Horribelt bemötande av en i personalen på Takpannegatan. Hade fått en produkt utbytt via reklamation och den byttes rakt över disk så att kvittot uteblev. Nu när även denna produkten slutat fungerar så blev jag kallad lögnare när jag ville reklamera även denna då jag inte kunde presentera ett kvitto som jag inte haft möjlighet att ta emot. Jag förstår problematiken med uteblivet kvitto men mitt förslag om att fråga personen som gjorde bytet utan kvitto uteblev då person jag pratade med hos er helt enkelt inte brydde sig nämnvärt. Varit kund sen 2014 hos er men nu är det sluthandlat.
Köpte ett granitlås med en specifik modell på bilden men dom skickade ett annat mycket billigare lås. Väldigt långdragen mailkonversation (omöjligt att nå via tele) för att häva köpet då dom inte ville skicka det rätta låset.
Har nu provat 7 st skärmar av denna modell och slutsatsen är att priset är på tok för högt för en ganska så medioker kvalité. 3 av 7 skärmar kom med repor i bildytan och 7/7 hade ipsglow främst nere i högra hörnet men oftas också i andra hörn. Upplevde cloudingfält i nedre samt övre mitt på 3/7 skärmar också. En skärm gick det inte ens att fästa fotstödet på då skruven ej gängade i. Färgmässigt så är skärmen behaglig att se på med bra höj/sänk funktion samt att den är estetiskt tilltalande förutom den röda foten som jag hellre skulle vilja ha i en neutralare färg. DP-sladden är bara 1,5m så fick investera i en ny längre. Problemet är att ips-glowen är så pass stark på högre ljusstyrka att den inte går att bortse från när man har en statisk skrivbordsbakrund av det mörkare alternativet samt i spel. Slutsatsen är att skärmen utan ipsglow och repor fortfarande hade varit relativt dyr men med dessa fenomén så åkte alla 7 skärmar tillbaka till butiken i snabb takt och jag kommer att vänta tills kvalitén höjs alt priset sjunker avsevärt.
Bättre bild än så här blir det nog inte vanligtvis och ljudmässigt så är den helt ok. Dock så hade mitt ex en svart pixel som var hyffsat lätt att se i övre hörn så den åkte tillbaka till butiken.
Det absolut bästa stället att handla på om man värdesätter kunnande samt extra garanti och om man vill slippa paradryttare som bara hjälper till innan köpet. Jag kommer att handla där så ofta jag kan då jag haft lite oflyt med produkter och HIFI Klubben har löst problemen snabbt och smidigt utan att sucka. Efter köpet service hör oftast inte till vanligheten men här är det standard.
Rapp skärm men blaskig bild bara man ställer sig lite vid sidan av den. Mitt ex hade bleeding i nedre hörn samt pixelfel som en Samsung-tekniker konstaterade på plats. Värt att nämna är att den sk teknikern var det mest amatörmässiga jag stött på då han ändrade sig från att det gick på garanti och skärmbyte skulle ske på plsas till att det inte gick på garanti till och från flertalet gånger och denne visste inte pixelpolicyn direkt uten fick googla sig till dessa. Ljudmässigt så har Samsung generellt bra djud för sin storlek och bildmässigt om man tittade rakt fram ifrån riktigt bra men också sämre svärta än vad man vill ha i en av de sk dyrare skärmarna i Samsungs segment. Blev en LG oled istället.
Första skärmen hade fabriken satt ihop bakstycke med front med maskeringstejp i mellan så det stack ut och var omöjligt att få bort allt. Andra skärmen hade en skada stor som toppen på ett lillfinger i skärmytan så den gick åter också. Ljudmässigt så var den ok för stt vara platttv men bildmässigt så hackade bilden störande vid rörelse trots bildförbättrings-inställningarna på. Jag provad att justera inställningarna i alla möjliga vinklar men bilden blev aldrig bra nog för att inte störa sig på.
Rymligt stilrent chassi med skavanker. Köpte 4 st och Alla hade nån form av estetiska fel så som osymetriska plåtar som stack ut, att färg släpt på utsidan av chassit samt repor. Har returnerat alla chassin och kommer att leta efter något med mer kvalité.