Den fungerar bra, både på mattor och hårda golv. Den har tillräcklig sugförmåga för att få mattor att fastna i munstycket. Den levereras även med ett separat munstycke för hår som drivs av dammsugarmotorn, dvs ingen elektrisk motor i munstycket. Håren fastnar i munstycket men det är besvärligt att rensa det. Man får antingen lossa ett par skruvar eller klippa loss håren med en nagelsax eller dylikt. Lite för jobbigt och då använder jag som regel det andra munstycket. Däremot trivs jag bra med att den är pås-lös. Det är mycket lätt att tömma behållaren och verkar lätt att byta filter. Den är liten och lätt att hantera men lite tyngre än jag förväntat mig. Jag är nöjd med allt utom tömningen av hår-munstycket och rekommenderar maskinen
Bedrövlig leveranstid. En vara som ska ligga på 3-5 dagars leveranstid har inte skickats iväg efter snart 2 veckor. Detta beror på deras leverantör tydligen. De ändrar inte något på hemsidan trots att de vet att leveransbeskedet där är ren lögn. De meddelar inte kunden att de inte håller sitt löfte, att varan blir försenad. Första gången jag beställde var det Postnords fel. Denna gång Wibes. Aldrig DUABs fel eller ansvar. Jag tror inte det blir någon tredje beställning.
Den suger starkare än förväntat och piskar upp smuts ur mattor i stället för att bara suga. Den har två lägen och det svagare funkar bra på golv medan det starkare bättre på mattor. Jag hade önskat att batteriet räckte till fler minuters dammsugning. . Det borde dock hålla länge eftersom det är ett litium batteri. Dammsugaren står av sig själv och är inte tung i överdelen så som andra, dyrare modeller. Sen är det ju ingen dammsugare du dammsuger hela huset med utan den är lämplig för snabba punktinsatser t.ex. i köket.
Jag är kund med Prime-medlemskap och har varit det i snart 2 år. I början var det mest problem med UPS och att de hade alla världens ursäkter för att inte leverera HEM till bostaden (för det är ju det som är poängen med att betala nästan 600 kronor per år för gratis hemleverans) uppenbart är två saker 1. Oavsett åkeri så är de synnerligen obenägna att köra hem varan. Till post i butik är ok för dem men inte till kunden. UPS fick inte fortsätta efter tusentals misslyckade försök. Nu är det Postnord som får paket att försvinna, ljuger, ändrar i leveransen och levererar i brevlådan trots att Amazon klart och tydligt skriver hemleverans till dörren. Jag bor i ett villaområde så det är ingen portkod eller så. Det som är märkligt är att trots åtskilliga påpekanden till Amazon så händer inget. Postnord kan fortsätta att förakta Amazons kunder utan att det får konsekvenser. Jo, du får en månad till med Amazon Prime, dvs en månad till med Postnord som behandlar dig som sk*t. 2. Leveranstiderna som tidigare var 1 eller högst 2 dagar beror nu på när postnord delar ut brev, vilket för min del är varannan dag. Leverans sker inte längre till dörren trots medlemskapet. Det finns ingen poäng med att vara kund längre. Spar dina pengar och köp någon annanstans. Först då behöver Amazon ta ansvar för sin leveranserna