Prisjakt
Black Week – se reans bästa deals
avatar

Nummerskivan

Medlem sen 2010-07-19
35
Bidrag
17
Hjälpsamröster
Ellos
Dålig
(500+)
N
Nummerskivan
35 omdömen
UselRedigerades 7 år sedan

Vägrar ange längd och storlek på modellen, och anger heller inte relevanta mått på plaggen. Ibland får man veta beninnerlängd, men då grenen sitter olika på olika byxor, så kan samma person ha beninnerlängd som skiljer 15 cm mellan olika byxor som sitter perfekt. Ange modellens längd, visa om den bär högklackat, och gärna total längd på byxor (man ser ju på modellen varifrån man ska mäta). Tills dess: jag handlar hos några av konkurrenterna som har vett på att hinta om längdmåtten och i vissa fall t.o.m. har särskilda kollektioner för oss långa. Jag har även maila och efterfrågat mått, men man får nöja sig med gissningslekar. Och förväntas betala returfrakt. Anger ni inte längdmått, utan menar att man ska gå efter de midjemått m.m. som ni anger, så får ni ta returer som reklamationer när plaggen är för korta.

Miele KD 12823 S-1 (Vit)
Full Star 1
1
(2)
N
Nummerskivan
35 omdömen
Half Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 7 år sedan

Sämsta tänkbara. En enkel kylfrys från Miele borde kunna förväntas hålla en viss kvalitet, men denna är i klass med en tvåtusenkronorskylfrys. 1. Precis efter att garanti och reklamation gick ut, gick tätningslisten till frysen sönder och går inte att byta. 2. Efter nästan exakt 5 år lade den av helt. Förra kylfrysen höll i 20 år, och fick bytas p.g.a. fula fläckar efter en köksbrand. det användes sedan i källaren i 5 år till, och fungerar än men ska bort p.g.a. platsbrist. En lågprisvariant. Jag är otroligt missnöjd med att Mieles billigare enkla kylfrys har så superdålig kvalitet. Lågt pris och Miele = inga finesser alls = bra kvalitet på det som finns. TROR man. Så var det förr, men så är det inte längre. Jag kommer att välja vilket lågprismärke som helst nu, eftersom jag lärt mig att kvalitet inte längre finns och att dyrare märken bara är att "betala för märket", inte för kvalitet.

Notlagret
N
Nummerskivan
35 omdömen
UselRedigerades 8 år sedan

Omöjliga att få tag på. Svarar inte på mail trots flera stycken. Går man till Facebooksidan så ser man att andra har samma problem och att de antingen inte svarar, eller svara goddag yxskaft på vad kunder frågar där. Jag vågar inte ens prova att köpa när de är sådana.

Apple Store
N
Nummerskivan
35 omdömen
UselRedigerades 9 år sedan

Sämsta webbutiken någonsin. Man kan inte hitta det man söker och man kan inte kontakta någon via mail för frågor. I särklass den sämsta butiken jag stött på. Det får bli kopieprodukter.

Spelbutiken.se
Utmärkt
(500+)
N
Nummerskivan
35 omdömen
UselRedigerades 10 år sedan

Köpte XBOX live 12+1 Man skulle få koderna direkt. Detta skulle ges bort i julklapp, så hur roligt kändes det när ordern stoppades för att behandlas manuellt, som ngt jäkla stickprov på bedrägeri! 21:30 den 23/12 (dagen före julafton och koderna skulle ges bort på morgonen). Visst var vi sent ute, men jag trodde ju inte att butiken skulle vara sena även med en direkt kodbeställning. Sedan ska man kunna se koderna i sin profil, samt på email. Emailen som kom, funkade inte formateringen på, men de flesta fattar att bör kolla filerna som innehåller de trasiga bilderna, men alla gör nog inte det. På sin profil, kan man klicka på "se koder" och får bara se en! Nu bör man ju spara emailet, men om något inträffar, så bör funktionen funka på siten. Men det gör den inte! Till sist: Man kan inte skriva ut något snyggt gåvokort med dessa. Jag fick sno bilder via förstoringen vid produkten, print screen och lite pyssel i mitt grafikprogram. Skrev även ut kodbilderna och klistrade fast på de kort jag skapat av bilderna på XBOX live-produkten. Fy vad kass. Billigt dock. Man får vad man betalar för, d.v.s. man får produkten (kanske inte ens direkt), men på ett sätt som lämnar allt övrigt att önska.

Philips HR2395
Full Star 1
3.4
(5)
N
Nummerskivan
35 omdömen
Half Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 10 år sedan

Så fort garantitiden var ute, så gick av- och påknappen sönder. Dissekering för att försöka laga, visade att knappen består av ytterst tunna plastgrejer där under gummihöljet.

Wilfa BL-1200S
Full Star 1
2.8
(35)
N
Nummerskivan
35 omdömen
Half Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 11 år sedan

Eftersom jag bara fått packa upp dem och inte testa, så är detta inget omdöme om funktionen. Två svarta sådana här maskiner på rad har skickats mig, med lackskador på kanten upptill på den lackerade maskindelen. Jag köpte svart, så även om det är smått, så lyser det lång väg. Första såg ut att ha fått en skada, och jag fick en ny. Den nya ser ut som man ställt själva maskindelen uppochned och låtit den åka kana. Inget jag vill betala nypris för. Får jag en som ser ny ut och funktionen visar sig vara så bra som andra säger, så kan det bli fler stjärnor, men fullt blir det inte om man ska byta flera stycken p.g.a. risig lackering. Uppdatering: Efter användande av denna maskin, så hände följande: Strömmen avslagen men sladden i. Apparaten får ström genom sig ändå, och börjar ryka och nära att brinna när jag fick lokaliserat röklukten. Se upp! Kunde ha gått mycket illa.

Philips Viva Collection HR1855
Full Star 1
3
(8)
1 084 kr
N
Nummerskivan
35 omdömen
Half Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 11 år sedan

Tyvärr kan det inte bli högre betyg eftersom det var bortkastade pengar. Stoppvingen i matarröret, den vinge som ser till att grönsakerna inte bara snurrar runt, gick av av vanliga morötter och rödbetor (skalade såklart). Efter användande i 2 månader, så har rivskivan blivit helt slö. Har alltid tvättat alla grönsaker noga, samt skalat morötter och rödbetor. Tyvärr köpte jag på rea, och säljaren vägrar ge en ersättningsdel, utyan vill ge pengarna tillbaka. Då blir det dyrare för mig totalt, om jag ska köpa en ny maskin, än att köpa reservdelar själv. Jag kontaktade Philips om reklamationsproblemet, och de vägrade själva skicka en ny del, utan hänvisar till säljaren. Visst är det säljarens ansvar, men Philips uppvisar inget tillmötesgående. Av många andra tillverkare av diverse saker, kan man faktiskt reklamera direkt till dem och få reservdelar, för att de är intresserade av nöjda kunder. För mig blir det att se upp rent allmänt för Philips. Och är det bra pris, så är risken hög har jag förstått, att man bara får pengarna tillbaka vid reklamation. Reservex har nya kåpor med matarrör, men rivskivor finns ej.

Tretti
Bra
(500+)
N
Nummerskivan
35 omdömen
UselRedigerades 11 år sedan

Köpte hushållsapparat från CDON, men det visade sig att den skickades från tretti så det är dem jag gjort affär med, ovetandes. Så det började därför med att det inte fanns någon status på CDON. När jag kontaktade för att undra när min vara skulle komma eller ens packas, kom den samma dag från tretti, som en överraskning. Hallå liksom, köpte jag inte från CDON? Sedan var det fabriksfel på den, och helvetet bröt lös. Kundtjänst svarar inte, det bollas mellan CDON och tretti, de vägrar ta in att det är fabriksskada, utan vill se den skadade kartongen med fraktskada, samt ett serienummer som den här maskinen inte har. De har dragit ut på tiden så att ångerrätten gått ut, och vägrar lyssna eller svara när jag säger att jag vill under inga omständigheter ha en ny vara av dessa företag. Bävar för den dag maskinen går sönder och blir ett garantiärende (med tanke på dagens kvaliteter, så är det ju rätt troligt). Inget svar alls på mina frågor, bara lite spridda goddag yxskaft och till slut en retursedel för fraktskada och avisering om ny vara när jag precis bett om att få pengar tillbaka (ingen förklaring på varför). Uppdatering: 1. Tretti svarar nedan att de PM:at mig, men det stämmer inte. 2. Via telefon löstes problemet på 5 minuter, men de föredrar inte telefonkontakt p.g.a. kostnader? Kostar det mindre att maila 5 ggr per dag i 3 veckor än tala i 5 minuter. 3. Jag fick en ny blender: MED SAMMA FEL. Usch. Ställer de dessa blenders uppochned rätt på lacken så de får åka rally på det sättet i fabriken? Man vill ju ha något som ser nytt ut. Tretti kanske får börja öppna alla och kontrollera. Fabriksfelet är givetvis inte Trettis fel. Blir absolut inget mer handlade från någon av dessa två om garanti och reklamation ska skötas genom denna totalt usla formulärsfunktion.