Beställde 2 st termosmuggar som fanns i lager på lördagen. Torsdag kväll har jag fortfarande inte fått något om att det är skickat (vilket visserligen fortfarande är inom de 2-5 vardagar de aviserar) men ändå, inte OK med så lång tid. När jag mailar dem på [email protected] får jag tillbaka att mailboxen är stängd. Oseriöst. failed: merkantilsverigeab.freshdesk.com: 550 5.2.1 Mailbox disabled, not accepting messages Edit: ökar betyget efter bra bemötande
Har ej NFC. Att inte kunna betala med telefonen.. så otroligt dåligt. Särskilt för en modell släppt andra halvan av 2018.
Svarar knappt på mail. Svarar inte alls på produktfrågor. Lång telefonkö trots Prime-medlemsskap. Negativt med betalning via Klarna, att lösa ett problem i efterhand var omöjligt pga. Klarna berättade Cykelkraft. Synd, för annars när det fungerar som det skall har jag haft bra köpupplevelser på Cykelkraft.
- Bra utbud - Kunnig & trevlig personal Men.. lite långsam hantering av order, bristfällig information på automatiska mail och långsam leverans. Sedan var det lite sådär att produkten jag skulle beställa fanns men låg inte ute på hemsidan.
Bra webshop, bra kommunikation, bra utbud och snabb leverans!
Lade beställning av några varor tisdag kväll. Valde frakt till butik. Först fredag efter lunch fick jag att paketet hade gått iväg. Oacceptabel handläggningstid och efter kontakt med kundtjänst fick jag veta att dessa leveranser inte går varje dag heller. Och läser jag deras egen information så hjälper det inte om jag hade tagit vanlig frakt, det kan ändå ta upp till 5 dagar enligt deras egen information. De butiker jag normalt beställer från skickar _alltid_ samma dag eller dagen efter beställning.
Beställde ett USB-minne (som fanns på lager) på förmiddagen måndagen den 21:a och det skickades inte förrän den torsdagen den 24:e, inte OK. Uppdatering: Hade jag läst noga så framgick detta tydligen, ökar betyget lite.
Usel kundtjänst som dröjde 8 dagar att svara på ett mail. Lade en order via hemsidan och det tog många dagar innan det hände något. Hade avbokat min order pga. fördröjningen via Kundtjänst men någon timme senare så skickades ändå SMS om att order blivit skickad. Hemsidan visar dock fortfarande inte att något hänt med min order. Virrigt..
Beställde 2 par handskar 5:e nov. Skulle komma i början av dec fick jag veta. Otroligt lång väntetid egentligen men orkade inte ändra något så lät ordern stå. Dock så kom de aldrig i början av dec. Haft kommunikation med kundtjänst som ofta tar lång tid på sig att svara. De är ytterligare försenade men skulle få 10% rabatt. Dock så reserverar de nu fulla beloppet på mitt kort. Ytterligare tid går, inga handskar skickas. Reservationen står kvar på kortet. Fick inget svar om vad som pågick från kundtjänst men fick nu till slut ett svar där de säger att de kan makulera ordern. Ja tack... aldrig igen detta företag.