Prisjakt

Salar Momtazian

Medlem sen 2024-07-08
1
Bidrag
0
Hjälpsamröster
Alina
Bra
(500+)
S
Usel3 månader sedan

Jag lämnade in min iPhone 11 Pro Max för reparation den 6 juli 2024 på grund av att den hade fastnat i Restore-läge. Trots en spricka på skärmen fungerade både skärmen och touchen utan problem. Problemet jag hade var att telefonen hade fastnat i Restore-läge. Efter en dag blev jag kontaktad av en servicetekniker från Alina i Uppsala, som informerade mig om att problemet var en trasig högtalare för samtal. Teknikern nämnde även att hon under reparationen hade skadat LCD-skärmen och att jag skulle behöva betala för en ny skärm samt för kostnaden av högtalaren och diagnostiseringen. Detta utan att jag i förväg hade informerats om risken för skärmförstörelse. Vid hämtning av telefonen upptäckte jag att ett felmeddelande för Face ID visades på skärmen, vilket inte fanns innan reparationen. När jag frågade om detta fick jag först höra falska påståenden om att de tidigare hade informerat mig om risken. Efter ytterligare insisterande erkände teknikern att de inte hade informerat mig i förväg om risken för skada på Face ID. Dessutom insisterade teknikern på att det är vanligt att Face ID-funktionen förloras vid högtalarreparation på iPhone 11-serien, och att även Apple Service inte kan fixa högtalaren utan att skada Face ID-funktionen. Jag googlade detta på plats och kunde visa att det inte stämmer. Jag accepterar inte denna reparation eftersom telefonen nu är i sämre skick än vid inlämnandet. Jag kräver att ni återställer telefonen till dess ursprungliga skick eller ersätter kostnaden för skärmen och Face ID-komponenten. Jag förväntar mig ett omedelbart svar från er sida och en lösning på detta problem. Om ingen tillfredsställande lösning nås, kommer jag att vidta rättsliga åtgärder, inklusive att anmäla ärendet till Konsumentverket och överväga rättsliga steg. Till andra kunder: Jag rekommenderar inte att använda Alina Servis. Var försiktiga så att ni inte hamnar i samma dåliga situation som jag har gjort.