(500+)
Jag och min sambo beställde ett matbord från Chilli den 8e december, i hopp om att få hem det innan jul. Det visade sig att det skulle vi inte, faktum är att vi aldrig fick ett bord. Statusen på bordet var hela tiden att ordern hade bekräftats och att det skulle skickas snarast. Efter 2 veckor märkte vi att vi nog inte skulle få hem det innan jul och skickade ett mejl om uppdatering från Chilli för att kontrollera om de ens visste om vår beställning. (Full förståelse för att det kan vara mycket att göra för dem inför julhelgen) Svaret uteblev helt och hållet och vi struntade i det över jul. Synd bara att vi fick käka julmaten vid soffbordet 👍🏼. Efter 3 veckor utan varken bord eller uppdatering från Chilli ringde vi till dem för att efterforska vart bordet var, men som så många andra poängterat var det stört omöjligt att få tag i dem trots att öppettiderna berättade motsatsen. Därefter bestämde vi oss för att mejla återigen! Svaret var ett återigen automatsvar som sade att Chilli hade hög belastning och att svarstiden kunde vara 1-2 veckor. Slutet blev att två dagar efter detta mejl till Chilli fick vi ett personligt svar som sade att vår beställning hade avbrutits med anledning av att vi ångrat vårt köp (?) efter att vi fått besked om att bordet ej fanns i lager (?). Ingen av oss har varken ångrat oss eller fått några som helst besked om någonting från Chilli utöver att deras svarstid är lång, jo tack, det märkte vi. Så nu är ordern avbruten och vi har inte fått ett bord på över en månads tid 😀👍🏼 Kollar man på hemsidan så står det, hör och häpna, att det finns två stycken bord i lager! Magiskt att jag och min sambo inte kunnat få någon av dessa då eftersom vi lade beställningen för över en månad sedan! Aldrig mer Chilli. Totalt värdelös support och dyra priser. Ska ni mot förmodan ändå handla dyngan dom säljer så ta faktura så slipper ni ligga ute med pengar för saker som ni ändå inte får! /Alex
Sämsta företaget jag någonsin haft med att göra. Fått skjuta på fakturan framåt. Idag ej fått min vara än. Samma svar i kundtjänst 5 ggr olika dagar. Rädd att få skjuta fram varan ytterligare än en gång. Enligt kundtjänst ska man inte få fakturan förrän varan anlänt vilket också står på deras hemsida när man söker information om www.chilli.se. Detta fungerar uppenbarligen inte. Har idag klarlagt att det är sista gången jag beställer från dem. Tror inte jag kommer få min vara.
Omöjliga att ha att göra med! Ett rottingbord med mjuk och vågig bordsyta godtas icke som skäl för reklamation. De använder sig av en uttröttningstaktik i samband med klagomål.
Nästan omöjligt att komma i kontakt med kundtjänst o att returnera vara beställd på nätet. Det fungerade inte att anmäla retur via hemsidan. Efter 1h i telefonkö fick meddelande att det var stängt.
HÅLL ER BORTA! Vi beställde en beige säng i Sisjön-butiken i Gbg som skulle ta 4-6 veckor, vilket är helt okej. Efter 6 veckor ska vi åka och hämta den, vi tar ledigt från jobbet båda två och hyr släp. När vi kommer hem ser vi att vi har fått en blå säng med kopparben istället för en beige med silverben! Vi åker direkt och lämnar tillbaka den på lagret. Chillis lösning är att vi ska åka och hämta tillbaka den blå sängen och låna den tills den nya kommer om ytterligare 6 veckor. De erbjuder ingen uppbärning, montering eller hämtning då de inte har den tjänsten alls, utan vi ska själva bära upp och montera den, montera ner den efter sex veckor och packetera den och bära ut den. Jag sa då att vi kan ta bara madrasserna så vi har någonstans att sova, men det gick inte heller. De försökte som kompensation ge oss en sämre säng så vi slapp vänta, det ville vi inte heller efter att ha jämfört de två sängarna. Summan av det hela har blivit att vi får vänta sex veckor och får sova på golvet! De erbjöd sig efter mycket om och men att betala 2000 kr som kompensation. Vi kunde också få låna en tunn madrass från butiken men vadfan ska vi med den till? ALDRIG MER CHILLI!
Vet inte ens vad man ska säga, absolut sämsta företaget jag någonsin haft med att göra med. Rekommenderar starkt alla andra företag som säljer möbler utöver detta.
Katastrofal kundsupport som är nästintill obefintlig. Köp ej på chilli, inte värt. Uppdatering: kom 3 dagar sent. Mitt i montering märker jag att 3 delar är helt fel. Ringer in till kundsupport och får välja mellan 400kr rabatt eller 6-8veckors leverans på dom felaktiga delarna.
På jakt efter en ny matgrupp fastnade jag för matgruppen Octavia med brun bordsskiva, svarta ben och stolar med mörkgrå dyna och svarta ben. Snabb leverans på mindre än fem dagar men när leveransen kommer så är bordet rätt, stolarna käpprätt fel... fyra av stolarna har rätt dynfärg men rödbruna ben, två av stolarna har beige dyna och ekfärgade ben. Reklamation görs direkt och dagen efter ringer jag kundtjänsten som hävdar att jodå, jag har fått rätt produkter (enligt deras lista på artikelnummer), först när jag förklarat för fjärde gången att stolarna är i fel färg. Säger att jag vill göra retur men det får jag initialt inte göra utan dom måste "få en chans att leverera rätt stolar" som inte finns att tillgå enligt hemsidan. Bristfällig hemsida som inte uppdateras när Chillis leverantörer tar bort produkter.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Fullständigt firmanamn: Home Furnishing Nordic AB
Organisationsnr: 556780-9685