(500+)
Webhallen brukade funka bra och var en av butikerna som jag haft relativt hög tillit till och tidigare varit nöjd med. Tills igår. Jag var en av de som 2021 hade förbeställt spelet STALKER 2 Ultimate Physical Edition. Kl 16 den 19 nov 2024, en dag innan spelet ska släppas, får jag ett mail där webhallen säger att de inte kan leverera produkten och de tar bort den från sin hemsida. Poof. I 3 år har jag väntat på att få min fysiska kopia med alla tillbehör som ingår i Ultimate Physical Edition, bara för att missa ALLT dagen innan release. Bättre service än detta går inte att tänka sig....Det är bedrövligt och helt orimligt att webhallen inte tidigare meddelar sina kunder om problemen, så att man kan avbryta beställningen och gå till någon annan återförsäljare som kan leverera vad de lovat. I stället så blir man helt utan produkten som man betalade 3000 kr för för 3 år sedan, och eftersom det var en pre-order version så går den inte att få tag i någonstans längre...Tack Webhallen!JÄTTEBRA! Kommer personligen försöka att aldrig köpa något från Webhallen igen om inte de kan lösa detta snabbt på något sätt (inte pengarna tillbaka eller en annan version av spelet, utan att jag får den produkt jag betalat för). Ska jag vara ärlig kommer webhallen säkert fortfarande vara bra om man ska köpa grejer som de har på lager eller i butik, men förbeställ ALDRIG något som kommer vara i begränsad utgåva från Webhallen. Pissaffär, hoppas de konkar.
Under några år har Webhallen blivit extremt mycket dyrare än innan med sämre kundservice på det. Innan när man hade bokat en vara som inte kunde levereras försökte de med någon sorts kompensation vilket ändå var ett försök till goodwill och uppskattades. Informationen och förlåtelsen man fick då var även skräddarsydd till just den varan. Nu, många år senare är det dock inte samma butik som det var då. Jag hade bokat en vara för tre år sedan och inte hört något annat än att man ska få varan vid release. Oroa dig inte. Men, DAGEN INNAN RELEASE skickar Webhallen ett kopierat "sorry"-mail att de inte kommer få in den version av "S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl". Hej då Webhallen. Jag rekommenderar inte den här butiken till någon. Sorry. :)
Förhandsbokade en specialutgåva av ett spel för över 3 år sen, nu idag den 19 november 1 dag innan spelet släpps så får jag mail att den inte kommer levereras. Jag mailade dom i god tid för att fråga om bokningen fortfarande gäller och dom svarar självklart samt att själva skaparna sagt att alla fysiska kopior kommer lämnas ut If you’ve already bought any physical edition, it will be delivered to you on the release date of the game by the retailer/shop through which you placed an order. You’re totally fine. Men det blev inte så, hade jag fått ett mer rent svar, kanske tvivel att den inte kommer komma in på lagret så hade jag bokat någon annanstans. Det man fick i mailet var ett "Sorry!" vilket får det att låta nonchalant och oseriöst. Inga mer Preorders här inte.
2021 förhandsbeställde jag en specialutgåva av ett spel som sedan sköts fram flera gånger på grund av diverse anledningar. På grund av det så har jag under sen tiden tagit kontakt med Webhallens support för att säkerställa att allt är okej och bra med min beställning, detta senast 29/10-24, vilket då blev 22 dagar innan lansering, och har fått till svar varje gång att allt är som planerat och inga problem alls. Idag då, en dag innan lansering, 19/11-24, så tar jag kontakt med de igen för att se hur planen är för att hämta paket etc. Får då till svars att de inte kommer att leverera varan. Jag ifrågasätter såklart detta då jag fått till svar flera gånger att allt är som det ska och inga problem alls. De säger att de inte haft tid att säga till på grund av Black Friday etc. Det finns heller inga möjligheter för att beställa någon annan utgåva då allt är redan bokat. Så otroligt dålig framförhållning. Inom en timme från att jag tagit kontakt med de så får jag ett "panikmail" där de skriver att de inte kommer kunna leverera varan, då 25 timmar innan lansering. Helt sjukt att ett sånt stort företag som man ändå handlat av tidigare kan sköta något så dåligt. Så nu står jag här tomhänt där jag hade kunnat köpa en annan variant om jag fått veta i tid. Välj någon annan försäljare, aldrig varit så besviken
Har det mest och är snabba och vanligtvis bra prisnivå jämfört med konkurrenterna.
Hade ett problem med betalningen, när kundtjänsten ringde upp hade de redan lokaliserat problemet och löst det eftersom de såg att mitt nummer var kopplat till mitt konto. Väldigt nöjd!
Jag köpte En Seagate One Touch Desktop med hubb - 20TB den pajade efter 3 månader. Jag skickade tillbaka den till Webhallen och fick en ny. Mycket bra service
Bra sortiment på det mesta, bra priser och service
Kanske inte de bästa priserna, men fantastisk kundservice. En massa medlems erbjudanden.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
www.webhallen.comFullständigt firmanamn: Webhallen Sverige AB
Organisationsnr: 556558-8224
Information hos allabolag.se