1. Kvalitet: Som många andra recensenter redan varnat för så bör man undvika JYSKs sängar. Sängen jag köpte hade 25 års garanti men har säckat ihop efter fyra år trots att skötselråden följts. Vid reklamation hävdar JYSK att vi har belastat sängen fel, vi ska inte belasta sidan av sängen. Detta är helt omöjligt då det är helt normalt att man rör sig till viss del när man sover. Dessutom är det orimligt att kräva att konsumenten aldrig belastar sängkanten - det ska en säng tåla. 2. Bemötande: Kundservice på JYSK har ett bemötande som är om möjligt värre än produktens kvalitet. De nekar min begäran vid reklamation och menar att garantin inte täcker madrass. Vid frågan om vad garantin täcker så får jag svaret att om metall från fjäderdelen i sängen sticker ut så kan man reklamera. Om så är fallet så är informationen man får vid köp inte bara missledande - det är helt enkelt falsk information om vad som ingår i garantin. Det tråkigaste är dock att när jag ber om att få komma till kundundersökningen som påbörjas efter att kundservicemedarbetaren lagt på luren, så lägger inte medarbetaren på luren utan sätter samtalet på "hold" så att jag inte kommer till kundundersökningen. Känns väldigt tråkigt att bli behandlad så här.