har Breakit nu visat inte är byggt av märkesceller så som utlovat när vi köpte cykeln. Köpte en ny cykel från biltema. E-MTB som spöar skiten ur den här cykeln med hästlängder. Stabilt byggd, 250w motor som är fantastiskt mycket starkare samt halva priset mot den här cykeln.