Varning! Varning: Upplevelse med Stjärnafyrkant och Telenor Vi stötte nyligen på en riktigt knepig situation med vårt företagsabonnemang som vi tecknade via Stjärnafyrkant, en av Telenors återförsäljare. Allt började när en säljare från Stjärnafyrkant ringde upp och pitchade ett företagsabonnemang. De sa att det inte fanns några bindningstider och att vi kunde flytta våra fem nummer fritt under avtalstiden på 36 månader. Enda kravet var att behålla en liten tjänst hos Telenor, typ en växel för 49 kr i månaden. Men när vi dubbelkollade med Telenor direkt, fick vi höra en helt annan historia. De pratade om en minimidebitering som motsvarade fem mobilabonnemang under hela avtalsperioden. Det lät ju inte alls som det vi blivit lovade! Så vi ringde tillbaka till vår säljare på Stjärnafyrkant, som stod fast vid sitt påstående och till och med bekräftade det i ett mejl. Vi nappade och skrev på avtalet. Men grejen är den att innan vi skulle portera numren, ville vi få en sista bekräftelse från Stjärnafyrkants kundservice. Och gissa vad? Radiotystnad. Vi skickade flera mejl samt ringt upp dem, men inget svar. Telenor var inte till mycket hjälp heller; de pekade bara tillbaka på Stjärnafyrkant. Nu sitter vi fast i detta twilight zone-scenario. Telenor skyller på Stjärnafyrkant, och Stjärnafyrkant är som uppslukade av jorden. Vi har lagt ner massor av tid och energi på det här och känner oss helt enkelt lurade. Så här är en heads-up: var försiktiga med erbjudanden från både Stjärnafyrkant och Telenor. Det verkar som att de inte har några problem med att ge felaktig info och sedan bara rycka på axlarna. Dubbelkolla alltid allt och se till att få allt viktigt skriftligt. Och om du känner dig osäker – fråga, fråga och fråga igen. Du vill inte hamna i samma sits som oss. Uppdatering! Telenor har börjat fakturera oss, vi bestrider men de fortsätter, de kan inte ens visa upp ett avtal som styrker deras fakturering och har nu slutat svara på våra e-mejl och telefonsamtal. Hur kan de få fortsätta såhär?