Prisjakt
Annons
Synsam
  • Över 4000 solglasögon
  • Över 1000 sportglasögon
  • Snabb leverans
2.8OK
24 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

Fick fel vara (begagnade glasögon!), videobevis på uppackningen fanns men Synsam vägrade ta ansvar. Slutade svara. Fick pengarna tillbaka via banken. Handla inte här!

J
Jennie
1 omdöme
UtmärktRedigerades 2 månader sedan

Deras abonnemang är den bästa satsningen jag har gjort för mina ögon. Dessutom bästa kvalité på glas jag nånsin haft. Urvalet av bågar är toppen och stylisterna suveräna på att hjälpa till. Mer än nöjd! Vi är tre i familjen som har abonnemanget.

K
Usel3 månader sedan

Köp inte abonnemang! Framför allt: byt inte butik inom sfären. Senaste tre åren har det varit alla fel man kan göra: felbeställda bågar, fel skärpa, tintade när det inte ska vara, skickat till fel Synsam, glas beställda på recept som de såg ut för två år sedan. Framför allt ett riktigt uselt bemötande och noll ägandeskap över misstag. Som grädde på moset är det två års uppsägningstid. Sade upp både mitt och sonens abonnemang igår. Nu får det vara nog!

E
Usel3 månader sedan

Jag var in och skulle köpa glas till mina glasögon som krackelerade för länge sedan, har dragit ut på tiden länge. Var in och kollade ungefärligt pris för några veckor sedan så jag visste på ett ungefär vad de kunde kosta. Så bokade synundersökning där, min man var tyvärr tvungen att hämta svärmors bil och jag fick gå tidigare ifrån begravningsbyrån så var lätt stressad/ångest, jag har lite anan sjukdom/npf problematik i grunden men framförallt vara på allmänna platser och kontakt med social fobi men inget jag kan låta hindra mig vid ett sådant tillfälle och lite annat men måste ju fixa nya glasögon och de kostade för mkt att avboka då jag ville ha med min man som trygghet och hjälp mig att ta ett bra beslut. Så jag går in och förklarar att jag bokat bara synundersökning pga alternativen på internet fanns inte med för glasögon kontant utan bara för abbonnemang, men då efter jag förklarat att jag köpte bågarna hos de för 2 år sedan, då hävdar de att det var 3 år sen samt att det var på egen risk att sätta i enbart glas i de gamla bågarna de själva sålt 2 år tidigare. Jag upplevde även attityden och beteende hos de anställda som nedlåtande och dömmande samt jag har varit i säljbranschen och vet hur en duktig säljare ska vara och hur den säljare absolut inte ska vara. Jag tar hjälp när jag behöver. Sen börjar hon efter att försökt sälja in eller få mig tveksam över att jag nu måste köpa helt nya glasögon också, men sen skulle hon visa massa bågar innan undersökningen och jag förklarade att jag vill veta ungefärligt pris då jag betalar kontant inte abonnemang vilket jag hörde två andra tjejerna som var där i personalen tycka var konstigt. Men sen när jag stått där och hon försökt få mig bestämma vilka bågar jag ska ha så skriver jag till min man att detta kommer inte fungera, jag behöver honom. Här har min panikångest startat inombords men så får jag göra undersökningen. Hon är vänlig och förklarar när vi är klara att jag ska invänta min man och vilka glas de handlar om, då fortsätter den här tjejen och då ber jag henne räkna ungefärligt vad åtminstone glasen kostar utöver bågarna då jag såg ju vad de kostade, sen började hon för mig sjuka höga summor och till sist gick det inte längre, jag sa nej då betalar jag undersökningen nu så får jag komma tillbaka sen, betalar får sen panikångest attack utanför butiken, min man kommer och hämtar mig och ja jag är väl kanske mesig men det enda jag kände var att de skulle sälja in att de skulle kosta mig minst 6 300 bara för glasen och undersökningen, sen var det kostnad för bågar osv. Jag fick bara kvittot inget protokoll men idag gick jag ist Till specsavers i Huddinge som var otroligt professionella, de lyssnade och lät mig vara under tiden. Jag hade ingen bokad tid men bokade på plats då jag frågade om kvittot var protokollet de behövde men de var annat så då sa jag ja då får jag ta undersökningen ytterligare en gång på deras erbjudande. Hade jag handlat på synsam hade allt kostat mig minst 6 300kr nu fick jag tag på 2 par glasögon för 3000kr om jag hade köpt 1 par hade jag betalt 1095kr för både glas,bågar, undersökning, försäkring med garanti. Synsam i Huddinge måste antingen utbilda sina säljare hur man bemöter kunder, samt hamna på humana priser än ruinera människor som är tydlig med att jag vill veta åtminstone på ett ungefär. Så rekommenderar verkligen inte synsam i Huddinge centrum, Finns säkert nöjda men jag upplevde ett intensivt överförsäljning med dömande attityd och beteende för att jag inte tänkte ta det på abonnemang och för att jag faktiskt räknar på det. Jag är ju sjukskriven så för mig att köpa glasögon har jag dragit ut på länge men gick till synsam då jag köpt bågarna där och varit in och pratat så kommer aldrig mer gå in där, trots mitt protokoll på undersökningen jag fått betala helt i onödan utan att få ut. Största problemet var att hon inte heller tog in att jag ville vänta in min man, och att jag säger till om jag behöver hjälp med bågarna eller annat.

h
headsupdisplay
4 omdömen
Utmärkt5 månader sedan

Det gick väldigt smidigt att beställa linser, bra pris, och de kom i brevlådan om 2 dagar.

L
Linda Skurup
1 omdöme
Bra5 månader sedan

Servicen på synsam i Skurup är helt otrolig. Har haft mycket klydd med mina bågar med att de sitter fel, fel styrka, fel färg på glas, byte av abonnemang osv. Jag har varit en rätt jobbig kund, och varje gång har personalen på Synsam i Skurup bemött mig med vänlighet och professionalitet. Jag rekommenderar dem 🙏

M
Dålig6 månader sedan

Från mailet kom att det var en leverans på gång i mitt linsabonnemang, tills det att den var skickad - en dag. Trots att det står i mailet att förändringar ska göras direkt är en dag för kort tid. Jag kommer avsluta mitt abonnemang och köpa linser när jag själv önskar istället.

L
Linnea
1 omdöme
Usel6 månader sedan

Har haft linsabonnemang i flera år allt har rullat på fint tills nu då jag fick hem ett par provglasögon ! Kontakta synsam som sa att jag ska skicka tillbaka dessa och sen skickar dom mina linser som dom mena på skulle bli gratis, har redan fått faktura på linserna. Dom säger sen att glasögonen är inte deras utan Lensway så dom skickar inte linserna till mig! Men hur har detta gått till undra jag. De kan dom inte svara på. Så nu sitter jag här med en faktura på nästan 2000kr och inga linser och dom kan erbjuda 15 procent på nästa order. Glöm nästa order för tänker absolut inte vara kvar som kund hos er! Dålig hjälp i ärendet och är riktig besviken på deras sätt att hantera detta . Det är ni som gjort fel och skyller på ett annat företag, riktigt kasst. Teckna inget hos dom eller köp för skulle det bli fel så tar dom inget ansvar för de utan lämnar dig med en dyr faktura istället. Kommer anmäla för detta är inte ok!

K
Kerstin
1 omdöme
Usel6 månader sedan

Trots att jag angett tillfällig leveransadress innan de skickade mina linser så skickade de dom till fel adress. De vägrar erkänna sitt fel för att de menar att de redan packat ordern innan och vill att jag ska betala för linser jag inte fått. De har dessutom mage att rekommendera mig att lägga en ny order på linser! Med andra ord har jag som konsument ingen tid/möjlighet att ändra i en order de lägger eftersom den packas direkt. Samtidigt marknadsför de sitt linsabonnemang som flexibelt!? Varnar i hopp om att ingen mer blir lurad!

M
Magnus
3 omdömen
Utmärkt7 månader sedan

Snabb leverans och smidig betalning.

Om butiken

Synsam

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

American ExpressVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.synsam.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Synsam Group Sweden AB

Organisationsnr: 556768-7248

Information hos allabolag.se