Prisjakt
avatar

Usel kundkontakt och framförhållning

Medlem sen 2024-11-19
1
Bidrag
2
Hjälpsamröster
Webhallen
Utmärkt
(500+)
U
Usel2 dagar sedan

2021 förhandsbeställde jag en specialutgåva av ett spel som sedan sköts fram flera gånger på grund av diverse anledningar. På grund av det så har jag under sen tiden tagit kontakt med Webhallens support för att säkerställa att allt är okej och bra med min beställning, detta senast 29/10-24, vilket då blev 22 dagar innan lansering, och har fått till svar varje gång att allt är som planerat och inga problem alls. Idag då, en dag innan lansering, 19/11-24, så tar jag kontakt med de igen för att se hur planen är för att hämta paket etc. Får då till svars att de inte kommer att leverera varan. Jag ifrågasätter såklart detta då jag fått till svar flera gånger att allt är som det ska och inga problem alls. De säger att de inte haft tid att säga till på grund av Black Friday etc. Det finns heller inga möjligheter för att beställa någon annan utgåva då allt är redan bokat. Så otroligt dålig framförhållning. Inom en timme från att jag tagit kontakt med de så får jag ett "panikmail" där de skriver att de inte kommer kunna leverera varan, då 25 timmar innan lansering. Helt sjukt att ett sånt stort företag som man ändå handlat av tidigare kan sköta något så dåligt. Så nu står jag här tomhänt där jag hade kunnat köpa en annan variant om jag fått veta i tid. Välj någon annan försäljare, aldrig varit så besviken