Prisjakt
Annons
Bythjul
  • Passningsgaranti
  • Snabb leverans hem & verkstad
  • Fri frakt på 4 kompletta hjul
Vinnare 2012 - Årets däckbutik
3.0OK
105 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

J
Jonas
3 omdömen
Uselen dag sedan

Skulle ta 1-3 dagar leverans enligt sidan tog 12 dagar

F
Fredrik
1 omdöme
Usel2 dagar sedan

Beställde nya däck och fälgar med montering och balansering. Vid leverans kom 4st däck och 4st fälgar i separata försändelser d.v.s. ej monterade/balanserade enligt min beställning.. Kontaktade kundtjänst, men har efter 1v ännu ej erhållit svar på hur de kommer hantera mitt ärende.

P
Peter
1 omdöme
Utmärkt4 dagar sedan

Allt är betalt, toppen

Bythjul svarar:2025-04-15
Tack för ditt omdöme! Vi blir mycket glada över att höra att du haft en positiv köpupplevelse. Vi strävar ständigt efter att hela processen från beställning till leverans ska vara så smidig som möjligt för våra kunder, och uppskattar att du lämnat dina synpunkter på vår service. Med vänlig hälsning, Ninni Bythjul.com 0771- 32 32 32
J
Jan Norman
1 omdöme
Usel10 dagar sedan

Blufföretag svarar inte på mail eller telefon kan sitta i en timme så svarar någon hallå sen lägger på Var och lämnade tillbaka 4 fälgar som hade fel färg 13/12-24 i Kungsängen killen som tog emot dem sa att pengarna sitter på kontot inom en vecka, men inga pengar än samt butiken nerlagd. Order nr w1565771 vad skall jag göra, polisanmäla?

Bythjul svarar:2025-04-10
Tack för ditt omdöme! Väldigt tråkigt att återbetalningen inte genomfördes i samband med retur av godset. Vi på Bythjul jobbar ständigt för att processen för retur av beställningar ska gå så smidigt som möjligt, och vi beklagar att du fått uppleva så mycket strul. Jag har tittat på din order och ser att du kontaktade vår kundservice igen i förra veckan. Efter det har återbetalning registrerats och pengarna är i dagsläget på väg att överföras till dig, om de inte redan gjort det. Vi inser dock såklart att ärendet inte löst sig inom rimlig tid och förstår att detta skapat frustration hos dig. Vi tackar för att du tagit dig tid att lämnat feedback så vi kan hantera våra brister och förbättra vår service inför framtiden. Med vänlig hälsning, Bythjul.com 0771- 32 32 32
J
Jossan
1 omdöme
UselRedigerades 15 dagar sedan

STOR VARNING! Beställ INTE av dem! Konsumentverket nästa! Akta er för byt hjul! Beställt sommardäck men har fått hem vinterdäck av helt annat märke. Står nu med fyra däck utan att få kontakt med Bythjul, har ringt dem förgäves upprepade gånger men telefonen är helt avstängd. De svarar inte på mejl heller. De kräver för att utföra en reklamation att man kontakter dem först men hur ska det gå till? De går INTE att få kontakt med. Kommer troligtvis få stå för en returfrakt på flera hundra kronor. Faktiskt aldrig varit med om värre. De verkade seriösa på hemsidan men skenet bedrar . Så besviken. Tänk om jag hade betalat innan leveransen och legat ute med 10 000 kr!

Bythjul svarar:2025-04-02
Tack för ditt omdöme! Mycket tråkigt att höra att du mottagit fel produkter. Självklart man som kund kunna förvänta sig att de artiklar man beställt även är de som skickas, och vi beklagar det inträffade. Om du mottagit fel produkt och vill skicka dessa i retur så tar vi självfallet inte ut någon kostnad för returfrakten. I de fall detta sker erbjuder vi att rätt artiklar skickas som ersättningsorder eller att hela köpet återbetalas. Våra telefontider för retur- och reklamationsärenden är mellan 09:00-15:00 med lunchstängt 12:00-13:00. Under vissa tider kan det uppstå väntetid om många ringer samtidigt, och då kan du alltid kontakta vår kundservice genom kontaktformuläret på vår hemsida om du inte har möjlighet att vänta. Vi uppskattar att du tagit dig tid att lämna dina synpunkter så vi kan förbättra vår service inför framtiden. Med vänlig hälsning, Ninni Bythjul.com 0771- 32 32 32
M
Magnus
1 omdöme
Dålig19 dagar sedan

Pass upp! Nätförsäljare utan helhetsansvar för dig som kund. Fel händer oss alla , och då behövs kommunikation och servicekänsla. Inte att slå av växeln efter utlovad återkoppling och skylla på högsäsong för vinter däck i mars månad.

Bythjul svarar:2025-04-02
Tack för ditt omdöme! Mycket tråkigt att höra att du ej haft en positiv köpupplevelse när du handlat från oss. Vi på Bythjul strävar ständigt efter att hela processen från beställning till leverans ska ske så smidigt som möjligt, och vi får beklaga att detta inte skett i ditt fall. Våra telefontider är mellan 09:00-16:00 med lunchstängt 12:00-13:00, och ringer man under våra öppettider ska man självklart inte kopplas bort, utan en av våra kundservicemedarbetare besvarar samtalet så snart som möjligt. Vi uppskattar att du tagit dig tid att lämna dina synpunkter så vi får möjlighet att förbättra vår service inför framtiden. Med vänlig hälsning, Ninni Bythjul.com 0771- 32 32 32
A
Anders
2 omdömen
Usel2 månader sedan

Till bythjul.com Beställt ett nytt däck hos en annan säljare för att komma ur denna fars. Er hantering av reklamationsärendet är en besvikelse. Fyra månader har gått och ni har inte presenterat något som liknar en lösning. Utifrån era svar på mejl kan det ifrågasättas om ni alls läser det jag skriver till er. Bland annat upprepar ni frågor jag redan svarat på och mina frågor lämnas obesvarade. Varje gång jag frågar om ärendet säger ni att ni snart ska återkomma, vilket ni inte gjort. Det hade varit så enkelt för er att skicka ett nytt däck, och ersätta (den låga) kostnaden för felsökning på däckverkstaden. Jag har skumpat runt med ett ovalt hjul i två månader vilket inte är hållbart, bitvis obehagligt och ganska obekvämt. Ni har fått flera mejl med tydlig beskrivning av felet; däcket är helt enkelt ovalt och detta är verifierat av professionell däckverkstad samt utlåtandet är bifogat till er. Jag har utförligt svarat på era frågor, jämte flera vädjanden om att ni ska återkomma med adekvata åtgärder, men utan resultat. Ovanpå detta har jag i försök till adekvat respons från er suttit i telefonkö flera gånger, sammanlagt en och en halv timme. Det är mycket svårt att komma fram och ett samtal avbröts dessutom vid andra försöket efter 15 minuter i kön. Ni ger inte heller någon indikation om var i telefonkön man befinner sig eller hur lång väntetiden kan vara. Fram tills nu finns inga tecken på att ni kommer att lösa saken inom rimlig tid eller ens alls. Er kommunikation är svag och ohjälpsam, inget i denna tyder på att ni vill hjälpa drabbade kunder. Ni har med råge passerat maxtiden för den praxis gällande rimlig tid för hantering av reklamation. Jag har köpt ersättningsdäck från en annan firma och slipper skumpa runt på vägarna med äggformat däck. Hur kan ett företag som omsätter en halv miljard årligen hantera sina kunder med sådan arrogans? Hanteringen borde vara kontraproduktiv för er. Är månne svag kundsupport ett sätt att trötta ut kunden och därigenom minimera era utgifter? Jag är övertygad om att det inte håller i längden. Liknande problem brukar handla om brister i organisation och ledarskap, inte enskilda medarbetare. Det finns flera andra aktörer med priser, när de väl checkas ut i korgen och avgifterna är pålagda, matchar era och med betydligt bättre kundomdömen än vad ni får. Om ni mot förmodan ändå tänker göra rätt för er så krediterar ni kostnaden inklusive frakt för ett däck, felsökningskostnaden och montering/balansering av nytt dito på däckverkstaden. Utöver detta borde rimlig kompensation utgå för all den tid jag lagt ner för att förmå er att utföra de uppgifter som åligger er, men som ni inte förmått att utföra. Fick för övrigt en annan överraskning från er då alla fyra hjulens balansvikter ramlat av fälgarna vid leverans och skramlade runt i paketen. Anser ni att något i den här historien är bra? Allt detta för ett defekt däck som utan krångel kunnat ersättas… Ni behöver inte svara här med ursäkter eller undaflykter. Då fortsätter ni ju bara på samma sätt som i alla mejlkontakter med er.

Bythjul svarar:2025-02-21
Hej Anders, Mycket tråkigt att höra om din köpupplevelse! Självklart inser vi att produkter som inte fungerar som de ska och därmed inte kan brukas är frustrerande, och det är mycket beklagligt att höra att du inte fått gehör i ditt reklamationsärende. Då jag inte har tillgång till din orderinformation kan jag dessvärre inte uttala mig om ditt specifika ärende. Det som generellt gäller vid reklamationer är dock att vi inte skickar ersättningsprodukter förrän vi fått in däck eller fälg för fysisk inspektion. Vi tackar för att du tagit dig tid att lämna dina synpunkter så vi kan förbättra vår service. Med vänlig hälsning, Ninni Bythjul.com 0771- 32 32 32
D
Dan j.
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Passningsgaranti, vilket skämt! Ville reklamera kompletta hjul som hade passningsgaranti, men dem ville ha 2000kr för retur då fälgarna passade men det fanns inga bultar att köpa som passade fälg+bil. Men eftersom fälgen "passade" så utgick inte garantin även att jag inte kunde sätta dit dem på bilen utan passande bultar. W1576888

Bythjul svarar:2025-02-18
Tack för ditt omdöme! Väldigt tråkigt att du inte fick tag på passande bultar. Jag har tittat på ditt ärende som fortfarande är pågående och kan se att du erbjudits kostnadsfri retur då bultar inte kunde skickas från oss eller erbjudas av din verkstad. Med vänlig hälsning, Ninni Bythjul.com 0771- 32 32 32
N
Nikolaj S
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Sämsta kundservicen på länge. Tyvärr är passningsgarantin inget värt. Hålbilden stämde på levererade kompletta vinterhjul. Dock tog balanseringsvikterna i bromsoket. Hjulen gick fritt vid monteringen men skrapade i vid provkörning. Meddelade och reklamerade till Bythjul. Deras förslag var att jag skulle ombesörja ombalansering på närmsta verkstad och att de skulle ersätta denna kostnad. Det visade sig att det inte är optimalt att montera balansvikterna i mitten på fälgen. Hjulen hade viss obalans och oljud vid körning trots två ombalanseringsförsök. Krävde att få lämna tillbaka hjulen, föreslog att jag kunde ta välja andra fälgar. Allt nekades. Ingen återbetalning för utlagda kostander har gjorts. Bara undanflykter. Avråder starkt från att handla hos Bythjul! Uselt!

Bythjul svarar:2025-02-14
Hej, Vi beklagar att din köpupplevelse inte varit positiv. Då jag inte kan se information om din order så är det svårt att svara på vad som hänt. Behövs ombalansering för att hjulen ska kunna brukas på bil brukar vi ersätta kostnader som uppstår mot uppvisat kvitto. Om du inte inkommit med detta ännu så kan du skicka bild på betalningsunderlag till vår kundservice så hjälper vi dig. Vi tackar för att du tagit dig tid att lämna dina synpunkter så vi kan förbättra vår service för framtiden. Med vänlig hälsning, Ninni Bythjul.com 0771- 32 32 32
f
fromis
14 omdömen
DåligRedigerades 2 månader sedan

Fick mail från bythjul om dom hade kampanj på fälgar. Beställde 4st Ovm Arch till ett bra pris tyckte jag. Två dagar senare sänker dom priset ytterligare med 170kr/fälg. Ingen pris garanti dålig stil!

Bythjul svarar:2025-02-13
Hej, Vi beklagar att du inte är helt nöjd med priset på din beställning. Bythjul har inte prisgaranti som du säger, vilket innebär att om en vara har ett lägre pris hos en annan återförsäljare så återbetalas mellanskillnaden. Prisgaranti gäller dock det datum som beställningen läggs. Väldigt synd att du missade prissänkningen på fälgen. Vi hoppas att du ändå är nöjd med artikeln du beställt. Med vänlig hälsning, Ninni Bythjul.com 0771- 32 32 32

Om butiken

Bythjul

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaPayPalVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.bythjul.com

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Bythjul Norden AB

Organisationsnr: 556675-3975

Information hos allabolag.se