Jag är fruktansvärt besviken på hur min beställning hanterades hos Sony. Söndagen den 18e augusti gjorde jag en beställning av en Sony Xperia Tablet Z hos Sony Online då de är den enda retailer som för versionen med 32GB minne. Vid beställningen hade jag möjlighet att beställa en gravyr men avböjde detta eftersom jag inte såg det som en nödvändighet. När jag kom till trejde steget i beställningsförfarandet fick jag dock frågan om jag verkligen inte ville ha min produkt graverad, det var ju trots allt gratis. Jag tänkte att det kanske kunde vara en kul grej ändå så jag bockade i gravering och anvgav mitt namn som gravyr. På mitt beställningsbesked angavs leveransintervallet den 23-26 augusti vilket jag tyckte var rimligt och godtagbart eftersom detta var en födelsedagspresent till den 4e september. På måndagen den 19e hade min order enligt Sonys orderstatus gått från Beställd till Förbereds med en notering om att min produkt höll på att graveras. På torsdagen den 22e hade min orderstatus fortfarande inte gått till nästa status som var Leverans utan var kvar i Förbereds med noten om att min produkt höll på att graveras. Jag tänkte att det var väldigt vilken tid det tog att skriva in mitt namn på produkten. Senare på kvällen samma dag fick jag ett mail från Customer Service om att min produkt inte kunde levereras inom det överenskomna intervallet och att jag skulle få ett mail i början av nästa vecka med ett nytt leveransintervall. Jag skickade omedelbart ett svar på mailet (som jag uppmanats till om jag hade några frågor) och frågade om förseningen hade något med gravyren att göra och de i sådana fall kunde utelämna den och skicka produkten ändå. Under veckan som gick gick jag regelbundet in och kollade min orderstatus och när den inte hade ändrats på torsdagen den 29e och jag inte fått något nytt leveransmail eller något svar på det fråga jag ställt mailledes ringde jag upp Sonys Customer Service och frågade om min order. Enligt dem låg min order i dvala och när jag frågade om detta hade med graveringen att göra sa man att graveringsfunktionen inte fungerade alls. När jag sa att de kunde skicka min order utan gravyr fick jag svaret att det inte fungerade så och att min produkt aldrig skulle komma att levereras. Det enda jag kunde göra var att makulera min order och göra en ny. Det har jag nu gjort och enligt mitt nya leveransbesked kommer produkten att levereras mellan den tredje och fjärde september, dvs jag vet inte ens om jag hinner få den i tid till födelsedagen. Jag har inga invändningar mot att deras graveringssystem slutar att fungera, det jag tycker fungerar uruselt är informationsvägarna och oförmågan att meddela ändringar i leveranstid och orderstatus inom rimliga tidsramar. Om de direkt på måndagen efter min beställning hade meddelat att de hade problem med graveringssystemet och antingen erbjudit sig att leverera min order utan gravyr eller att jag fick göra om min beställning redan då så hade detta inte varit ett problem. För att vara en av världens ledande leverantörer av hemelektronik så tycker jag det är undermåligt att få den här behandlingen.