En dörrförsäljare (hos oss i juni 2024) som uppgav sig vara från 3 lovade lägre månadskostnad och fri surf om jag och barnen ändrade abonnemangstyp. Det skulle kosta totalt ca 580kr/mån. Jag sa att jag hade avbetalning på tfn och frågade om det skulle tillkomma till 580kr men nej, upprepade gånger försäkrade han mig att det endast skulle kosta 580 för allt. Nu skickar 3 faktura på ca 900kr! När jag ringde kundtjänst sa medarbetaren: ”du får väl polisanmäla oss”. Kunde inte tro mina öron. Har därefter ringt och mejlat 3 varje vecka i över en månad. De har fortfarande inte återkommit, trots upprepade löften att göra det. Har förstått att de använder ett säljbolag som knackar dörr åt dem och säger att de är från 3. Om det säljarna säger är medveten lögn (580kr när det sen blir 900kr) eller okunskap vet jag inte. Men 3 visar noll intresse att lösa ”missförståndet”. Har varit kund i många år och kan verkligen inte fatta den totala nonchalansen. Se upp för avtalen med 3, de har många tricks för att pumpa dig på pengar. De har också tagit betalt för en försäkring jag aldrig bett om samt lurat på oss en bindningstid på 24 mån. Maken till skurkaktiga metoder var det länge sen jag upplevde. Och som sagt, den totala ignoransen från ”kundtjänst”.