(15)
Tycker om kombination av on line och fysisk butik
Beställde två skrivböcker för snart två veckor sedan och har fortfarande inte fått dem. Beräknad leveranstid var 5-9 arbetsdagar och det har nu överskridits.
Beställde fyra st böcker, alla finns i lager. Beräknad leveranstid 2-6 dagar. Det har nu gått 11 dagar och en av de fyra kom för 4 dagar sedan, alltså en dag senare än beräknat. Nu fick jag precis mejl att två av de tre återstående skickats. Fortfarande inget spår av den fjärde. Nämnde jag förresten att priset var ca 30 % högre än på Bokus? Beställer aldrig mer online på Akademibokhandeln.
Leveransen tog 16 arbetsdagar och inte 10-15 vilket inte var så illa men när den kom saknades en bok. Kundservicen var stängd kl 19 trots att det på följesedeln stod att den hade öppet till kl 20.
Gick till butik och frågade om en bok. Hon i kassan sa att den skulle komma in om 7 dagar och att det skulle gå snabbare att beställa. Beställer samma dag. DET HAR TAGIT MER ÄN 2 VECKOR ATT FÅ DEN. DEN HAR FORTFARANDE INTE KOMMIT.
Mitt kort fungerade inte och jag fick svar på mitt mail efter 6 dagar. Jag köpte mina böcker på en annan sida och fick bättre pris och hann till och med få hem mina böcker innan akademibokhandeln svarade på mitt mail. VILKET JÄVLA SKÄMT!
Hade ett utgånget presentkort på > 1000:- Givetvis förstår jag att det inte går att få hela beloppet, men frågade om det var möjligt att få något tillbaka som goodwill. Svaret blev ett otrevligt nej och jag hänvisades till kundtjänst. Inte heller där bemötes jag på ett trevligt sätt utan fick som svar att det inte gick att göra något åt saken. Om man varit intresserad av sitt rykte kunde de erbjudit något tycker jag, främst p.g.a. av det stora beloppet som fanns på presentkortet. Nu kommer det få till följd att jag aldrig mer handlar något av Akademibokhandeln, jag kommer aldrig rekommendera dem till någon.
Gäller butiken på Järntorget i Göteborg. Har aldrig blivit så dåligt behandlad i en butik. Brukar verkligen inte reagera eller bli upprörd över saker men servicen där är under all kritik. Ville göra ett avdrag på en defekt bok och fick som första svar att den boken inte finns i deras sortiment. Hur har jag kunnat köpa boken där bara ett par dagar innan om den inte finns i sortimentet? Den äldre kvinnan var dryg och arrogant genom hela samtalet och skuldbelade mig för det ena och det andra att jag till slut inte orkade vara kvar i butiken. Kommer aldrig handla där igen och jag hoppas ingen behöver vara med om samma sak.
Gäller butiken Frölunda torg. Felaktig lagerstatus på 6 olika böcker, alla angivna som "finns i butik", grönt saldo. Detta på reaböcker, vilket luktar lockpriser lång väg. Ohjälpsam personal som uppenbart ljuger och skyller felaktig lagerstatus på butiksstölder. Väljer andra butiker i fortsättningen.
Gjorde en beställning igår och paketet är redan på väg. Första gången jag handlar via er online, men kommer nog garanterat bli flera gånger om det går såhär smidigt.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Fullständigt firmanamn: Akademibokhandelsgruppen AB
Organisationsnr: 556046-8448