Stort sortiment. Ibland bra pris, ibland sämre. Så långt inget dåligt. Men imponerande dåliga på att hålla leveransdatum, de flyttas fram i tiden multipla gånger, och kunden uppdateras inte. Just det här med försenade leveranser har jag råkat ut för flera gånger nu. Börjar bli lite för tjatigt. Produktbeskrivningar stämmer inte alltid, vilket gör att man som kund inte vet vad man kommer att få. Kundtjänst är också dålig på att återkoppla och att göra en retur där de levererat fel tog mig en månad. Var i kontakt med Svea ekonomi under tiden. De sköt upp förfallodatum på fakturan utan problem. Uppdatering 1-2 år senare. Samma visa om leveransdatum. Beställt 10 artiklar, leveranstid ~10 dagar enligt webben. Lite över en månad senare så har en av artiklarna skickats. Detta trots att merparten nu till och med är i lager enligt deras webb.
Köpte en, lämnade tillbaka efter en timme. Bland annat EKG fungerar inte om man inte parar den med en Samsung-telefon. Oacceptabelt att det inte framgår av produktbeskrivningar, väldigt oseriöst.
Ett företag som tar ut kortavgifter till svenska kunder trots att det är olagligt. Utöver det så ändrar man inte beloppet utan de kommer som en överaskning i ens bekräftelse. Sista knappen man klickar på säger 5000 kr. Debiterat belopp blir ett okänt belopp mellan 5000 och 5078 kr. Inte ok. Inte heller hade jag någon möjlighet att avbryta min order efter detta. Har kontaktat butiken som vägrar hitta en lösning till problemet. Tyvärr anser jag det inte värt det att driva det till rättshall för att få tillbaka mina 150 kr som det gäller i detta fallet.
Har i flera år letat efter ett membran-tangentbord i TenKeyLess-utförande utan lycka. Jag bara älskar platta tangentbord, har i många år kört med Logitech Ultra-X Flat. Men, jag slet också ut dem, nästan ett om året. Jag skriver väldigt mycket och de tål inte det. Ett TKN har jag primärt velat ha för att få musen närmare tangentbordet, det ger en bättre arbetsposition för högerarmen tycker jag. För ett par år sedan köpte jag ett mekaniskt TKN med Cherry-switchar. Tyvärr lyckades jag slita ut det med. Det var inte det största problemet, problemet var att jag efter två år fortfarande inte skrev lika bra på det som mina gamla Logitech. Men, när det var utslitet så var det dax att leta nytt igen. Jag hittade två kandidater och beställde båda. Detta (Havit HV-KB390L) var det jag fick först, och det kostade hälften av det andra. Redan efter två timmar kände jag att min hastighet nästan var on par med mitt gamla. Nu efter ett par veckor så kan jag säga att jag definitivt är snabbare med detta än med mitt normalhöga mekaniska. Framförallt färre feltryckningar. Nu har jag inte haft det så länge så jag kan inte uttala mig om kvalitet på det viset, men det känns som att det kommer att hålla. Håller det i 2-3 år så är det en perfekt mellanväg för mig. Jag har inte hittat en enda punkt att klaga på faktiskt. Jag hade utan att tveka betalat det dubbla för det. Uppdatering: Nu har det gått över ett år, det är fortfarande helt, och jag verkligen älskar det. Ser att det inte finns i lager hos någon som Prisjakt länkar, annars hade jag nog köpt ett bara för att ha i reserv.
Borra igenom en vägg verkar den inte ha något problem med. Jag köpte den dock till ett mindre bilningsjobb, det var den helt oanvändbar till.
Nackdelar: * Dålig web, nära på omöjligt att hitta vad man söker. Utan Prisjakt så hade jag aldrig handlat här. * Ca en veckas svarstid de 2-3 gånger jag kontaktat Webhallen via mail. * Beställt en produkt som de upptäckte utgått, sådant kan hända så klart. Det tråkiga med detta var att jag fick ett schemalagt mail om det kl 00:01. Istället för att de försöker kontakta mig så ska jag ringa eller maila dem. Tråkigt när det är de som gjort fel. Då mail har fungerat dåligt förut, så valde jag telefon. Tog en halvtimme innan jag ens lyckades få en köplats i deras svarstjänst för att kön var full. Efter det så rådde ytterligare en halvtimmes väntan. Slöseri på min tid. * Jag är egen företagare och handlar ibland privat och ibland till företaget. Webhallens web tillåter inte att man ändrar mottagar-namn. Fördelar: * Bra sortiment. * Oftast bra priser. * Kul med deras "achievements". Jag är level 10 med ca 130k poäng. Uppdatering: Idag sänkte jag betyget från 3 till 1 då min anställda inte fick hämta ut produkterna, då mitt telefonnummer inte var registrerat på allabolag.se. Detta trots att jag kollat med chat-support först. Telefonnumret på kontot på Webhallens webb var inte säkert nog, citat: "Det kan vem som helst ändra". Höjt betyget till två stjärnor efter att ha fått det löst genom att ringa deras B2B-avdelning. Men det var första tre personer som sa att det var omöjligt, sen hjälpte ett dåligt betyg på Prisjakt för att få veta hur man skulle göra. Updatering 2020-02-14. Nu åker de ner på en stjärna igen. Beställde två SSDer för 5 veckor sedan. De fanns hos deras leverantör. Inte fått dem än, och nu finns de inte. En liknande SSD reades ut, för 500 kr mer per styck, men max en per kund. Jag ringde och frågade om jag kunde få två sådana, trots att det bara var en per kund. Jag var villig att betala vad de begärda. Det kunde de inte ordna åt mig. Jag fick inte heller veta om jag kommer att få de som jag väntat på i fem veckor. Totalt ointresserade av att ta hand som sin "level 17"-kund. Det är andra gången jag ringer till Webhallens kundservice, och andra gången jag är chockad över hur oehört dåliga de är.
Haft denna i ett år nu. Den är till och med lite högre uppsatt än den ska vara, ändå är siffrorna löjligt fel. Just idag tänkte jag lite extra på den då det blåser nästan 25 m/s i vindbyarna enligt SMHI. Hela huset knakar till ibland, det är strömavbrott, tågen står stilla och Öresundsbron har varit avstängd. Vindmätaren visar 14.7 m/s i vindbyarna...
Denna hade fått fem stjärnor om Google haft kvar fingeravtrycksläsaren. Efter att nu ha haft min telefon i ett par veckor så är jag övertygad om att Face recognition är en mycket sämre lösning på flera vis. Hade jag köpt den i Sverige så hade jag troligen lämnat tillbaka den igen och bytt till en 3XL. Men när den dels fanns i lager utomlands och kostade 2-3000 mindre så var valet att importera lätt. Jag var väldigt nöjd med min 2XL, åtminstone tills laddporten började glappa.
För långsam uppkoppling, fungerar inte alls ibland. Dålig motion detection. Inget onvif-stöd. Enorm nackdel att allt går via cloud. Filmer tar flera minuter innan de dyker upp i history, och ibland kan man inte ens koppla upp sig. Jag hade läst en del dåligt och köpte därför Pro, för att köra på konstant ström. Min har dessutom väldigt bra wifi-täckning, men det hjälper inte.
Efter att ha ägt en i ett par år så upptäckte jag att den itne kan kommunicera med hosts vars IP slutar på 255. Det där är en rejäl och icke ok bugg. Nej, jag pratar inte om broadcasts, utan om IP i större nät än så. Det här har kostat mig många timmars bekymmer.