Kanonbra butik! Jag la en stor beställning som skickades i tre paket och alla levererades på 4 arbetsdagar. Dessvärre var det ett fel på en av produkterna vilket jag mailade till kundtjänst om. Fick snabbt svar och efter några dagar hade jag en ny att hämta ut på ombudet, inget trassel alls. Det här blir min go-to-butik när det kommer till cykeldelar. Rekommenderar starkt.
Beställde en hel rad grejer från dem och det tog 9 arbetsdagar eller över 2 veckor totalt innan sakerna kom vilket är väldigt lång leveranstid enligt mig. Men det sämsta är att jag någon dag efter lagd order fick ett mail om att en cykelkedja jag beställt inte finns i lager och att den tas bort från ordern men allt annat skickas. Så många fel här. 1. Varför inte skicka kedjan separat när den finns i lager igen? 2. Varför får man inte frågan om att ersätta produkten med en likvärdig? 3. Erbjud åtminstone kunden att få makulera hela ordern om det inte går att lösa på något annat sätt. Slutligen när jag efter detta vill lägga till en produkt i min order då den ännu inte skickats så har de inga möjligheter att komplettera ordrar. Riktigt sämst. Det enda positiva är att jag fått snabba svar från kundtjänst. Undvik. Jag rekommenderar starkt Bikester istället.
4 timmar. FYRA TIMMAR tog det för mig innan jag fick den att fungera och koppla upp sig till nätverket. Det medföljer inga instruktioner på hur man går till väga för att komma igång utan man tvingas googla och titta på diverse klipp för att kunna använda produkten. Dessutom är installationsprocessen OERHÖRT komplicerad. Fick upp flera olika felmeddelanden under mina försök att få igång termometern och jag överdriver inte när jag säger att jag gjorde uppåt 20 fabriksåterställningar för att skitappen som hör till produkten sa ifrån med diverse meddelanden. När skiten väl är igång så är UI:n i appen fruktansvärt dålig. Ser ut som någon skit i ett program från Windows XP. Dålig produkt som mot all förmodan faktiskt visar temperaturen när man är på gränsen till att slå sönder den.
Man får ju det man beställt och de har ganska ofta bra priser. Men de tappar när de skriver "alltid fraktfritt!" men lägger sen på en "expeditionsavgift" på 99kr/vara. Så beställer du tre varor så betalar du 297kr för... ingenting, eftersom det är fraktfritt.
Kanonbra! Beställde en kontorsstol som jag lyckades spräcka ett plastskydd på under monteringen, trots att jag följde manualen. Mailade kundtjänst och inom tre dagar hade jag fått ett nytt på posten. Det är bra kundservice!
Kan bara basera mitt omdöme på de fysiska butikerna, men kan inte tänka mig att de skulle vara sämre på nätet. Man vet aldrig hur bra ett företag är förrän man ska göra en retur. Jysk skötte min reklamation exemplariskt då det räckte med att jag tog varan till butiken och förklarade att det saknades delar till den. De erbjöd en ny vara direkt men jag valde att få pengarna tillbaka istället, vilket inte var några problem alls.
Beställde tre klädesplagg varav ett inte skickades med, troligtvis på grund av att den varan tog slut, vilket är helt förståeligt. Men att inte informera köparen om detta utan att istället skicka iväg resterande beställning är ju skandal. När de sedan efteråt skickar dryga mail som svar på ens frågor så tappar de allt vad trovärdighet heter. Köp kläder någon annanstans.
Bra ljud och smidiga knappar som inte är touch. ANC fungerar mindre bra men det som helt förstör dem för mig är att den vänstra hörluren konstant brusar PGA kontakten med mobilen eller den andra hörluren.
Under ett års tid har jag testat allt, ALLT, för att bli av med mjäll. Med den här försvann det efter någon vecka.