Prisjakt

Snillet

Medlem sen 2007-03-12
361
Bidrag
577
Hjälpsamröster
Makita BL1820B
Full Star 1
4
(1)
664 kr
S
Snillet
361 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Empty Star 5
Redigerades 3 år sedan

+ Mer behändig än 3-6 Ah-batterierna med ~2cm lägre höjd. + Har funkat perfekt i 3+ år utan enorm kapacitetsförlust (jämfört med nytt batteri). Håller de dock laddade till max 80%-ish. + Laddar mycket snabbt, kör dessa tills de börjar blinka, slängder de sedan på laddaren ca. 15-20 minuter, tills den fjärde batteriindikatorn tänds. - Rätt dyra. - Inte enormt mycket lättare än 5Ah-batterierna, hoppades på en gnutta mindre. Specs: Vikt: 384 gram Chassi i Polykarbonat. Monterad med Torx, varav en är blockerad med en täckplatta/plugg i PC. Innehåller 5x 18650-celler (3.6V 2000mAh i 5S1P), lyckades inte läsa av tillverkaren. PCB har conformal coating. Okänt om cell balancer sitter i batteriet, eller i laddaren (genom gul kontakt).

Makita BL1850B
Full Star 1
4
(2)
799 kr
S
Snillet
361 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Empty Star 5
Redigerades 3 år sedan

+ Har funkat perfekt i 3+ år utan enorm kapacitetsförlust (jämfört med nytt batteri). Håller de dock laddade till max 80%-ish. - Rätt dyra. Specs: Vikt: 626 gram Chassi i Polykarbonat. Monterad med Torx, varav en är blockerad med en täckplatta/plugg i PC. Innehåller 10x 18650-celler (3.6V 2500mAh i 5S2P), lyckades inte läsa av tillverkaren. PCB har conformal coating. Okänt om cell balancer sitter i batteriet, eller i laddaren (genom gul kontakt).

Makita BL1860B
Full Star 1
4
(1)
827 kr
S
Snillet
361 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Empty Star 5
Redigerades 3 år sedan

+ Har funkat perfekt i 3+ år utan enorm kapacitetsförlust (jämfört med nytt batteri). Håller de dock laddade till max 80%-ish. - Rätt dyra. Specs: Vikt: 674 gram Chassi i Polykarbonat. Monterad med Torx, varav en är blockerad med en täckplatta/plugg i PC. Innehåller 10x 18650-celler (3.6V 3000mAh i 5S2P), lyckades inte läsa av tillverkaren. PCB har conformal coating. Okänt om cell balancer sitter i batteriet, eller i laddaren (genom gul kontakt).

Ryobi R18MT-0 (Utan Batteri)
Full Star 1
4
(2)
1 316 kr
S
Snillet
361 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Half Star 4Empty Star 5
Redigerades 3 år sedan

++ Valde denna på grund av det justerbara huvudet. Renoverade nyligen och hade behövt det. Går att låsa i 0, 22.5, 45, 67.5 och 90-grader. (Okänt om detta sänker överföringseffektiviteten). + Knapplås. + Motorn är upphängd i silikondämpare. + Endast 18V-in, inga kommunkationspins, så går att köra med batteriadapter. Kör med Makitabatterier. + Rätt OK kvalitet, men... - ...Kanske en gnutta bättre förväntades dock med tanke på priset. - Har en högljudd ton från speed controllern kring 2 kHz. - Saknar LED. Kanske en småsak, och hade kanske kunnat vara svårfäst, men har börjat vänja mig vid att det finns på det mesta. Misc: 3.2-graders oscillationsvinkel (Enl. Ryobi) Maskinen sitter ihop med Torx-plastskruvar. Chassi i SEBS-övertäckt PA6-GF30. Huvudbrytaren verkar bryta strömmen helt, och är en MSB-1220A (20A 36VDC) Kontrollern har conformal coating.

Beurer FT 65
Full Star 1
3
(3)
271 kr
S
Snillet
361 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Empty Star 5
Redigerades 3 år sedan

+ Verkar vara god kvalitet, bra passform på chassit + Stor display, bra svarstid på funktioner + Kör vanliga AAA/LR03-batterier, batteriluckan använder sig dock av skruv (captive, mässinginsert i chassit) + Gillar också pann-läget samt objektmätningsläget (Håll M + EAR samtidigt i tre sekunder för att aktivera.) - Skärmen saknar bakgrundsbelysning. Bara vi som blir sjuka på natten? XD Enl. manual, låt den uppnå samma temperatur / jämvikt som rummet den används i, 30 minuter. Manual: https://www.clasohlson.com/medias/sys_master/h49/h16/17550414282782.pdf Info: "Temperaturen varierar beroende var på kroppen mätningen utförs. På friska människor kan skillnaden variera mella 0,2°C (0,4°F) – 1°C (1,8°F). Normalt temperaturområde är: • vid mätning på pannan: 35,8°C (96,4°F) – 37,6°C (99,7°F), med en panntermometer, • vid mätning i örat: 36,0°C (96,8°F) – 37,8°C (100°F), med en örontermometer, • vid rektalt uppmätt temperatur: 36,3°C (97,3°F) – 37,8°C (100°F), med en konventionell febertermometer, • vid oralt uppmätt temperatur: 36,0°C (96,8°F) – 37,4°C (99,3°F), med en konventionell febertermometer. För att du ska kunna följa upp temperaturutvecklingen bör du alltid mäta på samma ställe på kroppen."

Samsung Evo Plus 2020 microSDXC MC512HA Class 10 UHS-I U3 512GB
Full Star 1
5
(2)
S
Snillet
361 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Half Star 5
Redigerades 3 år sedan

Köpte denna under ett erbjudande (<500 SEK) för att bygga ut lagringen på arbetslaptopen utan att ha något som tar upp en USB-port. Har dessutom ett stort (privat, ägt) mediebibliotek, ogillar att betala subscriptions etc. för tjänster där man ett halvår senare upptäcker att något man "köpt" inte finns "tillgängligt" längre. ~ Okänt om TLC eller QLC? + Adapter till fullstort SD-kort medföljer. - (Minnet blev RIKTIGT varmt efter över 1.5h kontinuerlig write vid benchmakring... Hehe. Var dock stabilt i övrigt.) Testad på ASUS Zenith Extreme på AMD X399 Native USB 3.0-port med Kingston FCR-MLG4 (UHS-2-speed) USB 3.0-läsare. Win 10 1809 - (17763.316) x64 Enterprise LTSC. Minnet levereras i exFAT Free space: 512 643 301 376 bytes (/used 1,25 MB) Warning: Only 100000 of 488896 MByte tested. Test finished without errors. You can now delete the test files *.h2w or verify them again. Writing speed: 79.9 MByte/s (20:51 min för skriva 100 GB) Reading speed: 90.6 MByte/s (18:23 min för att läsa 100 GB) H2testw v1.4 AIDA64 (Auto, den valde 256 kB) Linear Read (Begin):94.5 MB/s Linear Read (Middle): 94.6 MB/s Linear Read (End): 94.6 MB/s Random Read: 94.5 MB/s Buffered Read: 93.5 MB/s Average Read Access: 0.39 ms ------------------------------------------------------------------------------ CrystalDiskMark 8.0.4 x64 (C) 2007-2021 hiyohiyo Crystal Dew World: https://crystalmark.info/ ------------------------------------------------------------------------------ * MB/s = 1,000,000 bytes/s [SATA/600 = 600,000,000 bytes/s] * KB = 1000 bytes, KiB = 1024 bytes [Read] SEQ 1MiB (Q= 8, T= 1): 98.982 MB/s [ 94.4 IOPS] < 84087.52 us> SEQ 1MiB (Q= 1, T= 1): 96.673 MB/s [ 92.2 IOPS] < 10822.08 us> RND 4KiB (Q= 32, T= 1): 7.191 MB/s [ 1755.6 IOPS] < 18102.38 us> RND 4KiB (Q= 1, T= 1): 6.735 MB/s [ 1644.3 IOPS] < 607.48 us> [Write] SEQ 1MiB (Q= 8, T= 1): 86.819 MB/s [ 82.8 IOPS] < 95585.11 us> SEQ 1MiB (Q= 1, T= 1): 85.356 MB/s [ 81.4 IOPS] < 12251.43 us> RND 4KiB (Q= 32, T= 1): 3.089 MB/s [ 754.2 IOPS] < 42215.64 us> RND 4KiB (Q= 1, T= 1): 2.882 MB/s [ 703.6 IOPS] < 1418.17 us> Profile: Default Test: 1 GiB (x5) [F: 0% (0/477GiB)] Mode: [Admin] Time: Measure 5 sec / Interval 5 sec Date: 2021/12/18 8:12:28 OS: Windows 10 [10.0 Build 17763] (x64) DISKPART detail partition: Partition 1 Type: 07 Hidden: No Active: No Offset in Bytes: 33 554 432 (YMMV) (Sjävlpagierat från eget omdöme då ni verkar nöjda med informationen.)

Sony WF-1000XM3 In-ear
Full Star 1
3.3
(73)
2 039 kr
S
Snillet
361 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 3 år sedan

Uppdatering 2021-12-13: De nya batterierna håller laddningen som man förväntar sig ett par nya celler bör göra, så förmodligen ingen jouleräknare eller you-have-no-right-to-repair-krets i lurarna. Optimistisk att de kanske håller några år till. (Cellerna som jag kan bekräfta fungera var alltså Varta CP1254. Jag har ingen aning om Eunicell eller ZeniPower Z55H som sitter i WF-1000XM4 passar.) Uppdatering 2021-12-07: Bytte ut knappcellerna i båda, funkar perfekt. Förvånansvärt smärtfri operation också. Originalomdöme: Haft dessa i rätt prick två år. Mycket väl omhändertagna, och har sett dem som en investering i sinnesro. + Fullgod ljudkvalitet med avseende på formfaktorn. - Som nämnts; mikrofonen/-erna är under all kritik till detta pris. - Batteritiden var helt OK under 1.5 år men har nu börjat falla rätt snabbt, får sedan några veckor tillbaka ofta batterivarning redan efter en halvtimme och idag kopplade de ifrån under en promenad i minusgrader. (Yes, testat factory reset, re-binding, flasha om firmware, batterikalibrering, men inget verkar fungera...) Så beställde till slut in 5x Varta CP1254 LiIon-celler som dessa kör på, blir ett äventyr att byta ut batterier i något så här kompakt, återkommer efter reparationen. Var under flera veckor sugen på att uppgradera till XM4-orna, men rädd att samma situation kommer uppstå med batterierna där förr eller senare, så vill lära mig att reparera dessa först.

SanDisk USB Cruzer Dial 16GB
Full Star 1
1
(1)
S
Snillet
361 omdömen
Half Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 3 år sedan

Uppdatering 2021-12-09: Rotationsmekanismen har slutat låsa USB-kontakten i utfällt läge på båda enheter, så den fäller in kontakten när man försöker sätta in i USB-port. Tog ut minneskretsen, slängde plastchassit. Nog sämsta/billigast designade USB-minnet (ej räknat random eBaycrap) jag råkat ut för sedan USB 1.0 /1.5 Mbit-spec släpptes. Back to the drawing board, SanDisk... Originalomdöme: + Väger inte mycket? Blir inte varm. Inkluderar SanDisk krypteringssoftware. - Rätt sjaskig kvalitet: USB-kontakt i tunn plast, rotationsmekanismen känns vek. - Låg prestanda. ********************************************************************************* Testad på AMD Native USB 10 GBit-kontroller ombord ASUS Zenith Extreme. Warning: Only 14659 of 14660 MByte tested. Test finished without errors. You can now delete the test files *.h2w or verify them again. Writing speed: 9.75 MByte/s Reading speed: 32.2 MByte/s H2testw v1.4 ********************************************************************************* ------------------------------------------------------------------------------ CrystalDiskMark 8.0.4 x64 (C) 2007-2021 hiyohiyo Crystal Dew World: https://crystalmark.info/ ------------------------------------------------------------------------------ * MB/s = 1,000,000 bytes/s [SATA/600 = 600,000,000 bytes/s] * KB = 1000 bytes, KiB = 1024 bytes [Read] SEQ 1MiB (Q= 8, T= 1): 34.393 MB/s [ 32.8 IOPS] <238106.41 us> SEQ 1MiB (Q= 1, T= 1): 34.603 MB/s [ 33.0 IOPS] < 30132.00 us> RND 4KiB (Q= 32, T= 1): 5.802 MB/s [ 1416.5 IOPS] < 22524.88 us> RND 4KiB (Q= 1, T= 1): 4.706 MB/s [ 1148.9 IOPS] < 869.52 us> [Write] SEQ 1MiB (Q= 8, T= 1): 10.905 MB/s [ 10.4 IOPS] <424039.78 us> SEQ 1MiB (Q= 1, T= 1): 12.373 MB/s [ 11.8 IOPS] < 82627.53 us> RND 4KiB (Q= 32, T= 1): 1.984 MB/s [ 484.4 IOPS] < 64414.70 us> RND 4KiB (Q= 1, T= 1): 2.021 MB/s [ 493.4 IOPS] < 2025.41 us> Profile: Default Test: 1 GiB (x5) [E: 0% (0/14GiB)] Mode: [Admin] Time: Measure 5 sec / Interval 5 sec Date: 2021/12/03 6:59:40 OS: Windows 10 Professional [10.0 Build 18362] (x64)

Belkin Boost Charge TrueFreedom Pro Wireless Charger WIZ006
Full Star 1
4
(2)
S
Snillet
361 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Empty Star 5
Redigerades 3 år sedan

Inköpt på Webhallen 490:- REA... hade inte varit värd fullpris. Jag jämför med EP-P5200, som var min tidigare daily driver. ( https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5074992 ) Använder för att ladda Note 20 Ultra (genom UAG-skal), Galaxy Watch 3, Samsung S9+, ROG Chakram, mm. (EJ kompatibel med iPhone 12 enl. Belkin, har dock ingen att testa med. xD) + Verkar vara god kvalitet, rejäl tyngd. + Kompatibel med alla mina enheter... - ...FÖRUTOM Galaxy Watch 3, där den bara reagerar genom att blinka varannan sekund. - Maxeffekten på 10W/spole är en aning långsam idag. P5200 på 15 Watt känns märkbart snabbare. - Den kör tyvärr inte USB-nätagg, utan någon custom 15V 2A med barrel plug. Kanske bara jag som skulle vara intresserad av att koppla in en USB current meter... - Spolarna är inte direkt "True Freedom", de är rätt OK, men halvsjaskig alignment förekommer. Hade varit bra med en LED som indikerar energiflödet "live". - Saknar aktiv kylning, blir rätt varm. Don't turn it on, take it apaaaart: Försöker ta isär den utan att skada den för mycket, hade varit riktigt snyggt att fixa en transparent topp, som i Zens Liberty ( ZEDC09: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?e=5255341 ) Uppdatering: Inga skruvar under silikonfötterna.

Mi Electric Scooter M365
Full Star 1
4
(19)
3 600 kr
S
Snillet
361 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Half Star 5
Redigerades 3 år sedan

Uppdatering 2021-06-25: Förmodligen sista uppgraderingarna, lite av en sammanfattning: + "Range boost kit" från Denis Yurev. Sjukt bra, totalt ~60 km räckvidd nu. (270 Wh + 450 Wh, sammanlagt 720 Wh, 2.6 MJ) + 10" XuanCheng-däck både fram och bak + MonoRim-dämpare både fram och bak + Xtech-broms bak + DisplayDash-skärm + Alphacools skitbra thermal tape (7W/mK) mellan kontroller och chassi + SSF-cykelmärkning: https://www.stoldskyddsforeningen.se/butik/privat/stoldskyddsmarkningar/ssf-cykel-markning/ = Hade nog kunnat köpa en Ninebot G30 till samma pris, men har har testat båda och har nu betydligt bättre ridkomfort (dock är G30 aningen bredare), samma räckvidd, och kännedom om hur allt sitter ihop. Reservdelarna till M365 är även lättare att komma över. Uppdatering 2021-05-11: Installerade Monorim rear suspenion, var rätt lättinstallerat, strax över en timme, mest på grund av cable management. Rekommenderas varmt! Slängde ihop denna för att förlänga stänkskärmen: https://www.thingiverse.com/thing:4871638 PSA: Överspänn Ej skruvar emot aluminium. Uppdatering 2021-04-08: Solida honeycombhjul trivdes inte lika bra på framhjulet som på det bakre, så bytte framhjulet till en 10" + Monorimdämpare. Mycket fin glidkänsla, ska eventuellt överväga bakdämpare också. Uppdatering 2021-03-17: Första punkteringen på framhjulet efter ca. 500 km, men rätt säker på att det var mitt fel, väjde ej för glas i tid. Slime i hjulet har inte lyckats täta än, injicerade lite mer. Men har några solida honeycombhjul på väg. Uppdatering 2020-09-03: Fungerar fortfarande utan bekymmer, monterade kylflänsar på laddaren, tyckte denna var en gnutta varm i sommar. Uppdatering 2019-07-29: Köpte och installerade detta solida bakdäck, köpt redan fäst på nav (tipsar bara, ingen affiliation eller liknande) Funkar riktigt bra, mycket bättre än den tidigare modellen, även något mjukare. Kommer nog fortsätta köra på dessa ett tag. Återkommer vid ändring. https://www.ebay.co.uk/itm/M365-Solid-Tyre-Honeycomb-Version-2-0-with-WHEEL-HUB-included-SUMMER-SALE-F/254254705407?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649 Uppdatering 2019-07-28: Tog emot M365 Pro-dashen, var relativt lätt att installera. Kom med firmware DRV 151, försökte flasha in BMS-firmware, fick utan vidare. Försökte sedan flasha in customfirmware för DRV... Det var inte alls populärt, fick felkod 10 samt en söt liten röd varningssymbol. Bluetooth gick inte att ansluta längre. Löste detta genom att koppla från och därefter tillbaka den svarta huvudkontakten under batteriet. Installerade "Generation 2, runda hål i däcket"-solitt bakdäck med MYCKET möda (inte värt IMO, riskerar att skada hjulet, finns på eBay tillsammans med hjul/nav ifall ni vill testa). Fick till slut skära i däcket för att det skulle gå att fästa. Vibrerar rätt galet även på bättre väg, dämpar i princip inte alls, så kommer inte behålla Gen2-däcket. Har en "Gen 3" solid tire på väg. Men idag hade jag nog endast kört på pneumatiska däck, trots att de är en pain för övrigt. Finns tydligen både tjockare däck och slang att köpa till, alternativt finns även 10"-däck att köpa till, men dessa verkar kräva lite mer modifikation. Vore trevligt med stötdämpare på båda hjul. Justerade även bromsstyrkan genom att korta av bromsvajern en gnutta, tyckte knappt den bet innan, nu gör den mycket större effekt, och låser till och med bakhjulet vid full broms. @trst, håller absolut med om att detta är inte borde ske! Men vid den felkoden är det störst sannolikhet att bromssensorkabeln råkat lossna mellan dashboard och broms, det är en vanlig JST-kontakt under silikonstrumpan som håller ihop kablarna, rakt under dashen. Inte skett på mina ~200 km, men YMMV, literally. Borde kanske vara bättre fäst. Uppdatering 2019-07-02: ~18 månaders innehav. Beställde original M365 Pro-display/dashboard från Wish: ( https://www.wish.com/product/5cfbef5d04a3df12eaf76125 ) Det ska gå att byta dashboard relativt lätt, men eventuellt kan en firmwareflash genom TTL-adapter behövas, återkommer efter leverans. Fick första punkteringen häromdagen. Bakdäck, som tur var. Hade lite bråttom, så tänkte testa med att endast fylla på med mer slime. Det fungerade perfekt! ~75 ml tätade däcket på 3-4 minuter. Beställde därför även ett solitt bakdäck på nav från eBay UK, inte sugen på att hålla på och koka däck. ( https://www.ebay.co.uk/itm/M365-Solid-Tyre-Honeycomb-Version-2-0-with-WHEEL-HUB-included/254254705407?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649 ) Återkommer efter installation! ********************************************* Originalomdöme följer: ~6 månaders innehav. Testad under både vinter och sommar, fungerar definitvt bättre nu på sommaren, märkbar kapacitetsskillnad på batteriet, men tror nog att systemet trivs bättre kylt under något kallare perioder, särskilt om man snackar om denna sommar... Yisch. Köpt svart modell från Banggood för strax under 3000 SEK, inkl. alla avgifter då den skickades från EU (kom med UPS, oskadd, stort jäkla paket med bra skydd.) Körd sträcka vid omdömets skrivande: ~70 km. PSA: Om du kan, kolla med säljaren att du får den nyare 2-fuse-varianten, annars kan följande guide behövas: https://mimod.ru/en_US/m365batteryfusefix/ (Min kom med två säkringar.) Uppskatta 1/2-fuse med hjälp av modellnummer: https://en.xiaomitoday.it/piu-potenza-con-il-firmware-mod-per-lo-scooter-elettrico-xiaomi-mijia-m365.html Uppdatering 2019-02-19: https://www.wired.com/story/xiaomi-scooter-hack/ FÖRE första användning: Kör valfri M365-kapabel app (Android "Segway-Ninebot" eller "Mi Home" och sätt Brake/Kinetic Energy Recovery System (KERS) Strength till Low. Vissa har rapporterat att problem uppstår när man kombinerar stark KERS med ett fulladdat batteri. TL;DR: Ytterst nöjd med kvalitet och funktioner hittills. På tok för jäkla kul att köra. Varken för aggressiv eller för tam accelerationskurva. (Och det med en rätt rejäl last på 185 cm, 90 kg samt ev. 10+ kg till i ryggsäck.) - Möjligtvis en aning sjaskig dämpning redan med luftfyllda däck. Inte oroad för personskada, snarare att redan små avsatser slår mot scootern rätt hårt. * Laddar endast till 75-80 % för att maximera batteriets livslängd, slutspänningen är annars något hög för litiumceller. (=< 4.20 Volt) * Medföljande laddare matar med ~65 Watt, vilket, med en batterikapactitet på 281 Wh ger en laddningstid kring fyra timmar. Batterierna ska dock tåla 1C, så borde eventuellt gå att modifiera till att ladda snabbare vid behov, om man står ut med en tegelsten till laddare. ************************************** Har utfört följande modifikationer, mest för förstärkning och för att... Well... Man har väl aldrig nog med hobbies: * Limmade strategiskt samtliga kablar åtkombara från utsidan med våtrumssilikon alt. universalklister, för att avlasta kablar och kontakter. * 3D-printade följande (tipsar bara, alla rättigheter till skaparna, tacka dem!): + Steering Backlash Corrector: https://www.thingiverse.com/thing:2436676 (0.4 mm fungerade perfekt då scootern var ny.) + Backlight Cable Protector: https://www.thingiverse.com/thing:2375311 + Krok för påse: https://www.thingiverse.com/thing:2734055 Har en egen collection på Thingiverse med tillbehör: https://www.thingiverse.com/Trekkie/collections/m365/page:1 * Fyllde båda däcken med ~200 ml "Slime Tire Sealant" var (eBay, typ 200 SEK), någon form av beständigt punkteringsskydd. Polyuretanbaserat, möjligtvis. Kör luftfyllda originaldäck. Har även de solida micropore-däcken till hands, men inte särskilt sugen på att byta med tanke på den redan låga dämpningen. * Från "Curious Joe" (säljer 3D-printade, laserskurna(?) och CNC-ade tillbehör till M365, skickar från Sverige så snabb leverans (har ingen koppling/affiliate, informerar endast): + Protective Display Sticker (regn- och stänkskydda skärmen) + Fender både fram- och bak, limmade med superlim. + Tjockaste Battery Cover med dämpare, 6 mm om jag minns rätt. Originalet från Xiaomi är visserligen av erkänt stryktålig polykarbonat, men vissa verkar ha haft problem att batteriet rasslar omkring en aning och orsakar skavskador. Använde blå Loctite (snarare Biltemas motsvarighet) vid fästning av samtliga skruvar. *** Resurser/Info: Batteriet verkar vara kopplat i 10S3P, använder LG-tillverkade 18650-celler på ~2600 mAh med artikelnummer LGGBM261865, borde eventuellt gå att uppgradera till INR18650MJ1 med kapacitet på ~3500 mAh? Kör f.n. stock firmware (1.4.0) ty räckvidden är av högst betydelse och customfirmwares verkar fokusera mest på prestanda. Men överväger att slänga in custom firmware för ECO-läget som ligger något närmare Normalläget. Firmware unlock guide: http://techcat.ca/threads/how-to-remove-xiaomi-m365-speed-limit-firmware-unlock-guide.228/ Uppdatering 2019-01-21: Bytte till custom firmware med hastigheten sänkt till 20 km/h per nuvarande lagstiftning. Passade på att minska KERS på samma gång, tänker så att varje energikonversion introducerar ineffektivitet(er). Unofficial User's Manual: https://www.dropbox.com/s/77vaidw53j9kxvl/manual-de-supervivencia-scooter-xiaomi.pdf?dl=1 (Inte min, och verkar endast förekomma på spanska, valde tyvärr själv franska i gymnasiet för en halv evighet sedan. Men Google Translate funkar rätt hyfsat, och bilderna är bra!) Finns en tråd på SweDroid: https://swedroid.se/forum/threads/xiaomi-m365-smart-electric-scooter.146085/ PSA: Kör försiktigt och alltid ansvarsfullt så förblir elcyklar och elscootrar lagliga och välrespekterade av allmänheten.