(500+)
Beställde nya däck och fälgar med montering och balansering. Vid leverans kom 4st däck och 4st fälgar i separata försändelser d.v.s. ej monterade/balanserade enligt min beställning.. Kontaktade kundtjänst, men har efter 1v ännu ej erhållit svar på hur de kommer hantera mitt ärende.
Allt är betalt, toppen
Blufföretag svarar inte på mail eller telefon kan sitta i en timme så svarar någon hallå sen lägger på Var och lämnade tillbaka 4 fälgar som hade fel färg 13/12-24 i Kungsängen killen som tog emot dem sa att pengarna sitter på kontot inom en vecka, men inga pengar än samt butiken nerlagd. Order nr w1565771 vad skall jag göra, polisanmäla?
STOR VARNING! Beställ INTE av dem! Konsumentverket nästa! Akta er för byt hjul! Beställt sommardäck men har fått hem vinterdäck av helt annat märke. Står nu med fyra däck utan att få kontakt med Bythjul, har ringt dem förgäves upprepade gånger men telefonen är helt avstängd. De svarar inte på mejl heller. De kräver för att utföra en reklamation att man kontakter dem först men hur ska det gå till? De går INTE att få kontakt med. Kommer troligtvis få stå för en returfrakt på flera hundra kronor. Faktiskt aldrig varit med om värre. De verkade seriösa på hemsidan men skenet bedrar . Så besviken. Tänk om jag hade betalat innan leveransen och legat ute med 10 000 kr!
Pass upp! Nätförsäljare utan helhetsansvar för dig som kund. Fel händer oss alla , och då behövs kommunikation och servicekänsla. Inte att slå av växeln efter utlovad återkoppling och skylla på högsäsong för vinter däck i mars månad.
Till bythjul.com Beställt ett nytt däck hos en annan säljare för att komma ur denna fars. Er hantering av reklamationsärendet är en besvikelse. Fyra månader har gått och ni har inte presenterat något som liknar en lösning. Utifrån era svar på mejl kan det ifrågasättas om ni alls läser det jag skriver till er. Bland annat upprepar ni frågor jag redan svarat på och mina frågor lämnas obesvarade. Varje gång jag frågar om ärendet säger ni att ni snart ska återkomma, vilket ni inte gjort. Det hade varit så enkelt för er att skicka ett nytt däck, och ersätta (den låga) kostnaden för felsökning på däckverkstaden. Jag har skumpat runt med ett ovalt hjul i två månader vilket inte är hållbart, bitvis obehagligt och ganska obekvämt. Ni har fått flera mejl med tydlig beskrivning av felet; däcket är helt enkelt ovalt och detta är verifierat av professionell däckverkstad samt utlåtandet är bifogat till er. Jag har utförligt svarat på era frågor, jämte flera vädjanden om att ni ska återkomma med adekvata åtgärder, men utan resultat. Ovanpå detta har jag i försök till adekvat respons från er suttit i telefonkö flera gånger, sammanlagt en och en halv timme. Det är mycket svårt att komma fram och ett samtal avbröts dessutom vid andra försöket efter 15 minuter i kön. Ni ger inte heller någon indikation om var i telefonkön man befinner sig eller hur lång väntetiden kan vara. Fram tills nu finns inga tecken på att ni kommer att lösa saken inom rimlig tid eller ens alls. Er kommunikation är svag och ohjälpsam, inget i denna tyder på att ni vill hjälpa drabbade kunder. Ni har med råge passerat maxtiden för den praxis gällande rimlig tid för hantering av reklamation. Jag har köpt ersättningsdäck från en annan firma och slipper skumpa runt på vägarna med äggformat däck. Hur kan ett företag som omsätter en halv miljard årligen hantera sina kunder med sådan arrogans? Hanteringen borde vara kontraproduktiv för er. Är månne svag kundsupport ett sätt att trötta ut kunden och därigenom minimera era utgifter? Jag är övertygad om att det inte håller i längden. Liknande problem brukar handla om brister i organisation och ledarskap, inte enskilda medarbetare. Det finns flera andra aktörer med priser, när de väl checkas ut i korgen och avgifterna är pålagda, matchar era och med betydligt bättre kundomdömen än vad ni får. Om ni mot förmodan ändå tänker göra rätt för er så krediterar ni kostnaden inklusive frakt för ett däck, felsökningskostnaden och montering/balansering av nytt dito på däckverkstaden. Utöver detta borde rimlig kompensation utgå för all den tid jag lagt ner för att förmå er att utföra de uppgifter som åligger er, men som ni inte förmått att utföra. Fick för övrigt en annan överraskning från er då alla fyra hjulens balansvikter ramlat av fälgarna vid leverans och skramlade runt i paketen. Anser ni att något i den här historien är bra? Allt detta för ett defekt däck som utan krångel kunnat ersättas… Ni behöver inte svara här med ursäkter eller undaflykter. Då fortsätter ni ju bara på samma sätt som i alla mejlkontakter med er.
Passningsgaranti, vilket skämt! Ville reklamera kompletta hjul som hade passningsgaranti, men dem ville ha 2000kr för retur då fälgarna passade men det fanns inga bultar att köpa som passade fälg+bil. Men eftersom fälgen "passade" så utgick inte garantin även att jag inte kunde sätta dit dem på bilen utan passande bultar. W1576888
Sämsta kundservicen på länge. Tyvärr är passningsgarantin inget värt. Hålbilden stämde på levererade kompletta vinterhjul. Dock tog balanseringsvikterna i bromsoket. Hjulen gick fritt vid monteringen men skrapade i vid provkörning. Meddelade och reklamerade till Bythjul. Deras förslag var att jag skulle ombesörja ombalansering på närmsta verkstad och att de skulle ersätta denna kostnad. Det visade sig att det inte är optimalt att montera balansvikterna i mitten på fälgen. Hjulen hade viss obalans och oljud vid körning trots två ombalanseringsförsök. Krävde att få lämna tillbaka hjulen, föreslog att jag kunde ta välja andra fälgar. Allt nekades. Ingen återbetalning för utlagda kostander har gjorts. Bara undanflykter. Avråder starkt från att handla hos Bythjul! Uselt!
Fick mail från bythjul om dom hade kampanj på fälgar. Beställde 4st Ovm Arch till ett bra pris tyckte jag. Två dagar senare sänker dom priset ytterligare med 170kr/fälg. Ingen pris garanti dålig stil!
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.
www.bythjul.comFullständigt firmanamn: Bythjul Norden AB
Organisationsnr: 556675-3975
Information hos allabolag.se