Prisjakt

Rally123

Medlem sen 2008-09-04
1
Bidrag
0
Hjälpsamröster
Google Store
Bra
(38)
R
Rally123
1 omdöme
Usel2 år sedan

Dum som jag är tänkte jag att kritiken här var enstaka problem så förhands-beställde en Pixel 7 Pro från Googles egna affär. Lade till ett skal till mobilen i samma order. Men när jag hittade ett snyggare och billigare direkt från tillverkaren så avbokade jag leveransen på skalet och behöll den på telefonen. Veckan efter när ordern ska gå iväg så hanterar deras betalningssystem inte ändringarna enligt svensk standard av betalning. Alltså att du godkänner via bankid. Så eftersom jag godkänt för en annan summa så kunde deras system ej hantera detta utan hela ordern blev avbeställd. Står tydligt på deras sida angående skalet "Beställningen har annullerats på din begäran" och för telefonen "Det gick inte att verifiera dina betalningsuppgifter" trots att en hela summan varit låst på mitt konto i över en vecka. Så förbokningen blev avbeställd. Supporten sa att jag hade avbeställt hela ordern vilket uppenbarligen inte stämmer. Efter en timmes chatt med supporten skulle dom höra med "higher level of support" och återkomma via mail. Fick efter någon timme svaret "I can confirm that the transaction issue you reported is now resolved." Har frågat vad detta betyder men ej fått något svar. Skulle fått telefonen nu på fredag den 21 oktober och när jag lade en ny order nu så kommer den i början på december. Kommer avbeställa och får försöka hitta den via annan butik istället. Hade jag inte behövt den i jobbet då jag jobbar som Android utvecklare så hade jag köpt en iPhone.