Mest prisvärda för stunden. 12'an är dyrare utan anledning och 10'an saknar faktist vissa funktioner.
Uppdatering: Idag blev jag uppringd av Alina som uppdaterade mig om hela ärendet och förklarade vart det blivit fel osv. Väldigt nöjd med lösningen hon kom fram till och nu är grejerna på väg. Riktigt dålig online shop. Lagersaldo m.m stämmer inte och om produkter saknas trotts att det står att dem finns får man ingen notis om det utan måste ringa o tjata.
Pixelpolicyn är inte hur många pixlar som kan gå sönder innan den anses vara trasig. Utan det är hur många pixlar som är trasiga vid försäljningen av skärmen. Processen ser ut så att dem packar upp skärmarna dem får från en fabrik. Efter det så startar dem skärmarna en efter en och letar pixelfel och klassar skärmarna därefter. Dem var snälla och lät mig byta ut den första skärmen jag testade mot en ny men förklarade tydligt att dem inte kan göra så tills man får en skärm man är nöjd med. Han förklarade också tydligt att över 90% av alla skärmar (i världen?) levereras med pixelfel och att felen inte uppstår med tiden. Själv har jag en skärm från ett annat märke som kört i 4-5 år och nu har det uppstått ETT pixelfel. Den skärmen kostade något mer men känner på mig att den kommer hålla längre än vad min nya kommer göra. Det måste vara väldigt specifikt djupa skruvar på max 7mm djup om man ska köra vesa. Först improviserade jag med skruvarna ifrån rackskåp, men dem var snälla nog att ge mig 4st till den jag bytte till. Skärmen i sig bör ej användas till datorer om man inte vet med säkerhet att den klarar av att köra 4K@60Hz då man tydligt märker av fördröjningar på 30hz.