Jag skulle lämna tillbaka en helt nyköpt, dock monterad, kontorsstol på JYSK Backaplan. Kommer in och förklarar att jag vill lämna tillbaka en stol. Får som svar direkt att det blir ett avdrag på minst 20% av en kvinna som inte ens har sett stolens skick eftersom jag inte hade hämtat den från bilen än. Så här står det i JYSKs returpolicy (2023-11-22): "Om varan inte är i nyskick kommer butiken att avgöra om vi gör en hel eller delvis återbetalning alternativt erbjuda ett presentkort. Det är inte obligatoriskt att montera ned varan när du returnerar den till en butik." Är det någon som kan tolka det på något annat sätt? Skulle inte tro det. Hon bedömde alltså varans skick innan hon såg varan. Jag påpekade att det inte stod i JYSKs returpolicy att det är minst 20% avdrag på returnerade varor men fick som svar att "jo, det gör det visst", av den bittra kvinnan. Det hjälpte inte heller att visa returpolicyn till henne. Jag har inget emot av att en butik inte ger en full återbetalning efter köp, men personalens bemötande och att de i princip struntar i deras returpolicy gör att jag inte kommer att handla från JYSK igen.