Prisjakt
Black Week – se reans bästa deals
Annons
Bredband2
  • Brett utbud av tjänster
  • Support 24 timmar
1.3Dålig
8 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
A
Adrian
1 omdöme
Uselen månad sedan

Rent lurendrejeri. De flaggar med ca 5% lägre ordinariepris än konkurrenterna + 10% rabatt som jag hoppade på då jag precis fått en höjning från min tidigare internetleverantör. Valde deras kampanjpris med avtal på 12 månader. 1 månad in på avtalet höjs priset med 29%. Jag blir såklart frustrerad då jag dessutom tvingats till internetuppehåll i 5 dagar för att de ska koppla igång tjänsten. Något jag inte varit med om att tidigare leverantör behövt? Pratat med 2 personer på Service Center, Tobias och Ludvig. Tobias erbjöd samma höjda priset och 15% rabatt men enbart i 6 månader istället för ursprungliga 12 mån 10% rabatt - vilket alltså innebar ett ännu högre pris i genomsnitt på 12 månader. Slutade med att han upprepade avtalet istället för att svara på frågor. I konversationen med Ludvig framgår det att Bredband 2 enbart avtalar rabattsatsen, alltså 10% i mitt fall och att inga ordinarie priser är fasta. Att de med full rätt kan höja priset när de vill. Skulle ordinarie pris sänkas däremot (för att locka nya kunder) så sänks dock inte befintliga kunders ordinarie pris. Priset är helt enkelt till för att höjas hos bredband2. Ludvig kunde dock sänka mitt ordinarie pris till det som var utannonserat, men då togs rabattsatsen bort vilket gjorde även det avtalet dyrare än det ursprungliga höjda priset. Min slutsats är att Bredband2 är genomsurt av girighet och deras service enbart är kapabel till att lura till sig dyrare avtal för kunderna. Antagligen systematiskt och finansierat av illa luktande pengar i grund o botten.

V
Victoria
2 omdömen
Usel5 månader sedan

Beställde ett 100/100 bredband från bredband2 som skulle kopplas på samma dag som mitt bredband hos Telenor sades upp. Bredband2 lyckades av någon anledning inte koppla på bredbandet vid avtalad dag, så jag fick gå utan bredband i 5 dagar (inte jättekul när man har ett smart hem..). Efter 5 dagar bad de mig att ringa upp dem, varav det visade sig att de hade höjt priset från 269 kr till 349 kr (utan router), det priset vi avtalade om som fick mig att byta till dem som leverantör slutade alltså gälla innan de ens kopplat på bredbandet. De gav ingen som helst varning om detta innan tecknade avtal med dem, deras kundtjänst som jag fick prata med kändes inte utbildad inom området heller och verkade ha noll förståelse till varför jag inte var nöjd med deras hantering av situationen. Räkna alltså inte med att bli leverad det du beställt om du tecknar bredband hos detta lurendrejeri bolag.

P
PelleLille
2 omdömen
Usel6 månader sedan

Fruktansvärt uselt företag! De luras, ljuger och skyller sina fel och lögner på mig som kund. Min upplevelse är för lång och invecklad för att jag ska orka skriva ner den. Men i korta ordalag är min absoluta rekommendation att välja ett annat bolag än Bredband2, om du ska ha bredband över fiber. Jag anser att de är fullständigt ofärmögna, både tekniskt och socialt - eller är de helt enkelt medvetna bluffmakare som har som mål att tjäna pengar på ett riktigt fult sätt. Och det har jag talat om för dem. Till deras försvar får jag säga att det senaste - nej, det sista, eftersom jag aldrig mer kommer att vilja ha med dem att göra - jag hörde från dem, var att e erbjöd mig att göra ett nytt försök - men då ska man ha i bakhuvudet att de bröt ingånget avtal och tog bort mitt inloggningskonto, utan att meddela mig, och att de efter mina påtryckningar (de struntade i att ta kontakt med mig, trots att inkopplingen var två veckor sen, och alltså aldrig utfördes) erbjöd mig en helt annan tjänst (100/100 i stället för 100/10) för mer än dubbla överenskomna månadsavgiften! Som SVT-Svante sa - är det verkligen så här det ska vara? Nä. Slöpp alla tankar om dessa bluffmakare!

b
bilbolainen
6 omdömen
Usel6 månader sedan

Bredband2 är ett riktigt blufföretag. Visst tjänsterna kanske fungerar OK men glöm att få hjälp och ett gott bemötande. Istället blir man idiotförklarad gång efter gång. Okej min story började juni 2023, flyttade till ny lägenhet, och flyttade över mitt bredband 250/250mbit. I förra lägenheten var det inte några problem men i min nya lägenhet fick jag bara ut 90-95mbit upp och ned. Egentligen tänkte jag inte så mycket på det första månaderna. Men det gnagde inom mig varför jag inte får vad jag betalar för. Så började felsöka hemma och ringa bredband2. Jag köpte nya kablar och även ny router. Men samma problem kvarstod. Frånvaro Bredband2 säger dem att jag måste köpa ny dator och göra nya mätningar med, jag måste köpa nya kablar osv för att de skall kunna hjälpa mig vidare. I februari blev jag så frustrerad över situationen att jag öppnade bakom bredbandsskåpet, där jag överhuvudtaget inte skall vara och pilla, men jag hittade en mediaomvandlare med specifikation 10/100M, alltså den kan inte leverera högre hastigheter än 100mbit. Meddelade detta till Bredband2, men de vägrar hjälpa mig vidare. De hävdar fortfarande att jag skall köpa ny dator, nya kablar för att göra nya mätningar. Jag skickar mail med bilder på hur det ser ut i mitt bredbandsskåp, jag förklarar att mediaomvandlaren inte kan ge ut mer än 100mbit och det inte spelar någon roll roll vad jag än köper och kopplar in och mäter med för resultatet kommer vara detsamma. Jag köpte ny dator med nätverkskort 1000mbit, och mätte, men samma resultat. Bredband2 fortsätter hävda fel på min utrustning och jag skall testa med ny dator. Köpa nya kablar osv. Jag köpte även en USB ethernet adapter och mätte men samma problem kvarstod. Ringer och mailar återigen, och vi befinner oss i april 2024. Efter att ha varit i kontakt med Bredband2 säger jag upp mitt bredband. Jag skriver mail till kommunens konsumentvägledning. 10 minuter senare efter att jag skrivit mitt mail, får jag sms om att boka tid för ett besök utav en IT tekniker. Slump? Känns knappast så. Igår 15 maj var It tekniker på besök, jag berättade om situationen, teknikern bytte ut mediaomvandlaren till en tjänstedelare (Inteno xg6846-r1) och omedelbart kunde jag mäta resultat som visade det jag betalade för, 250/250mbit. Idag är jag inte längre kund hos Bredband2 utan valde en annan bredbandsoperatör och har nu 1000/1000mbit för ett billigare pris än vad jag hade hos Bredband2 eftersom de höjde priset för 250/250. Det är helt ofattbart att så här i efterhand att det skall behövas kämpa och krigas och att man skall stå ut med att bli idiotförklarad när felet var så enkelt åtgärdat. Det tog inte teknikern mer än ca 20 minuter hemma hos mig.

E
Emma
1 omdöme
Usel7 månader sedan

De har upp till 5 dagar efter anslutningsdatum. De höjer priserna även på kampanjpriser. Undvik!

D
Dan
2 omdömen
Usel8 månader sedan

Tecknade avtal med Bredband2. De kommer alltid lägst i er prisjämförelse. När ångerveckan är över så höjer Bredband2 priset med nästan 30%. Att komma i kontakt med deras kundtjänst för att säga upp avtalet tar timmar. Jag var nummer 80 i kö. Ni förmedlar alltså ett pris som bara får Bredband2 att se bra ut i er jämförelse. Därtill kommer en fakturaavgift som ni inte redovisar som man inte kan komma undan.

R
Rogge
1 omdöme
Usel9 månader sedan

Bytte till Bredband2 för snart 6dagar sedan och har varit utan internet sen dess. Ringt dom varje dag sen dess. Varje dag har de sagt "o vi ser att du ringt men det har inte gjorts någon felanmälan... vi gör en nu ge os ip bla bla bla... du kommer få ett sms om att det är igång inom kort"...

M
Mange
1 omdöme
Dåligett år sedan

Samma upplevelse som många andra, priset höjs medan ordinariepriset sänks och man måste ringa och prata med kundtjänst för att få nya sänkta ordinariepriset. De tjänar så klart mycket på trofasta kunder som betalar utan att kontrollera om de betalar mer än ordinarie pris. Väldigt konstig sätt att hantera kunder.

Gästanvändare
UselRedigerades ett år sedan

Sämsta företaget som finns! Gått så långt att jag anmält dem till ARN!

Gästanvändare
UselRedigerades ett år sedan

Gick det inte sätta mindre än ett plus? Jag hade gett Bredband2 minus 10 om det gick. Herregud vilken dålig service alltså.... Jag beställde 250/250. Men jag får bara ut ca 5 mbit/s. Dom svarade bara att det är nog din router som är dålig, köp nya konvertingskablar och anslut istället direkt in i din laptop... Asså man blir ju mörkrädd... Jag köpte helt splitter ny router för 1 månad sedan för 3000:- ( den ska klara 500mbit/s ) SÅ jag tvivlar på att det är den som är trasig. Sån tur väl va så hade jag 14 dagars öppet köp. Så jag har nu stängt av bredband2

Om butiken

Bredband2

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.bredband2.com

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Bredband2 i Skandinavien AB

Organisationsnr: 556346-9062

Information hos allabolag.se