Beställer en vara (till samma pris som den sålt tidigare av ett annat företag under black week). Mailar efter typ 8 dagar och frågar var beställningen befinner sig men får inget svar. Mailar igen efter ytterligare 4-5 dagar. Får då svaret att ordern är annullerad pga att priset på hemsidan var fel. Förra gången jag handlade från dom (2019) annullerade dom också ordern (pga att varan utgått ur sortimentet). Rekommenderade att jag köpte en annan "bättre" (och betydligt dyrare) produkt. Vill minnas att det tog ett tag att få tillbaka pengarna. Dom har bevisligen inte blivit bättre på fem år.
Köpte en vit gamingskärm under black week för att ge i julklapp till sonen. På julafton packas den upp och kopplas in. Fungerar inte. Kontaktar komplett (som tar tid på sig att svara varje gång). Får konka iväg med den till utlämningsställe och skicka tillbaka den. Frågar om jag kan få en ny skärm i svart istället (samma pris). Kundtjänst noterar önskemålet. Får mail om att två! komponenter i skärmen lagats/bytts och att den är på väg tillbaka. Helt ok att reparera en skärm som fungerar och sedan går sönder under garantitiden. Att däremot betala fullpris för en lagad skärm??? Den ska ju säljas som en fyndvara! Om du går in i en butik och säljaren säger att dom har två av skärmen du vill ha. En är trasig och reparerad och den andra är ny. -Ok, hur mycket billigare är den trasiga/reparerade? -Det är samma pris. Vem skulle välja den reparerade???? Skriver detta till kundtjänst och dom håller med. Återkommer med ett erbjudande om 500:- rabatt om jag behåller den reparerade. Jag tycker det är för lite och vill hellre ha en ny skärm. Dom återkommer med erbjudande om 700:- i rabattcheckar. Jag tackar nej och vill ha en ny skärm. Får svaret att det är detta eller returnera skärmen (som dom nu redan skickat till mig). I princip alltså enl. exemplet ovan -Ok, hur mycket billigare är den trasiga/reparerade? -Den reparerade är 500:- billigare. -Jaha, bara 500:- Näe då tar jag den nya istället. -Tyvärr, du får bara köpa den reparerade. Under blackweek fanns andra alternativ till ungefär samma pris hos andra återförsäljare men dessa deals finns ju inte kvar så om jag returnerar har jag ingen skärm till sonen. Ingen som helst ursäkt för sonens ledsna julafton. Kommer aldrig mer handla från Komplett.
Beställer 29'e december och enligt produktsidan är leverans 5 arbetsdagar (6'e januari). Senare samma dag kommer ett mail att produkten levereras den 10'e januari. Ytterligare en dag senare ett mail om att leveransdag nu är den 11'e. Jag mailar då och undrar om jag kan ändra leveransadress då jag ska träffa mottagaren (det handlar om en gåva) den 9'e och kommer inte ha ngn present med mig så då kan de skicka direkt till mottagaren. Får svar att det går utmärkt. Innan jag hinner svara med den nya leveransadressen kommer ett mail om att varan är restnoterad och OM den kommer in i lager igen så är det omöjligt att säga när så jag behöver svara på om jag vill avboka ordern eller vänta en obestämd tid. Aldrig mer!
Min första vacuumförpackare. Mycket nöjd. Mycket enkel hantering och gör sitt jobb. Lite större än vad jag räknade med men då får man ju fördelen att ha påsrullen inuti maskinen. Har testat både blöta och torra saker hittils med mycket bra resultat. Har hittat deras egna påsar till mycket bättre pris än t.ex. Kjell o Co's påsar. Inte provat andra påsar. Köpte för 940:- direkt från Anova under kampanjperiod och med kod ANOVAGIFT
Håller med om att ljudet är irriterande men tycker inte det är så illa att jag vill skicka tillbaka den. Bra och tydlig display och gränssnitt. Wifi-uppkopplingen till telefon -appen gick utan problem. Bra drag i vattencirkuleringen (jämfört med min gamla från Kjell o Co. som också gick sönder efter 2,5 år). Tyckte Wifi var onödigt först men är smidigt att bli påmind om när maten är klar och även kunna justera tid/temp från soffan. Om den bara håller så är jag mycket nöjd med köpet. Skulle dock kanske inte köpt den för 1990:-... Jag betalade 1323:- på Anovas sajt under kampanjperiod + rabattkod ANOVAGIFT
Jättenöjd med maskinen som är precis så bra som jag förväntade mig. Supporten är också helt suverän. Efter 6 månader har jag fått ngt kladdigt spill som gör startknappen lite trög. Mailar kundtjänst på kvällen och frågar om jag kan öppna den själv. Får svar på morgonen att tyvärr tappar man 10-årsgarantin då men dom skickar en ersättningsmaskin direkt tillsammans med en fraktsedel för min maskin så att jag inte ska stå utan blender medans dom rengör min egen. Fem minuter senare plingar det till i postnordappen att ett paket är på väg. Customer service done right!
Kikade på ett par Bokashi -hinkar. Fick direkt svar på frågor via kundtjänstchatten. Beställde 11.45 på förmiddagen och fick hinkarna levererade hem 21.15 samma dag. Fraktfritt. 9,5 timmars leveranstid! Bra paketerat var det också.
12 dagar sedan beställning och fortfarande inga böcker. För fyra dagar sedan kom ett sms om att det bokats en hemkörning (vilket jag beställt) men försöker man spåra paketet känns paket-ID't inte igen.
Helt ok leveranstid, bra förpackat och bra priser. Köpte 3,7 liter XD100 -olja för 690 kronor. Tidigare har jag köpt XD50 -olja för 695 kronor i andra butiker. I dessa butiker har XD100 kostat 1090 kronor och då ofta som kampanjpris! Kommer definitivt gå till axmarin.se igen när det är dags för påfyllning.