Sladden gick sönder nästan direkt. Lämnade av olika anledningar inte tillbaka, utan senare klippte jag av och lagade sladden. Då gick den några dagar, sedan blev det glappkontakt i andra ändan av sladden. Kass. Jag har såklart inte dragit och slitit i sladden, utan det är helt klart tveksam kvalitet. Den har ändå ett starkt plus jämfört med andra, och det är att man kan ha den i knäet eller i sängen utan vidare. Undersidan är gjord för att stå var som helst, och man täpper inte till något intag eller får hårda grejer på sig. Jag har inte hittat en enda annan som passar att använda på det sättet. Så jag har kvar min fortfarande efter många år, utan ström, bara för att den så perfekt får upp datorn och ger fri luft under, utan att "inte passa att ha i knät".
Vägrar ange längd och storlek på modellen, och anger heller inte relevanta mått på plaggen. Ibland får man veta beninnerlängd, men då grenen sitter olika på olika byxor, så kan samma person ha beninnerlängd som skiljer 15 cm mellan olika byxor som sitter perfekt. Ange modellens längd, visa om den bär högklackat, och gärna total längd på byxor (man ser ju på modellen varifrån man ska mäta). Tills dess: jag handlar hos några av konkurrenterna som har vett på att hinta om längdmåtten och i vissa fall t.o.m. har särskilda kollektioner för oss långa. Jag har även maila och efterfrågat mått, men man får nöja sig med gissningslekar. Och förväntas betala returfrakt. Anger ni inte längdmått, utan menar att man ska gå efter de midjemått m.m. som ni anger, så får ni ta returer som reklamationer när plaggen är för korta.
Sämsta tänkbara. En enkel kylfrys från Miele borde kunna förväntas hålla en viss kvalitet, men denna är i klass med en tvåtusenkronorskylfrys. 1. Precis efter att garanti och reklamation gick ut, gick tätningslisten till frysen sönder och går inte att byta. 2. Efter nästan exakt 5 år lade den av helt. Förra kylfrysen höll i 20 år, och fick bytas p.g.a. fula fläckar efter en köksbrand. det användes sedan i källaren i 5 år till, och fungerar än men ska bort p.g.a. platsbrist. En lågprisvariant. Jag är otroligt missnöjd med att Mieles billigare enkla kylfrys har så superdålig kvalitet. Lågt pris och Miele = inga finesser alls = bra kvalitet på det som finns. TROR man. Så var det förr, men så är det inte längre. Jag kommer att välja vilket lågprismärke som helst nu, eftersom jag lärt mig att kvalitet inte längre finns och att dyrare märken bara är att "betala för märket", inte för kvalitet.
Omöjliga att få tag på. Svarar inte på mail trots flera stycken. Går man till Facebooksidan så ser man att andra har samma problem och att de antingen inte svarar, eller svara goddag yxskaft på vad kunder frågar där. Jag vågar inte ens prova att köpa när de är sådana.
Sämsta webbutiken någonsin. Man kan inte hitta det man söker och man kan inte kontakta någon via mail för frågor. I särklass den sämsta butiken jag stött på. Det får bli kopieprodukter.
Köpte XBOX live 12+1 Man skulle få koderna direkt. Detta skulle ges bort i julklapp, så hur roligt kändes det när ordern stoppades för att behandlas manuellt, som ngt jäkla stickprov på bedrägeri! 21:30 den 23/12 (dagen före julafton och koderna skulle ges bort på morgonen). Visst var vi sent ute, men jag trodde ju inte att butiken skulle vara sena även med en direkt kodbeställning. Sedan ska man kunna se koderna i sin profil, samt på email. Emailen som kom, funkade inte formateringen på, men de flesta fattar att bör kolla filerna som innehåller de trasiga bilderna, men alla gör nog inte det. På sin profil, kan man klicka på "se koder" och får bara se en! Nu bör man ju spara emailet, men om något inträffar, så bör funktionen funka på siten. Men det gör den inte! Till sist: Man kan inte skriva ut något snyggt gåvokort med dessa. Jag fick sno bilder via förstoringen vid produkten, print screen och lite pyssel i mitt grafikprogram. Skrev även ut kodbilderna och klistrade fast på de kort jag skapat av bilderna på XBOX live-produkten. Fy vad kass. Billigt dock. Man får vad man betalar för, d.v.s. man får produkten (kanske inte ens direkt), men på ett sätt som lämnar allt övrigt att önska.
Så fort garantitiden var ute, så gick av- och påknappen sönder. Dissekering för att försöka laga, visade att knappen består av ytterst tunna plastgrejer där under gummihöljet.
Eftersom jag bara fått packa upp dem och inte testa, så är detta inget omdöme om funktionen. Två svarta sådana här maskiner på rad har skickats mig, med lackskador på kanten upptill på den lackerade maskindelen. Jag köpte svart, så även om det är smått, så lyser det lång väg. Första såg ut att ha fått en skada, och jag fick en ny. Den nya ser ut som man ställt själva maskindelen uppochned och låtit den åka kana. Inget jag vill betala nypris för. Får jag en som ser ny ut och funktionen visar sig vara så bra som andra säger, så kan det bli fler stjärnor, men fullt blir det inte om man ska byta flera stycken p.g.a. risig lackering. Uppdatering: Efter användande av denna maskin, så hände följande: Strömmen avslagen men sladden i. Apparaten får ström genom sig ändå, och börjar ryka och nära att brinna när jag fick lokaliserat röklukten. Se upp! Kunde ha gått mycket illa.
Tyvärr kan det inte bli högre betyg eftersom det var bortkastade pengar. Stoppvingen i matarröret, den vinge som ser till att grönsakerna inte bara snurrar runt, gick av av vanliga morötter och rödbetor (skalade såklart). Efter användande i 2 månader, så har rivskivan blivit helt slö. Har alltid tvättat alla grönsaker noga, samt skalat morötter och rödbetor. Tyvärr köpte jag på rea, och säljaren vägrar ge en ersättningsdel, utyan vill ge pengarna tillbaka. Då blir det dyrare för mig totalt, om jag ska köpa en ny maskin, än att köpa reservdelar själv. Jag kontaktade Philips om reklamationsproblemet, och de vägrade själva skicka en ny del, utan hänvisar till säljaren. Visst är det säljarens ansvar, men Philips uppvisar inget tillmötesgående. Av många andra tillverkare av diverse saker, kan man faktiskt reklamera direkt till dem och få reservdelar, för att de är intresserade av nöjda kunder. För mig blir det att se upp rent allmänt för Philips. Och är det bra pris, så är risken hög har jag förstått, att man bara får pengarna tillbaka vid reklamation. Reservex har nya kåpor med matarrör, men rivskivor finns ej.