Köper man produkter som håller är det väl helt ok eftersom de har lokal närvaro, men jag får inget förtroende för de säljare jag har pratat med, känns som de kränger det de tjänar mest på eller vad det kan vara. Har haft två garantiärenden, de är ganska dryga och omständiga och upplyser helst om kundens plikter än deras egna. Nej jag kommer undvika elgiganten i framtiden.
Bra kaffe, men gick sönder efter 2,5 månad. Reklamation pågår. Reklamation klar. Enligt Serviceverkstan (Hos Delonghi) så var inte mjölkskummaren korrekt rengjord men de var "bussiga att åtgärda utan kostnad". Detta är anmärkningsvärt eftersom vi inte använt ångskummaren mer än ett par gånger och då rengjort den efter som man brukar göra med ångskummare. (en metod som har funkat på en ascasomaskin i 10+ år) Bör tilläggas att förut att det alltid var vatten under maskinen på den vänstra sidan (samma sida som ångskummaren) på bänkskivan där det är en röd pytteliten kopp när man drar ut droppfatat som alltid var full. Nu är det inte vatten där länge, därför misstänker jag att det var något fel på silikonslangen redan när vi fick maskinen. (Som de nu har bytt nu). Om den nu inte håller länge så är jag rätt övertygad om att jag inte kommer välja DeLonghi en gång till då jag upplever byggkvaliteten låg men man får väl vad man betalar för eftersom den är billig. Med tanke på att de skyller på mig men ändå valde att laga produkten så får 2 stjärnor kvarstå.
Efter några månader och ett gäng användningar så kan man bara konstatera att det är ett knippe kvalitet och prestanda. Känns som det är mer fjong i denna maskin än billiga maskiner med högre spec. Skönt med lång slang, egentligen vore det skönt om den var 5 meter till men 15 meter är bättre än många andra konsumentmaskiner. Helnöjd! :)
Snabb leverans och bra hantering vid retur, inga konstigheter. Kan bli bättre på kommunikationen dock. Bra sortiment och priser!
Har sedan tidigare en homey (early 2018) på lantstället som fungerar utan problem) men köpte denna i somras till huset och jag har väldiga problem med inclusion och räckvidd trots fri siktlinje och bara ett fåtal metrar med några olika produkter. Vet inte om jag har fått ett måndagsex eller om det är något fel på enheterna men har hittils testat 5 stycken enheter i 3 olika modeller och 2 olika fabrikat. har precis påbörjat ett reklamationsärende till Athom.
En maskin som har väldigt många olika program för olika sorters textiler, gemensamt för dom att det tar väldigt lång tid. Dock verkar ta den tid det står på displayen även fast en annan användare har vittnat om något annat så har jag inte märkt av det. Jag tvättar oftast bomullskläder i 40 grader och då finns det 3 program, supersnabb på 17 minuter med låg centrifugerning, så det är ganska blöta plagg, den gången jag testade det så blev det inte riktigt rent trots väldigt fåtal plagg, det var inte fläckar utan mer partiklar som inte riktigt hade tvättats bort. Nästa program är 38 minuter, kör inte riktigt full centrifug här heller tyvärr (1200), det hade varit värt några minuter till. Använder detta oftast eftersom det endast blir mindre maskiner upp till 3 kg. Nästa steg är 2 timmar och 20 minuter, här är det full centrifug, enda problemet är väl att det tar lång tid, har man mycket tid kan man välja eco-programmet som tar 50 minuter till. Tycker det är lite antingen eller och tycker siemensmaskinen på landet är betydligt bättre i programmöjligheter med tanke på tider. Jag skulle inte ha valt denna med facit i hand tyvärr men den gör sitt jobb ganska bra trots allt.
Efter några månader kan jag konstatera att den tar väldigt lång tid vilket Siemens-maskinen som jag har på landet också gör, båda har värmepump så det kanske därför, att det inte blir lika hög temperatur men detta är inget jag faktiskt vet. Det andra är att det när man kör mer än halvfull maskin att det inte blir riktigt torrt, det är blöta fläckar när man tar ut ett påslakan t ex vilket siemensmaskinen är bättre på. Detta är inget problem jag upplevde tidigare med en äldre miele-maskin kondenstorkare men som var utan värmepump och drog betydligt mera. Utöver det har jag begränsad erfarenhet av torktumlare förutom i gemensamma tvättstugan i källaren men den känns inte jämförbar :) Jag valde dock värmepump av 3 anledningar, begränsad frånluft i rummet, begränsad tillgänglig effekt (ampere) i hushållet samt lägre energiförbrukning och det var dessutom få VP-tumlare som är så pass grunda som Cylindas modeller, åtminstone vad jag kunde hitta. Och därav blev det Cylinda.
Gick tyvärr sönder i plasten i gångjärnet efter 18 månader, plasten krackelerade som backelit. Och vi är normalviktiga om någon skulle misstänka annat :) Inväntar reklamation just nu.
Tämligen bra hemsida med bra beskrivningar och hjälpsam information/guidning bland alla produkter. väldigt bra kundbemötande, extremt kort leveranstid. Allt detta till ett konkurrenskraftiga priser.
Tyvärr måste jag varna andra för denna återförsäljare. Jag köpte sommaren 2016 en del grejer och då var det problem som enligt ÅF berodde på DHL. Detta kanske var sant, kändes som det då i vilket fall. Dock skötte Anders som har firman det på ett bra sätt då, vet inte om det beror på att jag hotade om ånger vid leverans, och jag fick kompensation för strulet. Fair enough. Detta ledde till nytt förtroende och ny order i början av november 2017 på artiklar som hade 3-5 dagars leveranstid. Perfekt då hinner jag i god tid få det klar till julfirandet. Efter 2 veckor mailade jag och efterfrågade om återkoppling, inget svar. Efter ytterligare någon vecka så ringde jag 15 (typ) gånger tätt inpå på hans mobilnummer och tillslut ringde han upp mig, jag tror han blev lite ställd att det var en kund som hade ringt, men lovade att återkomma. vilket aldrig hände. Måndagen innan julafton så skickade jag mail med ett ultimatum att antingen får han leverera till torsdagen eller så kan han betrakta ordern som ett ånger. Ännu inte fått svar. vidare tror jag inte ÅF är ute efter att lura folk utan att butiken drivs kanske vid sidan om någon annat och inte särskilt professionellt. Dagen före julafton sprang jag ner till en lampbutik runt hörnet och köpte grejerna över disk, några kronor dyrare men betydligt bättre kvalitet på kabeln så det blev någon form av tröst och det var fint till julafton :-)