(15)
Worst customer support ever! I received a coffee table that was broken in half inside the package, and it injured me when I unpacked it. It took them 2 months to finally pick it up! Long version: I ordered the VERA coffee table from Soffadirekt. It came in a wooden palette, which I assumed would protect it. My friend and I carefully brought it to our apartment entrance and unpacked it outside. As soon as I removed the wooden cage, the table—already broken—split in half and fell on my shin and foot. We reached out to their lousy customer support, and it was a nightmare from there. Every email we sent took a week for them to reply. The broken table sat at our front door for two months! That was a great advertisement for Soffadirekt in front of our guests and our neighbors! They even had the nerve to ask us to bring it back to the street level ourselves for the return, even though we had already unpacked it. When we asked them to arrange a pickup from the apartment entrance, they refused, saying they “don’t do that.” After two months of back-and-forth nonsense, we finally dragged the table down to the street ourselves so the courier could pick it up. Moral of the story: 1. Don’t buy this crappy table from Soffadirekt: VERA Soffbord 140 Marmor Brun (link below) 2. If you do buy from them, good luck getting any help from their customer support! https://www.soffadirekt.se/sv/artiklar/vera-soffbord-140-marmor-brun.html Oh, and yes, we’ve already filed a complaint with Konsumentverket.
Köpte ”kontinentalsängar” som inte var riktiga kontinentalsängar utan vanliga sängar med ribbotten och sedan madrass ovanpå. Dessutom väldigt hårda. Gaveln som vi köpte till gick inte att fästa utan där måste man själv hitta på en lösning om man inte bara vill ha den stående på golvet. Långa svarstider på mail. Går ej att ringa till företaget. Kommer aldrig handla där igen.
Det är säkert ok att ha handla här om inget strular, men kvaliteten på produkterna verkar tveksam och de har inget intresse av kundvård om något skulle gå fel. Beställde ett soffbord där kvaliteten var så usel att det krossats i transporten (träet såg dessutom väldigt dassigt ut och man såg spikskallar i bordsskivan, det var givetvis retuscherat på bilderna). Trots att emballaget såg i princip oskatt ut. Meddelade att jag önskade häva köpet direkt när jag anmälde transportskadan, men de lyckades ändå skicka ett nytt bord till mig. De tog dessutom ut 10% i returfraktkostnad av mig, trots att de är skyldiga att hämta skadat gods. Summan av det hela blev att jag fick vara hemma under tre femtimmarsfönster (ta emot nytt bord, returnera nytt bord, returnera skadat bord) och lägga en massa energi på att maila dem (det är som andra skriver omöjligt att ringa). Jag har anmält till Konsumentverket och uppmanar andra som har problem med dem att göra detsamma.
Helt hopplöst så fort du behöver reklamera något, handla inte här så slipper du mycket huvudvärk.
Varning för det här företaget , Ringer du in till kundtjänst får du INTE prata med någon om ditt klagomål utan hänvisas till att maila in skriftligt men du får nästan aldrig svar från de heller! plus du kan inte göra ångerköp för att de svara aldrig på telefonen även på mailet! Varning aldrig köp från här oseriöss företag !
Matbordet kom rejält skadat på framsidan av bordskivan. Efter många email med svarslatens på ca 5-7 dagar efter varje mail och dåliga möjligheter för telefonkontakt , fick jag skicka tillbaka bordet. Sedan får jag en faktura för ca 20% av beloppet då de har tolkat allt som att jag har ångrat köpet!
Sänggavel saknade fästanordning i sig. Fick reservdel leverad, fick dock be vänner om hjälp för att kunna få fast fästet, super svårt att trycka in och fästa. Sedan upptäcks en stor spricka under sängen i ramen, en bärande del av sängen. Utbytbar och företaget sänder en ny planka. Man måste skruva isär hela sängen igen för att byta ut plankan. Inget som företaget bistår med alls på något vis. Fick enbart 400kr i ”presentkort” på soffadirekt som kompensation, för en säng av dålig kvalitet och till ett högt pris. Avdrag på pris borde verkligen gjorts med råge då allt felat från start. Kommer INTE handla igen eller rekommendera till någon.
Varning för det här företaget. Jag beställde en soffa från SoffaDirekt som jag vart väldigt missnöjd med. (färg bortskavd, konstigt material, soffan luktade etc). Jag försökte returnera denna smidigt och trodde det skulle gå enkelt eftersom soffadirekt har ”öppet köp 365 dagar” skyltat på sin hemsida. Så blev inte fallet. Ringer du in till kundtjänst får du INTE prata med någon om ditt klagomål utan hänvisas till att maila in skriftligt. När jag mailat in skriftligt med bilder på skadorna och vill få hjälp att bära ner samt emballera om (det är omöjligt att emballera om med originalemballaget) så nekas du till detta med ett torrt standardsvar. Ersättningen DU som kund ska betala in till Soffa direkt är dels Frakt + 10% av värdet + 895 kr för omemballering inför nästa kund (hade två produkter) + kostnad för emballage som du måste införskaffa själv samt skadestånd till Soffa direkt om något händer med soffan under transporten. Det är någonstans mellan 30-50% av soffans värde som du alltså behöver betala igen OCH en massa jobb/tid. Jag förstår att soffa direkt inte får några returer och du kan lika gärna sälja din nyinköpta soffa som du är missnöjd med på blocket. HUR kan man som företag ha en ”öppet köp 365 dagar” längst upp på sin hemsida och sen medvetet behandla sina kunder på det här sättet? Otroligt dålig stil. Jag skrev dessutom i mitt mail att jag ville prata med någon ansvarig vilket totalt ignorerades samt pratade med kundtjänst för produktfrågor och ville få kontakt med någon chef vilket ”inte var möjligt”. SoffaDirekt hänvisar att dom inte har dom här skyldigheterna och att jag godkänt villkoren. Kunden har fel med andra ord. Ni borde skämmas Soffa Direkt ☹
Vilket skämt. Beställde en soffa som förvisso kom enligt utlovad tid. Men, när soffan väl kommit, så började den ludda något så otroligt mycket direkt. Tänkte att det först hade med... "inkörningsproblem" eller vad man ska säga, alltså att den var helt ny, och att den helt enkelt bara tillfälligt fällde eftersom man satt på en splajs ny soffa. Gav det ett par veckor och den bara fortsatte fälla / ludda. Golvet blev helt luddigt också. Tänkte att så ska det ju inte vara. Försökte ringa kundtjänsten - inget telefonnummer. Alternativt fungerade det inte, minns inte. Bara det är rätt kasst. Mejlar sedan dem. Tar 1 vecka sedan får jag svar. De ber om ursäkt för vad som hänt och säger att de ska ta kontakt med fabriken för att kolla vad som är fel, för att sedan ge mig nya kuddfodral. Utan kompensation, men ändå okej tänker jag. Det går flertalet VECKOR och tillslut får jag 2 (!) nya fodral till min väldigt stora soffa med schäslong. Det ska alltså vara cirka 10 kuddfodral, totalt. Jag hör av mig igen via mejl och undrar varför de skickat 2 av 10 fodral. Går 1 vecka igen, sedan får jag ett svar - ny ursäkt - och att jag ska ta foton på de två fodralen jag fick. Sedan ska de kontakta fabriken igen och kolla vad som gick fel i ärendet. Mejlade dem nu ikväll, en söndag, och lär få svar nästa fredag. De har nämligen, lurigt nog, valt att svara på mina totalt två mejl på fredag eftermiddagar. Skönt för dem, då vinner de sig själva lite tid antar jag, om de inte jobbar helger. Nej fy fan. Aldrig mer detta företag. När jag ändå ska kasta skit på dem, kan jag säga att originalleveranstiden var helt sjukt lång (är väl förvisso hyfsat standard när det gäller soffor), men 10-12 veckor vill jag minnas. Det är ofantligt lång tid.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
www.soffadirekt.seFullständigt firmanamn: Soffadirekt Scandinavia AB
Organisationsnr: 556827-4897
Information hos allabolag.se