(428)
Löste borttappad order Dom tappade bort min order centralt så den blev flera dagar försenad men den trevliga och duktiga personalen på Avion i Umeå löste problemet åt mig.
Roligt o bra sortiment med bra variation samt bra personal (Örebro), finns alltid där när man behöver något utan att plånboken töms.😀
Jag tycker deras kundtjänst och service har varit avsevärt mycket bättre än t.ex. Jula eller Kjell. Positivt: - När varan jag beställde till butik inte fanns i vald färg så försökte de kontakta mig via telefon. Jag kunde utan svårigheter nå dem i butiken via telefon senare. - Varan exkluderades från min order och priset på resterande artiklar ändrades pga att en tag tre-kampanj inte längre var giltig. Jag hörde av mig till kundtjänst, och de korrigerade priset på ordern (inom några dagar) utan något krångel över huvud taget. - Jag fick köpa varan i en annan färg i butik, till priset jag skulle ha betalat med kampanjen. Visserligen hade jag lite tur i butiken som råkade träffa på personen som hade koll på just den beställningen, men ändå. Jag tycker att Clas Ohlson demonstrerar att de är mycket duktiga på att lösa problem så friktionsfritt som möjligt. Att priserna är höga -- tja, det är väl upp till mig att välja när jag faktiskt vill handla. Hittills har jag utnyttjat fördelaktiga kampanjer på deras hemsida utan några som helst otrevliga överraskningar, vilket inte är helt vanligt. Det är svårt att kräva mer från en butik tycker jag. Förutom då att de även kan hantera reklamationer korrekt, vilket jag inte har erfarenhet av med CO. Det finns ju tyvärr butiker därute som inte kan hålla isär garanti och reklamation, inte vet vad ett 30-dagarspris är, inte vet hur många års reklamationsrätt du har, tror att ett "tillgodokvitto" är ett alternativ till återbetalning, osv. Jag tror inte CO är en av dem, men man vet ju aldrig i förväg. --- Butikerna i sig trycker jag är mer och mer fyllda med överdyrt plastskräp från kina, men, kors i taket, jag mejlade kundtjänst och fick ett svar som var både kort, koncist, sant och, viktigast av allt, relevant. Det är verkligen inte varje dag man får kontakt med en sån kundtjänst. Även om du kan läsa nedan att läsförmågan tidigare inte var alldeles på topp... --------------- Hemsidan är katastrof på mobil. Det absolut första som händer vid ditt besök är att 60 % av sidan är täckt av cookie-rutan och om man väljer att "ändra inställningar" i den så fortsätter den täcka inställningarna. Efter att man dragit bort huvudmenyn högst upp så återstår kanske 25 % av ytan kvar för själva innehållet. De fysiska butikerna är ok men kan räkna upp flera butiker för "prylar" som jag hellre besöker. "Svar från butik" undanbedes bestämt, då jag inte uppskattar att prisjakt låser mina omdömen och sen vägrar att hjälpa till när jag vill redigera dem.
Köpte en stekpanna för 450kr+ samt en knämatta. Båda kom smutsiga och sönderrepade. Knämattan såg ut som den använts i ett garage innan jag fick den hemskickad. Varning för kass lagerhantering!
Utmärkt butik; superb service, bra priser och stort utbud. Handlar alltid i den fysiska butiken - ovanligt nog.
Köpte vertikalskärare/mossrivare online. Produkten var redan använd och trasig vid leverans, så det var bara att lämna tillbaka. Enda positiva att det var lätt att lämna tillbaka.
Köpte lite saker på mellandagsrean. Varorna kom oerhört fort till mitt ombud. Frakten var gratis också!
Instabox tappade bort en beställning. Kundtjänst hos Clas ohlson hanterade ärendet snabbt och mycket professionellt.
Sämsta användarupplevelsen på länge! De visar inte om en vara är slut förrän man kommer till beställningssidan. Eftersom jag ville uppnå fri frakt lade jag en hel del tid på att hitta fler varor att köpa än den jag egentligen var ute efter. När jag sedan skulle välja fraktalternativ uppmanades jag att ta bort den vara jag helst ville ha för att den var slut :-(
Bästa butiken som finns! + bra service + bra utbud + lösningsorienterade + mycket bra priser
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.
www.clasohlson.seFullständigt firmanamn: Clas Ohlson Aktiebolag
Organisationsnr: 556035-8672
Information hos allabolag.se