Prisjakt
Black Week – se reans bästa deals

TheGoodGuy

Medlem sen 2010-01-15
111
Bidrag
64
Hjälpsamröster
Zara
Dålig
(7)
T
TheGoodGuy
111 omdömen
UselRedigerades ett år sedan

Väldigt bökigt att göra returer. De har gjort det bökigare för kunderna så färre plagg returneras. Inte ok. Jag tänker inte handla här fler gånger.

JBL GO 3 Bluetooth Högtalare
Full Star 1
3.9
(9)
348 kr
T
TheGoodGuy
111 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Half Star 5
ett år sedan

Överraskande bra med tanke på det lilla formatet! Den är bra jämfört med sitt pris och storlek. (Självfallet finns det bättre högtalare, men det blir fel att jämföra med något mycket större eller mycket dyrare)

Hund.se
T
TheGoodGuy
111 omdömen
UtmärktRedigerades 2 år sedan

Jag har handlat 8 gånger och är supernöjd! + Bra priser (helt överlägset pris på många varor!) + Stort sortiment + Mycket snabb hantering och leverans + Bra webbplats + Vettiga betalningsalternativ + Bra leveransalternativ och pris på frakten (gratis hemleverans vid visst köp-belopp) + Kundtjänsten är väldigt trevlig och supersnabb (jag har kontaktat dem 3ggr)! + Jag har en retur av ett köp till dem och det bra

Samsung
Bra
(297)
T
TheGoodGuy
111 omdömen
UselRedigerades 2 år sedan

[MINUS 10 stjärnor] KORT VERSION: ============== Absolut sämst! UNDVIK! De är sämst, år efter år... LÅNG VERSION: ============== Jag har handlat ca 10 gånger under år 2020-2021, för över 200.000kr. LEVERANS Leveransen har ofta fungerat men ibland varit rejält försenad. RETUR Jag har gjort fyra returer för öppet köp och det har strulat EXTREMT mycket. Vissa ärenden har tagit ca ett halvår för Samsung att reda ut. Hade jag inte fotograferat mina returer och deras avier hade jag nog inte fått tillbaks pengarna. KUNDTJÄNST/KONTAKT Jag har kontaktat Samsungs kundtjänst otroligt många gånger via epost, telefon och chatt. Det fungerar fantastiskt dåligt. Många mail svarade de aldrig på, ett par månader senare sände det ut massutskick att de haft problem med mail som försvunnit och att kunder bads att höra av sig igen. Jag sände på nytt mail, vilket de inte heller svarade på. Oavsett om det är vid mail eller telefonkontakt är ofta samma person som svarar på mina förfrågningar (när de väl går att nå). Det tyder på att det är väldigt få som arbetar på kundtjänsten. SLUTSATS Otroligt märkligt att ett så stort företag har en kundtjänst som i princip inte fungerar. Problemen har jag stött på utspritt under året från februari till december så det är inte under BlackFriday eller perioder då man som kund kan räkna med långsam hantering. Det är en generell totalt värdelös kundtjänst. Tråkigt att behöva säga så, men det är fakta. Fakta jag fått fram genom de otaliga timmar jag tvingats lägga på att åtgärda de fel och problem som Samsung har ställt till med. UPPDATERING 2022 ================ Jag hade åter ett ärende med kundtjänsten och jag kan inte med ord beskriva det hela. Slutsats = De är verkligen SÄMST! Sladdlös mobilladdare köpt på rea dör 250kr (ord pris 690kr). Gick sönder inom garantitiden. Jag kontaktade Samsungs onlineshop där jag köpt den. De bad mig kontakta Samsung Service... Som bad mig kontakta Samsungs onlineshop... som bad mig kontakta Samsung Service... så höll det på fram och åter många, många vändor tills jag fick ett utbrott hos Samsungs onlineshop som då skulle ta tag i problemet trots att "det inte var deras uppgift". Efter en vecka ringde jag upp dem igen då inget hänt. Jo de hade kontaktat mig sa de, på helt fel mailadress. De hade lagt in en extra bokstav i min mailadress (som är mitt namn) och den bokstaven hade ingen logisk förklaring att hamna där. Efter ytterligare någon vecka bad Samsung Service mig att posta laddaren till dem för felsökning (en produkt jag köpt för 250kr!). Jag ringde Samsung Service två gånger eftersom det tog en och en halv månad för dem att testa laddaren och se att den var stendöd. Efter en tid hade de konstaterat att produkten var trasig och de skulle sända mig pengarna jag betalt för den. Samsung Service mailade mig och sa att pengarna skulle sättas in och att om det inte skedde skulle jag kontakta Samsungs onlineshop. Självklart kom aldrig pengarna till mig så jag kontaktade Samsungs onlineshop som då sa att deras system ligger nere och bad mig återkomma... Jag har lagt ner en halv dag på att få en produkt köpt för 250kr lagad/återbetald. Dumt och naivt, men någonstans tycker jag att jag borde kunna åberopa garantin och trodde i min naivitet att det skulle gå smidigt. Samsung har bra produkter men servicen är SÅ FANTASTISKT OTROLIGT LÄSKIGT SÄMST att det får mig att köpa andra produkter.

HP X27q 27" Gaming QHD IPS
Full Star 1
4.8
(5)
7 224 kr
T
TheGoodGuy
111 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
Redigerades 2 år sedan

Bra och prisvärd. Har två stycken. Köpt för 2690kr och det är mycket prisvärt. OBS! Den är inte välvd. Den heter ibland "HP X27q 27" Välvd Gaming QHD IPS" här på Prisjakt (hette så tidigare, nu justerat). Den välvda heter c istället för q. Den välvda har en VA panel inte IPS som X27q. Så X27q är att föredra!

Addnature
Utmärkt
(500+)
T
TheGoodGuy
111 omdömen
UtmärktRedigerades 2 år sedan

Jag kan inte ge annat än 10/10 i betyg. Bästa butiken alla kategorier. + Bra priser + Bra utbud + Bra webbutik + Bra fysisk butik + Otroligt bra kundtjänst + Ger rabatt på redan kraftigt nedsatta kvalitetsprodukter + Fri retur + Snabb frakt + Fri frakt (i alla fall då jag har handlat, kanske finns krav att handla för visst belopp för att få fri frakt) Jag har handlat ca 20 gånger för ca 35.000kr och har haft kontakt med kundtjänsten 6-7 gånger och de är alltid hjälpsamma, trevliga och löser problem till min fördel. Returer sköts alltid snabbt och smidigt. Tack för mycket god service!

Widforss
Bra
(500+)
T
TheGoodGuy
111 omdömen
Utmärkt2 år sedan

Ruskigt snabb leverans: ca.20h. Det var 2 dagar innan julafton och jag bor i en mindre ort så det var rekordsnabbt!

Panasonic EH-NA98
Full Star 1
4.8
(5)
1 920 kr
T
TheGoodGuy
111 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
Redigerades 2 år sedan

Använder den på skägget. Kör svalt på Scalp läget så skägget inte får het luft som torkar och skadar det. Funkar bra. Men det hade kanske funkat typ lika bra med en billigare...

Clas Ohlson
Bra
(428)
T
TheGoodGuy
111 omdömen
UtmärktRedigerades 2 år sedan

Riktigt snabb, bra och trevlig kundtjänst! De sände mig felaktigt antal varor en gång. Jag köpte två men mottog en. När jag påpekade detta rättade de till det på ett bra sätt för mig. Kundtjänsten var snabb och mycket trevlig!

Vet´s Store
T
TheGoodGuy
111 omdömen
OKRedigerades 2 år sedan

Inte klockrent... + Kundtjänst svarar, även om de inte alltid är supertrevliga - Långsam leverans - Dålig kommunikation när det gäller leveransbesked/fölrsening. - De höjde priser på Black Friday och gav alla en rabattkod att använda på det nu höjda priset för att ge illusion om att de ger bra pris. Jag fick min leverans efter nästan två veckor. Priset var bra och de kompenserade för den sena leveransen så jag är ändå hyggligt nöjd.