Smidigt, konkurrenskraftiga priser, stort och bra sortiment. Och grymt snabba leveranser hittills!
Uppdatering: det verkar vara instabox – Sveriges krångligaste leveranser – som strular. Efter snart en vecka där de lovat leverans nästa dag varje dag har de fortfarande inte levererat. Smartasaker har dessutom bemött mig väl även när jag varit gravt irriterad, så jag gör en välmotiverad höjning av betyget. Kudos. Gammalt omdöme,: Hittills har de över två dygns leveransförsening, förutsatt att det senaste budet har någonting alls med verkligheten att göra, och har tappat bort paketet mellan sig och fraktfirman. För ett bolag som har "snabb leverans" högst upp på startsidan på sin webb är det ju ett skämt. Och istället för att skicka ett nytt paket med expressleverans så får jag vänta ännu längre medan de "utreder vad som har hänt". Pajasar, att döma av den här hanteringen.
Smidigt att handla, bra pris och snabb leverans av rätt grejer som stämmer med det som beställts. Bara gott att säga! (Inte behövt testa kundservice än, så inget omdöme om sådan.)
Lagersaldo: finns i lager. Beställer och betalar, får mail inom ett dygn att varan inte alls finns i lager och att köpet hävs. För mig som tycker att köpa saker som faktiskt finns och som vill kunna lita på angivna lagersaldon är det förstås en helt oanvändbar butik, som jag kommer att undvika på grund av detta. Vad gäller butikens tidigare svar så kan jag säga ett par saker: det bryter med största sannolikhet mot GDPR, och det finns så vitt jag kan se ingen likvärdig produkt. Kan ni trolla fram en takgardin som passar till samma tak, med motsvarande monteringsdetaljer etc. så kommer jag förstås att ändra den delen av mitt omdöme. Om man säljer saker man inte har så är man en dålig säljare. Det spelar ingen roll hur bra man är på att betala tillbaka, eftersom jag redan har missat möjligheten att handla saker någonstans där de faktiskt fanns vid köptillfället, men kanske inte längre finns - eller där de har fått ett nytt, högre pris. Lagersaldon är inget man slarvar med. Tillägg 2022-05-25: villahome hävdar i sitt svar att de har inhämtat samtycke för att dela kunders personuppgifter på publika forum när kunden har lämnat en recension. Detta omnämns i köpvillkoren. Ingenstans i köpeprocessen ingår ett aktivt godkännande av köpvillkoren, och ett aktivt godkännande av personuppgiftsbehandling som inte har direkt lagstöd är ett krav i GDPR. Dessutom krävs ett separat samtycke för varje sorts behandling av personuppgifter, och du får inte ha lösningar så att man samtycker genom att skicka in ett formulär (utan att ha kryssat i ett aktivt godkännande) eller använda tjänsten. Utöver detta ska fullständig information finnas vid samtycket, du får inte länka till en fullständig text. Inga av dessa villkor för inhämtning av samtycke för personuppgiftsbehandling är uppfyllda i det beställningsflöde som används 2022-05-25 kl. 10.05, och inte heller vid tidpunkten för min beställning.
Haft min i 2,5 år och är supernöjd. Appen har blivit helt ok, efter att ha varit småkass i början. Pipandet när den är klar är väl det enda störningsmomentet, men det kan jag leva med. Grym grej!
Funkar utmärkt som traktörpanna så länge den håller. Av de pannor jag ägt har den dock haft den absolut kortaste livslängden - efter ca 3 år har jag nu två REJÄLA (1x2 cm) släpp (antistick har lossnat) i botten, trots att jag skött pannan efter konstens alla regler. Aldrig använt metallverktyg, inte kört den torr/tom, diskat noggrant etc. En panna i den prisklassen bör hålla betydligt längre.