OBS! OBS! OBS! Tänk på att svensk konsumenträtt INTE gäller den här butiken. Extremt krångligt att få igenom en reklamation. När du skapar en reklamation MÅSTE du godkänna att du kan komma debiteras en kostnad på knappt 2000 kr i felsökningsavgift. Om du inte godkänner detta tillåts du inte reklamera! Bra pris på produkten som jag letade efter. Levererades på utsatt tid. So far, so good...men sen börjar strulet... Verkar vara en OK leverantör så länge du inte behöver reklamera varorna. Skapade en reklamation på deras sida och fick sen en fraktsedel skickat till mig. När ärendet sen inte uppdateras försöker jag få kontakt med Coputersalg per telefon och det är inte lätt. Det ringer och ringer och till slut bryts samtalet... Efter 20-30 försök får jag äntligen ett svar... Försökte även få kontakt via mail och det tar lååång tid innan de svara. Efter ett flertal kontakter och många timmars "arbete" med att få tag på dem, visar det sig att paketet legat hos dem i 4-5 dagar utan att de tagit tag i ärendet. Förklaringen jag får är "vi har mycket att göra". Nu skall produkten skickas tillbaka till tillverkaren som skall felsöka och det tar ca 2 veckor... Jag kommer alltså få vänta i DRYGT EN MÅNAD innan jag har fått tillbaka en lagad produkt eller en ny. När jag framför att det är helt oacceptabelt att behöva vänte i mer än en månad så får jag bara till svar att det hör är så vi arbetar och det är normalt i Danmark. För min del blir det inte mer köp från Computersalg och om det är så det fungerar i Danmark så bojkottar jag butiker i Danmark fortsättningsvis. Nu är det bara att vänta i drygt två veckor och hoppas allt löser sig... Tre veckor har gått och inte ett ljud från dem....Försöker få kantakt med dem men det går inget vidare... Fortsättning följer...
Har beställt av dem två gånger och imponerad av deras snabba leveranser. Senast beställde jag på lördag kväll och leveransen kom på måndag förmiddag med posten. Dessutom har de bra priser på de saker jag valt att köpa hos dem. De är inte billiga på alla produkter men välj det som de är billiga på och du kommer inte bli missnöjd. Uppdatering! Vet inte vad som hänt med Apotea men deras tidigare snabba leveranser har gått till att bli långsamma leveranser. Numera är leveranstiden 3 dagar och det är inget för mig. Beställer jag apoteksvaror vill jag ha den dagen efter. Blir till att hitta en ny nätbutik för mig...
Uppdatering igen: Så då var det dags igen! Nu har 100% av diskarna slutat att fungera inom 3,5 år. Jag är verkligen imponerad av att man kan bygga så här dåliga diskar! Helt fantastiskt att WD finns kvar på marknaden.... För min del, ALDRIG mer en Western Digital disk! Uppdatering: Då var det dags för nästa disk att ge sig! Helt otroligt!...tre av fyra diskar på två år. Trodde knappt man kunde tillverka diskar av så låg kvalitet. -------------------------------------------------------------------------------- Kör 4 st i raid 5 på en Synology NAS. Har igång den 24/7. Efter knappt 3.000 timmar gav sig en disk... I/O fel. Nu är det dags för nästa disk som snurrat knappt 15.000 timmar. Också den I/O fel... Att 2 av fyra diskar gett sig på mindre än två år tycker jag är helt oacceptabelt. De skall ju dessutom vara speciella NAS-diskar. Funderar ni på dessa så ta och fundera igen. För egen del så väljer jag bort den när jag byter nu och jag kommer inte ens välja WD.
Outstanding! Precis så här skall online-shopping gå till! Jag har inget mer att önska. Beställde något sent på eftermiddagen då de "stängt" beställningar för leverans nästkommande dag. Ändå kom leveransen dagen efter, imponerande! Tyvärr behövde jag reklamera skorna efter två månader. Även här är Footway ett föredöme! Efter en kort och snabb mailväxling så är även reklamationen löst på ett sätt som jag är mycket nöjd med. De ger kunden flera alternativ till lösning på reklamationen och man får välja det som passar just dig bäst. Tack för en fantastisk service!
Haft maskinen några veckor nu och vi är riktigt nöjda. Mycket tyst maskin och väldigt smidigt med automatisk dosering. Kvalitetskänslan är mycket högre än på billigare maskiner. Rekommenderas!
Uppdatering! Scam varning! Har beställt från dessa några gånger och hälften av gångerna har det fungerat utan problem. resten av gångerna har det strulat och tagit väldigt lååååång tid innan jag fått varorna. Nu senast beställdes kaffe för nio! dagar sedan. Det enda jag fått är en orderbekräftelse och en transaktion på kortet. De svara inte på mail eller telefon. Nu har jag kontaktat Klarna för att få tillbaka pengarna samt det blir en polisanmälan mot företaget. KÖP INTE FRÅN DESSA! Måste tyvärr ändra min tidigare positiva inställning efter att jag beställt fler gånger av dem. Leveranserna har strulat alla gånger utan första gången och nu sista gången så svara de inte ens på telefon när man söker dem. Dags att höja ett varningens finger för den kaffamaskiner.se Precis som det skall vara. Köpte kaffe och de hade lägsta priset på det kaffet jag skulle ha. Köpte 2 kg och fick det fraktfritt. Beställde ca 14.30 och fick leverans dagen efter. Kommer absolut beställa här igen, om de fortsätter med låga priser...
Valde Hulténs för att det hade bra pris på brännare till min grill. Ringde in beställningen och talade med en person. Han fick serienummer på grillen och skulle beställa hem eftersom de inte hade produkten på lager. Jag fick beskedet att den skulle levereras efter en vecka. So far so good... Efter TVÅ veckor och ingen leverans ringer jag upp för att kolla vad som hänt, får besked om att de skall kolla upp och återkomma till mig alldeles strax. Ingen ringer tillbaka på hela dagen! Nästa dag ringer jag igen och får samma besked, vi kollar och ringer strax. Efter en stund ringer personen som jag talat med dagen innan. Nu får jag besked att leveransen bör komma om ca 1 vecka. Nu snackar vi 3,5 veckor efter beställning! Paketet kom efter drygt en vecka... Skruvar isär grillen för att sätta i de nya brännarna och efter lite pillande så är det dags att sätta i de nya brännarna. Tror ni de passar? NIX! Jag har fått fel brännare! Ringer på nytt upp och förklarar problemet. De får artikelnummer på det jag fått och ser att det stämmer överens med vad de själva beställt. Med andra ord, denna inkompetenta "butik" har beställt fel produkt till mig. Trots att de fått serienr på min grill! Nu skall det bli intressant att se hur de hanterar reklamationen!? Edit: Reklamtionen sköttes perfekt. Snabbt och enkelt. Bra kompensation. Trots misstaget vid beställningen så kan jag tänka mig att handla igen. Snyggt jobbat
Enligt specen skall ljuset vara varmvitt, 2700k. Samma färgtemperatur som vanliga glödlampor. Köpte denna modell för att byta ut alla mina spottar i huset. Blev grymt besviken på när jag tände, lika kallt och hårt ljus som alla andra led-spottar som jag skickat tillbaka. Känns som "sjukhus belysning". Blir retur på dessa också!