Beställde kontantkort med flytt av telefonnummer. För att flytta numret behövdes ett abonnemang skapas, men det skulle direkt konverteras till kontantkortet jag beställde. Jag skulle inte behöva göra något alls. Ett par månader senare dyker det ner en riktigt fet faktura på ett antal månaders abonnemang, Jag ringer då support som mycket riktigt konstaterar att abonnemanget inte konverterats till kontant kort men att det var det jag hade beställt. När jag då ville att de skulle fixa fakturan att stämma med överenskommelsen blir support killen aggressiv och menar att eftersom jag inte fått en bekräftelse på mail om att det ska bli något kontantkort, så spelar det ingen roll vad jag beställde/kom överens om. Att det står att jag beställer ett kontantkort är ovidkommande. Det är helt ok menar de att ljuga på telefon och sedan fakturera något annat. Maken till otrevlig och dålig kundservice har jag aldrig varit med om. Kan bara varna andra för att välja telia. Välj någon annan.
Fantastiskt dålig butik. Beställde en vara de inte levererade. När jag inte fått den efter en månad avbeställde jag givetvis. De menade att det hade blivit något knas med fraktbolaget. Iallafall, så makulerar de inte fakturan de sålt till svea ekonomi, utan jag måste ringa dem flera gånger för att få svea att fördröja fakturan eftersom granngården inte makulerar den. Efter en månad ungefär makuleras fakturan äntligen, dock inte frakten eller faktura avgiften(vet inte vilket det var, 49kr iallafall). Det kunde jag inte se på brevet jag fick från granngården. Så nu en månad senare får jag ny faktura från svea + förseningsavgift. TACK GRANNGÅRDEN! Jag orkar inte mera, utan jag betalar skräpet och köper aldrig mer från granngården.
Beställde en vara på hemsidan som var slut i weblager, men fanns i samtliga fysiska butiker. Dock skulle den inkomma till weblager om två dagar och jag fick leveransdatum dagen efter det. Jag tog kontakt och frågade om de inte kunde skicka någon av de de hade på lager, men så gjorde de inte. Jag fick vänta två extra dagar, vilket var ok ändå. Dagen för utlovad leverans kom och jag hörde varken från inet eller fraktbolag. Tog kontakt igen och fick det nonchalanta svaret att den har inte levererats för den finns inte på weblagret(fattar du väl! typ) Jag förklarade att det stod att den skulle komma in dagen innan och jag fått leverans bekräftelse till idag. Då föreslår han att dom kan ju skicka en av de de har i lager på en av butikerna. Skulle pga helg då resultera i ytterligare 5 dagars väntetid på leverans bara. Där tappade jag tålamodet och avbokade, och köpte från ett annat ställe. För mig är det oacceptabelt att bara strunta i sina kunder om det blir förseningar etc. Och varför de inte kunde skicka en av de de hade på lager i sina butiker från början känns lite som ett hån till kunderna.