Rent lurendrejeri. De flaggar med ca 5% lägre ordinariepris än konkurrenterna + 10% rabatt som jag hoppade på då jag precis fått en höjning från min tidigare internetleverantör. Valde deras kampanjpris med avtal på 12 månader. 1 månad in på avtalet höjs priset med 29%. Jag blir såklart frustrerad då jag dessutom tvingats till internetuppehåll i 5 dagar för att de ska koppla igång tjänsten. Något jag inte varit med om att tidigare leverantör behövt? Pratat med 2 personer på Service Center, Tobias och Ludvig. Tobias erbjöd samma höjda priset och 15% rabatt men enbart i 6 månader istället för ursprungliga 12 mån 10% rabatt - vilket alltså innebar ett ännu högre pris i genomsnitt på 12 månader. Slutade med att han upprepade avtalet istället för att svara på frågor. I konversationen med Ludvig framgår det att Bredband 2 enbart avtalar rabattsatsen, alltså 10% i mitt fall och att inga ordinarie priser är fasta. Att de med full rätt kan höja priset när de vill. Skulle ordinarie pris sänkas däremot (för att locka nya kunder) så sänks dock inte befintliga kunders ordinarie pris. Priset är helt enkelt till för att höjas hos bredband2. Ludvig kunde dock sänka mitt ordinarie pris till det som var utannonserat, men då togs rabattsatsen bort vilket gjorde även det avtalet dyrare än det ursprungliga höjda priset. Min slutsats är att Bredband2 är genomsurt av girighet och deras service enbart är kapabel till att lura till sig dyrare avtal för kunderna. Antagligen systematiskt och finansierat av illa luktande pengar i grund o botten.