(15)
Varan skulle komma 19/12. Den är fortfarande i Frankrike. Nu fick sonen inte sin Julklapp. Uselt, beställer aldrig mer från er! Ingen avisering om försening heller.
Köp och retur fungerade utmärkt. Jag kunde inte begripa hur jag skulle logga in på "my pages" för att hitta returetikett, men fick svar inom 3 timmar från deras kundtjänst via e-post.
VARNING! Har inte produkter i lager trots hemsidan säger det. Kundsupport svarar inte. Har fortfarande inte fått mina saker trots 4 veckor. Pengar redan dragna från kreditkortet.
Beställde ett stormkök och var osäker på butiken på grund av övriga omdömen. Leveransen gick dock snabbt utan problem.
Var nära att inte beställa pga all dåliga omdömen. Men jag beställde ett par skor och allt gick kanon. Snabb leverans på ett par dagar för att vara från Frankrike och inga problem.
Beställde skor, utlovad leverans 8-9 dagar, efter 14 dagar utan ett ord kontaktade jag dem och då visar det sig att de väntar på leverans av skorna. Oklart när skorna dyker upp men enligt kundtjänst i bästa fall om en vecka. UNDVIK!
Butiken skrev att man erbjöd fri returfrakt men den som jag använde och fanns på min sida hos dem var inte förberald. Jag fick stå för frakt själv. Den ersatte dem inte. Dessutom fanns vid tiden för köpet en skrivning på deras hemsida att Sverige får man betala själv returfrakt men de ersätter den i efterhand. Denna skrivning var borta då jag hos deras kundtjänst hövdade min rätt till ersättning. Jag skulle undvika köp från denna handlare trots låga priser.
Aldrig handlat från innan, men fick en mycket positiv upplevelse av både köp och den retur jag blev tvungen att göra. Smidigt och snabbt hanterat hela vägen, trots att varan (ett par skor) skickades från och returnerades till Frankrike. Enbart kommunikation på Svenska, och kontinuerliga uppdateringar om statusen.
Beställde och betalade för en vara jag hittade på prisjakt. Dagen efter återkallar de ordern och lägger en återbetalning inom några dagar utan att kontakta mig först. För besväret fick man 10% rabatt på varan som nu kostade mer än tre gånger så mycket. Jag kan förstå att priset kan bli fel ibland. Och tydligen behöver ni inte upprätthålla svenska konsumentköplagar utan pekar på franska tveksamt översatta lagar men 10%.. rabatt som endast gäller på EN specifik vara ni nu höjt med över 200% som dessutom inte längre är i närheten av lägst pris på prisjakt. Lite (mycket) bättre kundsyn tycker jag man kan förvänta sig när det är ni som gjort fel och jag som ligger ute med pengar under tiden.
Beställde en Jacka som hade det lägsta priset för modellen på prisjakt. Fick efter 5 dagar en återbetalningsnotifikation. Men ingen annan information om att beställningen blivit annullerad eller varför. Tror de använder lockpriser som marknadsföring för sin site, i Sverige i det olagligt då jag kunnat hävda att vi ingått ett kontrakt och man kan anmäla till ARN om sådant här händer, men eftersom bolaget är franskt måste man vända sig till ODR, men vem orkar. Undvik.
Butiken finns i Frankrike. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Fullständigt firmanamn: HARDLOOP SAS
Organisationsnr: 802166199