Prisjakt
Black Week – se reans bästa deals

Alias joje

Medlem sen 2013-12-27
49
Bidrag
26
Hjälpsamröster
Bubbleroom
Dålig
(52)
A
Alias joje
49 omdömen
UselRedigerades 7 år sedan

Kundservice svarar inte alls i telefon. Klassiskt AB Ruffel & Båg men med en lyckad reklam.

DeLonghi Magnifica S ECAM 22.110
Full Star 1
4.6
(25)
3 099 kr
A
Alias joje
49 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
Redigerades 7 år sedan

+ Fantastiskt gott kaffe - med rätt bönor såklart + Många möjligheter + Grymt snygg + Smidigt format + Grymt prisvärd - Synd att man regelbundet bör köpa kalkrengörartillbehöret

KitchenTime
OK
(500+)
A
Alias joje
49 omdömen
Bra7 år sedan

Smidigt och okomplicerat. Lite AI-känsla alltid när mallen delvis fyller i sej självt. Stort minus att jag inte kunde betala med kort eller instantly på annat vis. Stort minus för att man är tvingad att välja rufflarna postnord som transportör. Hela landet är ju fullt av olika leverantörer. Lär av Apotea som äger rakt igenom. Letar nu en vecka efteråt efter fakturan i mailinkorgen nu vilket jag ser som ett minus att alls behöva ägna tid åt. Var tusan är den? Låt alla betala direkt tack! Varför är det så få butiker som är genomtänkta rakt igenom?

Uppercut
Dålig
(500+)
A
Alias joje
49 omdömen
UselRedigerades 7 år sedan

Försökte göra en beställning deras sida den accepterar inte mitt vanliga kortnummer - som jag använder utan problem regelbundet. Usel sida vad det gäller den biten. Annars bra sortiment och ok prissättning. Men vad hjälper då det? Blir å handla på annat ställe.

Bulldog Natural Grooming Original Roll-On 50ml
Full Star 1
2.3
(4)
129 kr
A
Alias joje
49 omdömen
Full Star 1Half Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 8 år sedan

Efter tips på blog började jag med denna serie och är i stort sett nöjd. Men denna produkt har tendens att klägga ihop så att kulan fastnar och innehållet stelnar till små bitar som liknar mjukt stearin. Spolar man med hett vatten och kastar man det som stelnat kan man med lite tur använda resten ändå. Därför låg poäng på deras roll on. Mailade agenten om detta för kanske två månader sen utan svar.

ITsajten
Dålig
(391)
A
Alias joje
49 omdömen
OKRedigerades 8 år sedan

Jag beställde igår fel vara, ett usb-minne från ITS. Den kom fram blixtsnabbt en dag därefter, idag. I kuvert. Frakt 29 kr dock vilket är dyrt när de bara betalar brevporto. Apotea som jämförelse har fri frakt på allt och alltid - oavsett varans pris eller storlek. Jag behövde returnera denna felbställning och kontaktade dem via deras hemsida i en mall för meddelanden. Det är enda sättet. Fick då svaret att jag måste stå för fraktkostnaden TILL MEJ som ju var ganska dyr med tanke på att det handlade om ett kuvert. "Hej! Det går utmärkt att ångra köpet under förutsättning att nedanstående villkor efterföljs: - Ångerrätten gäller 90 dagar fr.o.m den dagen då du skäligen kan ha tagit emot varan. - Varan och förpackningen ska vara i exakt samma skick som när du mottog den. - Produkten skall vara komplett, detta innebär att alla tillbehör måste returneras. - Försändelsen måste returneras via Posten. Detta så att vi får det levererat direkt till oss. - Försändelsen måste hämtas ut på Posten. Paket som inte hämtas ut debiteras med 395 kr. Följande ska medfölja i returen: Ordernummer Meddelande om att du vill åberopa ångerrätten. Adress: ITsajten i Kalmar AB Box 103 391 21 KALMAR" Vid ångerrätt står kunden för returfrakt och ursprunglig frakt. Mitt ordernummer är: E212964 om nu ITS vill kommentera nåt här. PLUS för Lättöverskådlig snygg sida Grymt snabb leverans Snabb feedback Bra priser MINUS för Dyr leveransavgift för ett enda kuvert (bort med tre stjärnor - det är principen) Sortimentet? (bort med en stjärna) Frestande att dra bort en stjärna för att de inte har telefonsupport men de var så snabba att svara med text så de slapp undan på det.

Bonprix
Dålig
(120)
A
Alias joje
49 omdömen
UselRedigerades 8 år sedan

De mjölkar dej på pengar. Fina kläder och bra priser? Passa er noga.. För vänta tills du behöver byta storlek. Nu kommer de dolda avgifterna fram. Frugan handlar ofta kläder på nätet och har aldrig varit med om detta. Här ville hon bara byta storlek på en kappa och kundtjänst sa det inte skulle bli någon merkostnad. Men de snodde femtio kronor för henne. Alla på kundtjänst var rörande överens om att det är en självklarhet även om man tidigare sagt att det inte ska kosta något alls i telefon. Bonprix är GENERÖSA som inte tar mer pengar från kunder som håller på och byter. Fy skäms, aldrig mer Bon Trix. Kan tillägga att de trollade bort rabatten också som frugan skulle haft med sin rabattkod. Personalen på kundtjänst är fyrkantiga och är tydligen hårt hållna via en girig företagskultur. Det är i alla fall min slutsats. Fy skäms! Vill inte ha era erbjudanden och kataloger i framtiden. Kasta dem i källsorteringen. HÄR ger jag nu företaget en inbjudan att ställa allt till rätta - välkomna om ni vill ha en edit i detta omdöme nedan! Paketnummer 77806901 - kontakta oss på mail.

CyberPhoto
Utmärkt
(500+)
A
Alias joje
49 omdömen
BraRedigerades 9 år sedan

Edit efter avslutad affär: POSTNORD är tyvärr den länk som försvagar den berömda kedjan när man beställer en vara tex från CyberPhoto En månad snudd på tog det innan varan (som fanns i lager) kom, och då var det inte heller den beställda varan som dök upp då den tagit slut efter två (!) misslyckade sändningsförsök med POSTNORD. Postnord har alltså lyckats slarva bort den beställda vara två gånger på raken om man får tro Cyberphoto, vilket jag gör. Har kontakter på posten som skvallrar om usla rutiner och ett ointresse för verksamheten i stort. Det var ändå som kund en stor besvikelse att behöva ha kontakt med säljaren så mycket för att få hem varan. CyberPhoto var än mer frustrerade då en dålig leverans går ut över deras rykte, men deras ledning gjorde vad de kunde för att kunden skulle bli nöjd. Just därför kom det en dyrare (och kanske bättre?) produkt istället för den beställda. En viss kompensation medföljde också. En olycka i arbetet är en olycka i arbetet. Jag tycker oavsett att man bör ha en beredskap och en plan B när Postnord havererar i dylika debacle. Åtminstone när kunden håller till i Stockholm eller annan storstad så borde man sända över ett internpaket till någon medhjälpare som budar över detta med bil till slutkund. Alternativt bör det framgå tydligt när man handlar på CyberPhotos hemsida att Postnord inte alltid är att räkna med. Man har ändå valt att anlita dem om än i brist på konkurrens. Jag handlar själv regelbundet på internet och det funkar ofta mycket bra. Varor brukar dimpa ner ett par tre dagar efter beställning. Detta var mycket ovanligt oavsett vem som levererat varan. Flera saker vägs in i omdömet nedan.. PLUS för att ledningen tar kunden på största allvar PLUS för att CyberPhoto kompenserade för det inträffade så gott de i dagsläget förmått MINUS för att man inte kan följa upp leveranser för att vidta åtgärder utan att kunden ska behöva bevaka vad som händer/inte händer MINUS för att man inte har en plan B när den svaga länken i kedjan brister MINUS för att det tog så lång tid obeaktat anledning NOTERBART: kommentarerna på prisjakt visar i alla fall mej att CyberPhoto är att lita på även om rutiner säkert kan bli bättre.. Vid en eventuell ny beställning kan jag sänka eller höja betyget!