Prisjakt
Black Week – se reans bästa deals

Liljeroos

Medlem sen 2015-07-01
3
Bidrag
1
Hjälpsamröster
Jysk
Dålig
(73)
L
Liljeroos
3 omdömen
Usel2 år sedan

Köpte ett parasoll som visade sig ha igensytt hål i duken. Returnerade och fick ersättning för delar av reskostnaden. Köpte i stället en annan modell med led-lampor undertill, men en av armarna var felvänd så lamporna lyser upp i duken. Kundtjänst erbjöd avdrag i form av presentkort eller att jag fick returnera i butik. Jag svarade att det här är andra trasiga produkten och att jag tycker att det inte är mer än rätt att de ger mig ersättning i pengar eller att de hämtar parasollet. Om det här är ovanlig otur så tycker jag det är rimligt, om det här inte är ovanligt så får jag sluta handla hos dem. De svarade att de inte kan göra mer.

Cykeltjänst
L
Liljeroos
3 omdömen
UtmärktRedigerades 9 år sedan

Fantastiskt bra service!

Mio
Dålig
(199)
L
Liljeroos
3 omdömen
UselRedigerades 9 år sedan

Vi beställde och betalade en handpenning på en soffa i Kungens kurva 23/6 (v26), lev.tid 6-8 v. Den 14/8 ringer vi för att kolla status. Kundtjänst ber att få återkomma men gör det inte. 4 timmar senare ringer vi åter och frågar, kundtjänst beklagar och ber oss vänta i tfn medan de ringer butiken. Butiken svarar inte och efter lång väntan säger kundtjänst att de i stället mejlar till butiken och ber butiken kontakta oss. Den 17/8 ringer vi kundtjänst, då det är lång kö erbjuds vi att bli uppringd, vilket vi väljer. Efter tre timmar utan återkoppling ringer vi åter kundtjänst. De säger att leverans kommer ske v39 alltså 13 veckor efter beställning. Vi frågar varför och hur de tänker kompensera oss? De hänvisar båda frågorna till butiken och kopplar över oss. Efter två försök bryts till slut samtalet. Vi ringer tillbaka till kundtjänst som beklagar. De får nu tag på butiken som ber att få kolla med leverantören och lovar att snarast återkomma till oss. Då vi inte hört något dagen efter kontaktar vi åter kundtjänst. De skriver de ett mejl till butikschefen och förklarar problemet. Dagen efter ringer en säljare till oss som inte verkar alls bekant med ärendet utan endast sett att den ska ringa oss. Vi förklarar problemet. Säljaren säger att vi kan bli kompenserade 200 kr per försenad vecka men max 10% av varans värde eller 1000kr. Hon ber att få kolla med leverantören vad som hänt och om det går att påskynda. Vi säger att vi tidigare inte fått någon återkoppling från dem. Säljaren säger att hon inte kan svara för andra men att hon lovar att återkomma inom två dagar. Det har nu gått sex dagar utan svar från dem...