Bra limpa med ok bas och tryck. Har kopplat de kompatibla SPK8-S som "trådlösa" satelliter och det ger en hyffsad sourround/Atmos känsla. Hade önskat mer manuella ljudjusteringar och inte bara ett par fördefinerade ljudbilder och balans/fader/bas.
Jag hade större förhoppningar på denna TV men det blev en retur. - Laggigt OS som hängde sig helt vid ett par tillfällen och startade om, hände både i Netflix och Disney+. appen (med en ansluten Google TV istället var det inget problem). - Otroligt ojämn svärta, clouding som lyste igenom även med local dimming på hög. - Begränsad betraktningsvinkel (visst att den har en VA-panel men borde varit bättre). - Grönt skimmer i kanterna när bilden var vit. + Mycket bra tryck i färg och ljus. + Riktigt bra ljud för att inte vara en extern ljudanläggning. + Bra medföljande webkamera för videosamtal (kunde dock ha vinklats lite mer). Bytte till en 65" LG OLED C1, den är i en helt annan klass och värt prisskillnaden men har dock inte samma ljusstyrka.
Första paret så dog vänstra snäckan, utbytt på garanti och med andra paret så håller nu inte fodralet laddning. Samma problem som många andra har råkat ut för.
Helt fel telefon levererades som dessutom hade bruten plombering. Som tur är betalat med kreditkort så inga pengar förlorades, bara irritation. Skyller på att leverantören har skickat fel vara men det tyder bara på att man inte har koll på sina leverantörer, processer och rutiner. Undvik!
Bra ljud och passform men urusel bluetooth-mottagning, det räcker med att vrida på huvudet så klipper ljudet. Även med sändande enhet bara 30cm från hörlurarna klipper ljudet om jag stoppar ned enheten i innerfickan på jackan eller ens sätter på mig mössan. Jag hoppas att detta är ett "måndagsexemplar" och att det inte är samma problem med nästa par för ljudet, passformen och framför allt batteritiden är det inget fel på.
Edit: 2019-01-20 Trots flera skickade mail (utan svar) och vid två tillfällen direktkontakt med kundtjänst över telefon (45min väntetid) har de fortfarande inte lyckats leverera den vara som inte kom med i första leveransen, trots att den fortfarande finns lagernoterad på deras hemsida. Det enda svaret vi har fått över telefon är att de ska kolla vad som har hänt och återkomma men de har ännu inte av sig. Det ska inte ta två månader att ordna en full leverans. Lade en beställning 23/11, betalade och fick en leveransbekräftelse. Alla varor var i lager enligt deras hemsida vid beställningen.. Sedan ingenting från dem, trots flera mail till kundtjänst. Fick till slut tag i dem över telefon, de skulle skicka snarast men en vara var restnoterad. Jag sa ok, den varan var inte en av julklapparna så det var inte så viktigt för mig. När varorna kom (i ett JÄTTEpaket med 98% ihopknycklat papper) var saken de sa var restad med i paketet men inte en av sakerna som skulle ha varit en julklapp och som dessutom finns i lager enligt deras hemsida. De verkar inte ha någon koll på lagersaldo eller beställningar. De verkar även skifta fokus från kvalitetsredskap från välkända varumärken till egna märken med varierande kvalitet tillverkade i Kina som de försöker marknadsföra som svenska. Synd, jag har handlat mycket både från deras hemsida och i butiken men inte igen efter detta.
Tillverkade i Kina, för de pengarna kan man hellre köpa Scanpan, Le Creuset eller andra märken som faktiskt har sin produktion i Norden eller Europa. Det är märkbar skillnad på finnish och kvalitet på dessa jämfört med produkter producerade i Kina.
För slö motor och inte uppladdningsbar. En vanlig fil funkar bättre, den där maskinen är skräp. Hade motor varit starkare hade den kunnat varit bra.