Vid reklamation skickas ärendet vidare till den kinesiska säljaren, som inte ersätter den undermåliga produkten, trots att de säger att dem ska det. Fyndiq lyser med sin frånvaro och återkopplar inte trots flera försök. Instämmer med övriga att inte handla från fyndiq, som uppenbarligen satt detta i system.
Varning! Jag har aldrig i hela mitt liv blivit så illa behandlad, som jag blev av Gränsbygdens Köpcentrum sommaren 2014. Vad jag var med om var ett skolboksexempel på hur man INTE ska bära sig åt gentemot sina kunder och läser man de negativa kommentarerna kan man urskilja ett utstuderat mönster från deras sida. Jag var på jakt efter en dammsugare och en torktumlare. Som de flesta andra här fick jag det lägsta priset från Gränsbygdens köpcentrum. Körde upp från Helsingborg i juli månad och betalade varorna på plats, men istället för att ta varorna med mig direkt kom vi överens om ett leveransdatum i augusti, så att jag hunnit tillträda mitt nya hus. När ingen från varken speditionsbolaget eller Gränsbygdens köpcentrum hört av sig dagen innan avtalad dag (onsdagen), kontaktade jag Gränsbygden köpcentrum på avtalad leveransdag och meddelades att sakerna fanns i lager och de skulle skulle levereras veckan efter. Efter att ingen hört av sig inför denna leverans heller, kontaktade jag Gränsbygdens köpcentrum på nytt, men fick då, efter 6h väntan, beskedet att den torktumlare jag köpt var slutsåld, men att de kunde erbjuda mig en "bättre" torktumlare till samma pris (snabb googling visade att den var sämre och betydligt enklare). Vad det gällde dammsugaren jag köpt så fick dem inte sälja den för att den hade för högt watt-antal enligt EU-direktiv. Den regeln trädde dock i kraft först i september och jag hade betalt för varan i juli samt att det fortfarande bara var augusti-månad... Efter flera sakliga mail med trevlig ton från min sida insåg jag att jag inte kunde komma någon vart, det fanns överhuvudtaget inte en tillstymmelse till ambition eller välvilja från Gränsbygdens köpcentrum att lösa detta, varför jag istället började bli orolig för att få tillbaka mina pengar och därför inte vågade kräva kompensation, stödköpa hos en annan osv. Efter påstötning fick jag tillbaka mina pengar, tack och lov! Det fanns fler dumheter från Gränsbygden köpcentrum att nämna, men det mest väsentliga har nämnts. Aldrig igen kommer jag stöda detta oseriösa företag och jag hoppas att detta bidrag kommer rädda någon från att göra samma misstag som jag.