Prisjakt
Black Week – se reans bästa deals
Annons
Chilli
  • Trygga & snabba leveranser
  • Fri frakt
  • Upp till 70% rabatt
1.2Dålig
15 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
U
UselRedigerades 18 dagar sedan

Omöjliga att ha att göra med! Ett rottingbord med mjuk och vågig bordsyta godtas icke som skäl för reklamation. De använder sig av en uttröttningstaktik i samband med klagomål.

M
Maria
1 omdöme
Dåligen månad sedan

Nästan omöjligt att komma i kontakt med kundtjänst o att returnera vara beställd på nätet. Det fungerade inte att anmäla retur via hemsidan. Efter 1h i telefonkö fick meddelande att det var stängt.

L
L Gustavsson
2 omdömen
Usel2 månader sedan

HÅLL ER BORTA! Vi beställde en beige säng i Sisjön-butiken i Gbg som skulle ta 4-6 veckor, vilket är helt okej. Efter 6 veckor ska vi åka och hämta den, vi tar ledigt från jobbet båda två och hyr släp. När vi kommer hem ser vi att vi har fått en blå säng med kopparben istället för en beige med silverben! Vi åker direkt och lämnar tillbaka den på lagret. Chillis lösning är att vi ska åka och hämta tillbaka den blå sängen och låna den tills den nya kommer om ytterligare 6 veckor. De erbjuder ingen uppbärning, montering eller hämtning då de inte har den tjänsten alls, utan vi ska själva bära upp och montera den, montera ner den efter sex veckor och packetera den och bära ut den. Jag sa då att vi kan ta bara madrasserna så vi har någonstans att sova, men det gick inte heller. De försökte som kompensation ge oss en sämre säng så vi slapp vänta, det ville vi inte heller efter att ha jämfört de två sängarna. Summan av det hela har blivit att vi får vänta sex veckor och får sova på golvet! De erbjöd sig efter mycket om och men att betala 2000 kr som kompensation. Vi kunde också få låna en tunn madrass från butiken men vadfan ska vi med den till? ALDRIG MER CHILLI!

V
VanillaRice
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Vet inte ens vad man ska säga, absolut sämsta företaget jag någonsin haft med att göra med. Rekommenderar starkt alla andra företag som säljer möbler utöver detta.

J
Jenny
1 omdöme
Usel4 månader sedan

Sämsta kundtjänsten jag har varit med om.

D
Daniel
1 omdöme
UselRedigerades 6 månader sedan

Katastrofal kundsupport som är nästintill obefintlig. Köp ej på chilli, inte värt. Uppdatering: kom 3 dagar sent. Mitt i montering märker jag att 3 delar är helt fel. Ringer in till kundsupport och får välja mellan 400kr rabatt eller 6-8veckors leverans på dom felaktiga delarna.

C
Christian
1 omdöme
Usel7 månader sedan

På jakt efter en ny matgrupp fastnade jag för matgruppen Octavia med brun bordsskiva, svarta ben och stolar med mörkgrå dyna och svarta ben. Snabb leverans på mindre än fem dagar men när leveransen kommer så är bordet rätt, stolarna käpprätt fel... fyra av stolarna har rätt dynfärg men rödbruna ben, två av stolarna har beige dyna och ekfärgade ben. Reklamation görs direkt och dagen efter ringer jag kundtjänsten som hävdar att jodå, jag har fått rätt produkter (enligt deras lista på artikelnummer), först när jag förklarat för fjärde gången att stolarna är i fel färg. Säger att jag vill göra retur men det får jag initialt inte göra utan dom måste "få en chans att leverera rätt stolar" som inte finns att tillgå enligt hemsidan. Bristfällig hemsida som inte uppdateras när Chillis leverantörer tar bort produkter.

I
Ibk
1 omdöme
Usel7 månader sedan

Bristfällig information om varan. Felaktig information från kundservice. Jag kan varmt avråda alla att handla på Chilli.

J
Johan
1 omdöme
UselRedigerades 8 månader sedan

Bedrägliga säljmetoder! Undvik Chilli som pesten. Beställde 2 solbädd ar, fick ett mejl att endast en fanns kvar, trots det stod ett fåtal kvar i lager samt order gick igenom. Första ordern valde vi att då att avbryta. Gick in två veckor senare, samma sak, fortfarande lite (med fokus på lite) rea på produkten endast ett fåtal kvar i lager. Beställde 2 st igen, ordern gick igenom och samma sak händer en gång till 😡 får ett mejl, finns endast en kvar i lager.... Vilken katastrof. Bad om en förklaring och fick då det enormt genomskinliga svaret att karet endast uppdateras en eller två gånger om dagen (går de och inventerar lagret själva?) alla moderna ehandelsplattformar har ett lagersaldo på produkten. Men att skriva ett fåtal kvar är ett säljknep att få kunden att trycka på köp. Bad dem att tydliggöra köpet och då avbröt man köpet utan att vi ville det och utan att förklara varför. Jag hoppas att ägarna till detta bluffbolag tappar sina intäkter genom att de går i konkurs. Kommer undersöka möjligheten att ta detta vidare för att driva administration och kostnader mot Chilli!

M
Mr-AJ88
3 omdömen
Usel9 månader sedan

Kvalitén på möbeln är bra men servicen är totalt urusel. Skriver med dem och får svar efter mer än 1 vecka efter, om man ringer (när telefonen hos dem fungerar dvs) så får man vänta oerhört länge, om man kommer fram dvs. Rekommenderar inte ur en service synpunkt.

Om butiken

Chilli

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

SveaWebPaySwish
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.chilli.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Home Furnishing Nordic AB

Organisationsnr: 556780-9685

Information hos allabolag.se