Prisjakt
Black Week – se reans bästa deals

Anna K

Medlem sen 2024-05-30
1
Bidrag
2
Hjälpsamröster
Mio
Dålig
(199)
A
Anna K
1 omdöme
Usel6 månader sedan

Vi köpte fyra stolar i en butik och gjorde det stora misstaget att betala i butiken. När stolarna levererades en vecka senare var två defekta. Vi reklamerade direkt och fick besked att nya skulle levereras. Sen gick två veckor och vi hörde ingenting. Vi påminde då, men fick inget svar. Efter ytterligare några dagar ringde vi kundtjänst, som dock inte kunde göra någonting mer än att upplysa att stolarna snart skulle vara på väg. Eftersom vi behövde ha stolarna till ett särskilt tillfälle och det nu gått åtskilliga veckor sedan vi betalat dem och skulle ha fått dem begärde vi omedelbar leverans och förklarade att vi annars kommer att häva köpet. Fick då ett raljant svar med osanna uppgifter om vad som gäller enligt konsumentköplagen. Obegripligt dålig service. Vi kommer aldrig att handla hos Mio igen. Kan konstatera att kvalitén på möblerna är undermålig, då två av fyra stolar var defekta, och att företaget - antagligen för att man redan fått sina pengar - inte gör ett dugg för att mimska kundernas olägenheter pga Mios sjabbel, inte följer konsumentköplagen och bemöter sina kunder oförskämt. Sämst nånsin helt enkelt.