Beställde möbler för ca 2 veckor sedan och det stod snabb leverans. Började undra vart de har tagit vägen och har mejlat, försökt nå dem på whats app, instagram och telefon. Stod i telefonkö i 40 min sen gav jag upp. Innan dess testade jag de numren som stod på hemsidan varav ett var inte i bruk. Nu står jag i kö igen på två olika telefoner, är uppe i 25 minuter och tänker att jag inte ska lägga på denna gången.
HÅLL ER BORTA! Vi beställde en beige säng i Sisjön-butiken i Gbg som skulle ta 4-6 veckor, vilket är helt okej. Efter 6 veckor ska vi åka och hämta den, vi tar ledigt från jobbet båda två och hyr släp. När vi kommer hem ser vi att vi har fått en blå säng med kopparben istället för en beige med silverben! Vi åker direkt och lämnar tillbaka den på lagret. Chillis lösning är att vi ska åka och hämta tillbaka den blå sängen och låna den tills den nya kommer om ytterligare 6 veckor. De erbjuder ingen uppbärning, montering eller hämtning då de inte har den tjänsten alls, utan vi ska själva bära upp och montera den, montera ner den efter sex veckor och packetera den och bära ut den. Jag sa då att vi kan ta bara madrasserna så vi har någonstans att sova, men det gick inte heller. De försökte som kompensation ge oss en sämre säng så vi slapp vänta, det ville vi inte heller efter att ha jämfört de två sängarna. Summan av det hela har blivit att vi får vänta sex veckor och får sova på golvet! De erbjöd sig efter mycket om och men att betala 2000 kr som kompensation. Vi kunde också få låna en tunn madrass från butiken men vadfan ska vi med den till? ALDRIG MER CHILLI!