Köpte en dyr TV hos NetOnNet. Första dagen fungerade TVn perfekt men ganska omgående uppdagades det att displayen var trasig - en röd, vertikal linje gick rakt igenom bilden. Detta felanmäldes omgående. Svaret från NetOnNet är att jag skall boka DHL för att hämta upp TVn för att skicka den på service. Detta kommer att ta flera veckor och mest troligt måste hela panelen bytas ut. Mest troligt är också att det blir en helt annan panel. De frågade om jag hade kvar kartongen och om inte, så erbjöd de mig att köpa en ny kartong för 600 kr. Jag har frågat NetOnNet om det verkligen är så här de önskar att ärendet hanteras, och de står på sig. Mitt förslag om att köra in TVn till dem och få den utbytt lyssnar de inte ett smack på. Så: om du är på jakt efter en ny TV så köp den gärna på NetOnNet - men bara om du inte har något emot att riskera att vara av med den i flera veckor för att sedan få tillbaka den i "begagnat skick". Uppdatering 11/9: Jag har mailat fram och tillbaka med kundtjänst sedan mitten på augusti. Jag har erbjudits att köpa en ny tv, visa NetOnNet kvittot och få återbetalning. När jag svarar att det låter som en bra ide och samtidigt ställer följdfrågan vad de vill att jag gör med den trasiga tvn så får jag plötsligt inget svar. Det tar sedan 8 arbetsdagar och ett par mail från min sida innan jag för svar - av en annan medarbetare på NetOnNet som inte låtsas om att det pratats om en lösning, utan ger ett helt annat förslag som jag inte är nöjd med. Nu såg jag att NetOnNet svarat på mitt omdöme så idag den 11 september har jag mailat dem enligt svaret på omdömet. Uppdatering 16/9: människan som svarat nedan och "vill inget mer än att ta en närmare titt på just ditt ärende" har jag inte hört ett ljud ifrån. Däremot så har deras kundtjänst svarat igen. De backar nu på förslaget att jag skulle köpa en ny tv, visa dem kvittot och få betalning. De menade, förtydligar dem, att ifall jag inte vill skicka min TV på service o vill köpa en helt ny så kan de stå för mellanskillnaden. På vilket sett detta skulle vara en lösning är väldigt oklart, för då hade jag plötsligt haft två tv-apparater, varav en är den trasiga NetOnNet sålde mig. Man avslutar dessutom mailet med att hinta om att jag haft sönder tvn själv under transporten och tipsar mig om att jag ska ta kontakt med mitt försäkringsbolag. Jävligt oklart vad mitt försäkringsbolag har med saken att göra. Uppdatering 26/9: NetOnNet har lyckats trötta ut mig med sin kundtjänst, så jag ger upp och skickar min splitter nya, trasiga tv på service. Förutom att själv ha blivit anklagad för att ha haft sönder TVn (alltid en risk med att själv frakta hem saker från deras lagershoppar, enligt dem själva) så har de nu också antytt att jag tog aningen för lång tid på mig att anmäla felet. Detta kommer man på efter flera veckor av korrespondens. SAMMANFATTNING: - Köp en ny tv på NetOnNet som är trasig när du kommer hem och tvingas skicka den på service i flera veckor. Tillverkaren av TVn säger själva att det är ett fabriksfel, men NetOnNet lyssnar inte. - Kundtjänsten tar mellan 3-10 dagar på sig att besvara ett enkelt mail. Då besvaras inte ens de frågor du ställt. Att ringa går inte pga milslång kö. Vidare så ger de med rena osanningar och får för sig saker som aldrig är påstådda, i mitt fall att jag sagt att jag blivit erbjuden en ny tv av tillverkaren om jag lade till 600 kr. En kostnad NetOnNet av goodwill kunde tänka sig att stå för. Problemet var bara att ingen någonsin hade nämnt en sådan lösning, varken jag eller tillverkaren. - Personen som besvarade detta omdömet för längesedan har aldrig återkommit, trots att den inte ville annat än att hjälpa mig i ärendet. Exakt samma svar finns på flera omdömen här på prisjakt men det är bevisligen något de klistrar in för att det ska se bra ut inför prisjakts övriga besökare.
Svarade snabbt på mail när jag ställde frågor om ett begagnat objektiv. Snabb leverans, bra pris och utmärkt skick på objektivet! Mycket nöjd.
Visst känns sajten lite utdaterad och rörig, men helskotta vad snabbt det går att få hem grejorna! Aldrig varit med om att man packar och skickar så snabbt som Proshop gör. Priserna är också bra, på vissa artiklar till och med sjukt bra. Kan bara rekommendera Proshop.
Själva vågen verkar bra och någorlunda exakt. Snygg sak jämfört med andra personvågar. Appen är katastrof. Svensk översättning i appen är så usel att det är skrattretande. Det tveklöst värsta med appen är dock att den efterfrågar behörighet till telefonens kamera, bilder, telefonlista mm. Dessa behörigheter har jag givetvis spärrat... ge en kinesisk vikt-app tillgång till allt detta är befängt. För priset är det en bra personvåg, men se upp med appen.
Vilket skräp. Jag har haft sen i ett år och jag har aldrig varit nöjd. Den klev genast degraderad till att endast få städa i tvättstugan där det ligger klinker, för all annan typ av golv repar den direkt. Även i tvättstugan är den undermålig, skall tilläggas. Suger man upp grus och sten så behåller den det tills dess att man stänger av den, då spottar den genast ut alltihop igen. Gissningsvis är suget så dåligt att den inte orkar dra upp det i behållaren, utan det trillar ner igen så fort suget upphör. Jag försökte dammsuga soffan härom dagen, under kuddarna låg en del grus och damm. Inte ens detta klarar den, oavsett munstycke. Nej, denna kommer att åka på tippen vilken dag som helst och jag ångrar att jag köpte den. Idag hade jag inte gett 199 kr för den, helt ärligt. Anledningen att den inte körts till tippen tidigare är att jag glömt ta med den varje gång. Nä! Se dig efter en annan dammsugare så sparar du pengar och huvudbry.
Beställde en gräsklippare och fick den dagen efter. Eftersom webbsidan är lite "sådär" så ringde jag och kollade först. Efter en mycket kort väntan i telefonkö var det en vänlig kvinna som meddelade att den fanns i lager och skulle skickas direkt. Det gjorde den ju verkligen. Minus för att webbsidan ser utdaterad och rörig ut, nästan lite föråldrad. Men vad gör det när de kan leverera vad de lovar?
Har haft S5 tidigare och denna innebär en stor uppgradering. Den är smartare i sina beslut, mer effektiv och framförallt mycket tystare. Det är dessutom kul att se den jobba. Appen har blivit mycket bättre och har fler funktioner. Nu har jag döpt alla rum, bestämt styrka (och vattenmängd vid moppning) individuellt för varje rum, samt bestämt i vilken ordning rummen skall dammsugas. Mycket nöjd med mitt köp!
Vilken dålig mus. Den känns inte alls exakt med pekaren och det är direkt svårt att jobba med den. Att direkt pricka en knapp eller ett reglage går inte, utan man får cirkulera lite innan man prickar rätt. Jag har fibblat med alla inställningar i Windows, utan att få det helt bra. Nu återgår jag till min gamla hederliga trådade mus. Denna åker eventuellt rakt ner i soporna.
Klockren liten maskin! Hade tidigare Air 1 och upplever att Mini 2 är en stor uppgradering från den! Ocusync 2.0 är helt fantastiskt, inte minst jämfört med 'enhanced wifi'. Mini 2 kan upplevas lite plastig i materialet, inte minst jämfört med dyrare drönare men detta är absolut inget problem. Fly More Combo är ett givet köp istället för att köpa enbart drönaren. Det du får i paketet kommer du ändå att köpa framöver så det är lika bra att göra på en gång och spara tusenlappar.
Köpte drönare av Swedron och gjorde detta enbart eftersom deras omdömen är i absolut topp på diverse forum och facebookgrupper. Ryktet visade sig stämma - snabba, vänliga och trots att jag hoppas inte behöva kundtjänsten så känns det ändå tryggt utifall att jag skulle behöva det i framtiden. Deras sajt kunde kanske vara lite bättre och mer modern men vad gör det på det stora hela.