Gjorde ett online köp 2022-12-21, med Paypal. Fyra veckor senare hör jag av mig via deras krångliga support/ärende-system och undrar var min beställning tagit vägen (jag har fortfarande inte fått svar). Ytterligare några veckor senare ringer jag, ingen ursäkt men varan ska skickas så att jag har den i början på nästa vecka. Veckan går, ingen vara dyker upp, ringer igen. Personalen börjar titta på ärendet och ber därefter att få ringa upp mig om 10 minuter. Jag dubbelkollar så att de har mitt telefonnummer. Väntar ett par dygn, sedan kan jag inte vänta längre, drar tillbaka mitt köp via Paypal (som tur är) och handlar av en annan nätbutik istället. Ett par dagar senare får jag avisering att transporten är på väg till mig från Sydsport. Jag mailar Sydsport och säger att jag dragit tillbaka min betalning då jag inte kunde vänta längre och frågar om de vill att jag agerar på något sätt, eller bara låter bli att hämta ut paketet och låter försändelsen gå åter i retur. De ber inte om ursäkt, de erbjuder mig ingen kompensation, de meddelar att de tycker det är "svårt och hålla koll på". Nej då kanske man inte ska ha en nätbutik. Handla absolut inte på Sydsport, online åtminstone!
Toppen kylare! Har provat den på Ryzen 5600X Tung CPU last med stock kylare: 80 celsius medel Tung CPU last med AS500 Plus: 60 celsius medel Ligger på 39-41 celsius nu vid 10% last (fläkt 640 RPM). Jag hör inte fläkten alls. En annan positiv sak är dess storlek i bredd, som gör att den får plats i höjd med ram-minnen på mitt moderkort (MSI X570 Tomahawk), och där med kyler minnena något också. Notera att jag använda Thermal Grizzly Kryonaut som kylpasta på både stock kylare och AS500 Plus.
Förutsatt att man får plats med det, så är det ett riktigt bra 3080 kort! Jag har inte testat överklockning, men jag har jämfört det med ett kort med mindre kylare, Zotac GeForce RTX 3080 AMP Holo. Kortet från Zotac lät enormt mycket mer än MSI SUPRIM X och då jag fick tag i de för exakt samma pris var valet enkelt.
Frakten gick väldigt snabbt, fraktavgiften var rimlig för den lätta vikten på varan.
Till skillnad från andra här så har jag goda erfarenheter av företaget. En gång av fyra så tog det lite längre tid att få varorna, men den senaste beställningen var mycket snabb. Beställde 2018-12-10 kl 18 Två paket kaffe var framme i Göteborg på mitt utelämnar ställe 2018-12-13 kl 14 Priserna är också bra
Ett par dagar längre leverans vilket drar ner betyget från full pott. Retur och återbetalning fungerade utan problem, härligt. Här kan jag tänka mig handla igen om behovet skulle dyka upp.
Efter diverse test första kvällen, fungerar bra! Klart märkbar fördröjning innan lampan tänds, möjligen kan det vara LED-lampan som tar tid på sig också. (Står tändtid under 0.5s på lampans förpackning). OBS! Jag köpte två stycken NEXA AD-147 med varsin tillhörande Philips 3W LED 300lm dimmbar (PHILIPS Dimbar LEDClassic FILAMENT WW 3W E14 P45 2700K 300lm). Jag blev väldigt besviken när jag märkte att ljuset flimrade, men det var en av lamporna som var defekta. Efter att ha skiftat lamporna, så följde felet med så att säga och verkar inte ha med NEXA produkten, vägguttag eller några andra inkopplade enheter som kan tänkas störa. Hoppas det fungerar med båda imorgon när jag byter den felande lampan och att det inte är något återkommande fel eller som dyker upp snart på de andra lamporna.
En mycket bra introduktion till ett kaffe med mer robusta i.