Jag gillar inte alla banners om att köpa mer grejer. Men deras logistik är anledningen till att man där inte hemsidan som inte är någon höjdare.
Köp inte denna, de som gett den bäst i test har inte använt den. Ett tredjeparts munstycke är ett måste för att kunna användas. Sugkraften är låg. Tar man av munstyckena som följer med märks det tydligt. Denn låga sugeffekten kompenseras i designen genom att munstycket är närmare golvet. Det gör att de suger fast på ett fast plant golv som dominerar i 95% av svenska hem. Har aldrig blivit så irriterad på en elektrisk apparat förrut. Man vill bara skrika rakt ut i frustrationen över att en damsugare inte klarar av ett plant golv. Att maskinen är tyst på "tomgång" är bra men när munstycket suger fast i golvytan för det en massa oväsen. Det går att ställa in effekten (varför ska man behöva göra det?), men den effekt som kan användas utan att munstycket är limmat vid golvet är enligt Elektrolux avsedd för gardiner. Att damsuga tjocka mattor går bra eftersom munstycket inte kan suga fast i underlaget. Med andra ord. För att kunna föra munstycket över golvet behöver effekten ställas till en nivå där inget sugs upp utan bara skjuts framför munstycket. Spara er en massa frustration och välj något annat
Otroligt besviken att en online handlare år 2019 med den konkurrans som finns inte kan prestera. Min beställning lades för en och en halv månad sedan och inget från XXL om anledningen till förseningen. Inget telefonnummer till kundtjänsten. Borde vara ett krav för en kundtjänst som tar flera dygn på sig att svara på de kontaktsätt som tillstås. Jag har onlinehandlat sedan 90-talet och aldrig varit med om något liknande. Service är Nr1, är man inte uppstyd på det i sin organisation kommer konkurransen att käka upp en. Har aldig blivit så här sne på ett företag, men heller aldrig blivit behandlag illa tidige. Helt otroligt att det ens går att göra en sådan här miss med dagens system. Måste vara något fel i affärsmodellen.