Som andra påpekat så livnär sig Fyndiq nuförtiden på att sälja falska piratkopior. De är fullt medvetna om att de säljer osäkra och falska produkter, men tar inte ens minimalt ansvar för att rensa bort produkterna, utan de fortsätter att främja och sälja dem. Deras misstag är att till skillnad från andra piratsajter, så är de faktiskt ett svenskt bolag. Det är bara en tidsfråga innan de stängs ner. Undvik dem oavsett vad du köper.
Jag börjar ifrågasätta många års lojalitet gentemot Webhallen, på grund av deras hantering av reklamation. Jag köpte en Xbox-handkontroll, men efter några veckor så fick den sitt sedvanliga problem med att avtryckaren fastnar. Efter att detta orsakat mig tillräckligt med frustration, så pallrade jag iväg mig till butiken i Barkarby för att få en ersättningsprodukt inför helgens LAN. Väl där så erbjuder säljaren en retur, men ingen ersättningsprodukt. Detta eftersom jag köpte handkontrollen på fyndhörnan (om än helt felfri och som ny), och det därmed är en "värdeskillnad" mellan min handkontroll och en helt ny sådan. Jag påpekade att det må vara en prisskillnad mellan de två, men att det inte är någon som helst värdeskillnad för mig som kund. Jag vill ju bara få en kontroll att ta hem och spela med polarna. Om jag får en ny handkontroll som ersättningsprodukt så har jag ju inte "tjänat in" eller "lurat till mig" något alls, utan jag har bara fått exakt det jag ursprungligen betalade för. Säljaren var oförstående inför detta, och framställer istället mig som naiv ("fattar du inte?"). Jag gick till Webhallen för att de förstår sig på gaming-intresset. Det är deras enda USP. Om de nöjer sig med att jag lägger ner en massa tid och huvudvärk på en trasig handkontroll, och sedan förväntar sig att jag ska punga ut 300 kr extra för att få en likvärdig ersättning, så har de helt missat poängen. Då går jag hellre till en mer mogen konkurrent som visar minsta lilla intresse för att lösa de problem de själva är ansvariga för. Uppdatering: De har svarat på detta omdöme med hänvisning till två tidigare reklamationer av två olika produkter, sammanslagna till ett köp som inte ens passar in på min beskrivning. Bra efterforskning. Det är uppenbart inte värt ens tid att ens försöka följa upp med dem.
Jag borde lyssnat till andra omdömen. Jag rekommenderar att undvika DPJ om det finns andra alternativ till hands. De har flera svagheter som nämnts i andra omdömen, men en av deras största styrkor ligger i prismatchningen. Dock visar det sig att prismatchingen är väldigt svår att få igenom, eftersom de aktivt letar ursäkter till att hala sig ur löftet. Jag fick prata med deras kundtjänst i en månad, innan jag till slut gav upp eftersom de hela tiden undvek att besvara enkla frågor och motsade sig själva från dag till dag. De försökte bland annat använda ursäkten att prismatchning inte gäller, eftersom DPJ:s produkt har SÄMRE anpassningsbarhet än samma produkt hos konkurrenten. Det var minst sagt en absurd och frustrerande upplevelse, så jag rekommenderar istället företag som prioriterar kunden och sina löften till dem, framför att spara småslantar.
Jag köpte ett par tofflor som ganska snart fick problem med sulan. På grund av lathet reklamerade jag inte felet förrän långt senare. De hade kunnat avsäga sig ansvar med rätta, men var istället jättetrevliga och gav tillbaka pengarna så att jag kunde beställa ett nytt par. Då fick de en kund för livet.
Väldigt snygga, men tyvärr låg kvalitet som direkt orsakade flera obekvämligheter och skavanker.