Prisjakt
Black Week – se reans bästa deals
Annons
Tre
  • 3 är världsledande inom 3G
  • och mobilt bredband.
  • Miljöpolicy
1.1Dålig
9 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
K
Karolina
1 omdöme
Usel2 månader sedan

En dörrförsäljare (hos oss i juni 2024) som uppgav sig vara från 3 lovade lägre månadskostnad och fri surf om jag och barnen ändrade abonnemangstyp. Det skulle kosta totalt ca 580kr/mån. Jag sa att jag hade avbetalning på tfn och frågade om det skulle tillkomma till 580kr men nej, upprepade gånger försäkrade han mig att det endast skulle kosta 580 för allt. Nu skickar 3 faktura på ca 900kr! När jag ringde kundtjänst sa medarbetaren: ”du får väl polisanmäla oss”. Kunde inte tro mina öron. Har därefter ringt och mejlat 3 varje vecka i över en månad. De har fortfarande inte återkommit, trots upprepade löften att göra det. Har förstått att de använder ett säljbolag som knackar dörr åt dem och säger att de är från 3. Om det säljarna säger är medveten lögn (580kr när det sen blir 900kr) eller okunskap vet jag inte. Men 3 visar noll intresse att lösa ”missförståndet”. Har varit kund i många år och kan verkligen inte fatta den totala nonchalansen. Se upp för avtalen med 3, de har många tricks för att pumpa dig på pengar. De har också tagit betalt för en försäkring jag aldrig bett om samt lurat på oss en bindningstid på 24 mån. Maken till skurkaktiga metoder var det länge sen jag upplevde. Och som sagt, den totala ignoransen från ”kundtjänst”.

V
Usel6 månader sedan

Besökte deras ombud i Borås för att köpa ett kontantkort. Kom ut från affären så hade jag bytt mitt mobilabonnemang från TV 2 till 3. Dagen efter försökte jag häva köpet men det gick inte. Jag vill därför varna alla att om man handlar över disk så har man ingen ångerrätt. Så jag får nu gå till 3 som är den sämsta av alla. Återkommer när jag provat deras nät.

V
Usel8 månader sedan

Först avslutade jag mitt abonnemang hos tre, men insåg att jag betalat 2 ggr. Det tar 10 dagar tills pengarna är på kontot, sa de. Kontaktade den idag och de är inte villiga att hjälpa. Jag kommer nog aldrig att se röken av de pengarna om jag inte gör en anmälan!

H
Hni
1 omdöme
Usel8 månader sedan

Håll er borta, jag ångrar så otroligt mycket att jag bytte till er. Varje månad man får fakturan så är det påminnelseavgifter och andra avgifter hela tiden.. man får noll hjälp av kundtjänst gällande detta

Z
Zeeshan Ali
1 omdöme
Usel8 månader sedan

jag köpte abnomang med telefon, abnomangen var 299kr och telefonen var 200kr per månad. Jag har fått fakturer på 950+ kr några månader, det mesta har varit 600-700kr. Sen avslutade jag abnomangen i januari men har fått faktura nu i mars. tydligen sista fakturan.

D
DirtyDavey
7 omdömen
Uselett år sedan

Skäms man inte när man lurar på dementa pensionärer mobiler, surfplattor och abonnemang.

A
Ali Ibra
1 omdöme
Uselett år sedan

Okunniga och oprofessionella, inget jag skulle rekommendera. När man ringer till deras kundservice tar det flera timmar att komma fram, och när man väl gör det verkar de vara okunniga och går fram och tillbaka. Efter att ha haft ett ärende i 3 veckor lovar de varje gång att lösa det inom 3 arbetsdagar, men… Jag har nu övergått till Telenor och upplever deras tjänst som mycket professionell. Det tar endast 1-5 minuter att komma fram till deras kundservice, och de är både kunniga och professionella.

M
Uselett år sedan

Belev total lurad och 3 bröt mot det som sagts i avtalet. Blev sedan skickad fram och tillbaka när jag vill säga upp det i över 2 timmar och till slut fick jag som svar att det va mitt fel och att de inte kunde göra något ! Gå inte på denna jäv** bluff till företag!

M
Marcus
1 omdöme
Uselett år sedan

Teckna aldrig ett avtal med 3! I somras då jag skulle hjälpa min nästan 80-åriga mamma med hennes räkningar såg jag att hon hade över 5 olika abonnemang hos 3 men en kostnad av 1.400 kr. Hon själv vet inte vad som har hänt men brukar ibland gå in i 3-butiken i stan för att få hjälp. Jag ringde då upp 3 för att hantera detta och då sa de bara att eftersom det är bindningstid så måste vi betala allt på en gång ca. 10.000 kr om vi ska lösa abonnemangen, och att de går ut i december. Jag sa att detta var oacceptabelt men de ville inte hjälpa mig. Nu när jag var i kontakt med dem idag visar det sig att hon i augusti, när hon ville ha hjälp med puk-koden eftersom telefonen låst sig, fått sitt telefonabonnemang förtidsförlängt igen. Min mamma hade bara velat få hjälp med telefonen och inte uppfattat detta alls. Fy skäms på er försäljare på 3 som lurar äldre människor! Det är lika illa som personer som lurar gamla på pengar fast värre då de sitter fast i avtal.

Gästanvändare
Uselett år sedan

Säger "ta den här surfplattan - den är gratis för att ni är stamkunder". Sedan kom faktura på den och ett abonnemang för ett SIM-kort som vi inte bett om. De sa att det var för sent att lämna tillbaka plattan då, men kompenserade med en till surfplatta som skulle vara gratis. Fick med 2 laddare och 6 stycken skärmskydd. Dessa kom på fakturan månaden efter. Just nu är det ARN och polis inblandade.

Om butiken

Tre

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

www.tre.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: HI3G Access AB

Organisationsnr: 556593-4899

Information hos allabolag.se