Varje kontakt jag haft med denna butik har varit optimal. Hemsidan är informativ och bra och priserna är bra. De svarar snabbt, kunnigt och vänligt på både mail och telefon, och orderhanteringen är superb. Senast lade jag en order en onsdag kl 14:36, och nästa dag kl 09:52 plingade till i telefonen att paketet finns att hämta vid mitt postombud. Jag har inte haft anledning att prova retur/reklamation. Jag tycker man känner att detta är en butik som verkligen strävar efter att kunderna ska vara helnöjda och jag rekommenderar Lettro å det varmaste!
Går du fortfarande runt och tror att HP står för kvalitét? Glöm det! Jag hade gjort ganska mycket produktundersökningar innan jag köpte denna för omkring 4500kr, just för att jag inte ville ha problem. Jag hittade inget negativt om denna på nätet, men det var väl för att det är en ny produkt. Första skrivaren jag fick hade en vertikal vågighet på färgerna svart och magenta. Den svenska internetbutiken jag köpte skrivaren av hade ingen aning om varför, så de klassificerade det som DOA och bad mig returnera skrivaren. 28kg tung, så det var bara att köra till företagscenter i stan och lämna in den. Sen blev skrivaren förstås restad, så jag fick vänta 3 veckor på en ny skrivare, som hade exakt samma fel som den första. Vågor med drygt 3cm mellanrum över hela sidan, så texten blev som kursiverad. Ringde nu HP som tyckte det var jäääättekonstigt först, men efter ett långt samtal kom de ändå på att det kunde vara patronerna. Tydligen har en stor batch patroner i somras varit dåliga. Nåväl, jag skulle få två patroner skickade till mig på momangen. Det tog ytterligare 3 veckor... Nu, när jag äntligen bytt patroner så blir utskrifterna bra, men nu såg jag nästa fel. Scannern i arkmataren scannar snett! Nu tror ni kanske att jag låter den dra papperet snett, men nej, icke! Om man så supernoga står och håller papperet och ser att det matas in exakt rätt i arkmataren, så blir den scannade eller kopierade bilden ändå sned, flera millimeter längs papperets långsida. Har de monterat sensorn snett eller något?? Det blir till att ringa HP imorgon igen. Jag är grymt besviken och ångrar mitt köp 100%. Du är varnad!
Positivt: * Hemsidan är OK, överskådlig och lätt att beställa. * Kundtjänsten svarar snabbt och välvilligt. De skyller dock på posten för fel som jag tror är deras egna. Negativt: * Helt uppenbart satt i system att boka frakt och lämna elektronisk förhandsinformation strax efter order, men skickar inget då. Skyller på att posten slarvat bort paketet, men det är helt orimligt när man ju ser att många här råkat ut för precis samma sak. * Erbjuder sig att skicka en dyrare produkt istället, men det är förstås helt orimligt och snarast ett bevis på att de inte lämnat något till posten. Sammanfattning: Jag kommer aldrig överväga att handla här igen och du bör inte göra det heller om du inte är beredd att vänta innan du får dina grejer. Du kan INTE lita på uppgiften om lagersaldo på hemsidan. Du bör filtrera här så du bara ser omdömena lämnade på prisjakt.nu och då ser du att de flesta är missnöjda med butiken. Min erfarenhet: 2016-06-02: Jag beställde en Garmin 630 HRM pulsklocka och fick samma dag en leveransbekräftelse med kollinummer per mail. 2016-06-07: En sökning på detta kollinummer gav fortfarande bara "Elektronisk förhandsinformation mottagen", så jag ringde kundtjänst. Då lät personen som detta var jättemärkligt och hon skulle undersöka detta och självklart skicka en ny vara om det inte skulle lösa sig. Jag behövde dock vänta några dagar och de skulle höra av sig. OK, inte bra, men får väl gå, tänkte jag. Jag läste då alla omdömen här och förstod att jag blivit grundlurad. Jag krävde då via mail ångerrätt omedelbar och full återbetalning. Uppdatering 2016-06-08 kl 12:50: Svar från kundtjänst som hänvisar till fel på posten men ändå erbjöd att skicka en dyrare produkt istället. Jag tackade fortsatt nej till detta och krävde ångerrätt och omedelbar återbetalning av mina pengar. På detta mail svarade de att de accepterar detta och kommer häva köpet och återbetala pengarna. Fick ytterligare ett mail samma kväll att pengarna var på väg. Uppdatering 2016-06-10 kl 08:30: Pengarna återbetalda till mitt kort.