Prisjakt
Black Week – se reans bästa deals
avatar

Lauregos

Medlem sen 2006-10-06
17
Bidrag
6
Hjälpsamröster
Webhallen
Utmärkt
(500+)
L
Lauregos
17 omdömen
DåligRedigerades 2 år sedan

Efter att ha varit kund hos Webhallen i närmare 20 år, så har jag nu dessvärre tappat förtroende för dem helt. Lade en beställning med leverans dagen efter via Instabox Home. Dagen efter, på kvällen, får jag meddelande från Instabox om att dom ännu inte fått något paket från Webhallen och att leveransen därför försenas. Tiden går, och efter en vecka har det inte kommit någon ny information, varken från Instabox eller Webhallen. Instabox svarar snabbt i chatten att dom ännu inte fått något paket från Webhallen, och lovar att kontakta dem för att se vad som hänt. Jag försöker själv kontakta Webhallen - men det visar sig vara lättare sagt än gjort. Dom har en chatt-funktion på sin hemsida, där man sätts i kö, och kan ställa sin fråga under tiden. Jag frågar vad som hänt min order, efter någon timme får jag svar att dom skickat den och stänger sedan av chatten innan jag hinner fråga något mer. Jag gör ett nytt försök, där jag förklarar att jag vet att det skickats, men att Instabox inte tagit emot något, och ber dom undersöka saken. Då ber dom mig att kontakta kundtjänst via mail eller telefon istället, och stänger chatten?! Jag mailar kundtjänst, men har nu, över tre veckor senare, inte fått något svar. Jag bestämmer mig för att ringa kundtjänst istället. Det är inte många före mig i kön, men det tar ändå en timme att komma fram. Väl där får jag höra att dom ska titta på fallet, kontakta Instabox och sedan återkoppla. Några dagar senare dyker faktiskt paketet upp host Instabox, men jag får ingen återkoppling från Webhallen om vad som gått fel. Jag får inte heller någon återkoppling kring den kompensation jag begärt för alla timmar jag ägnat åt att reda ut deras fel. Jag fick mina varor till slut, så dom förtjänar lite bättre än lägsta betyg, men när det gäller kundservice och kommunikation är det här bland det värsta jag har varit med om.

Granngården
OK
(500+)
L
Lauregos
17 omdömen
Usel2 år sedan

Lade en beställning på produkter som fanns i lager. Då jag efter 10 dagar inte fått någon leveransbekräftelse hörde jag av mig, och fick då reda på att ALLA (!) 6 olika produkter i min order var slut, och att ordern blivit annullerad. Till att börja med var inte alla varor slut - och när jag påpekade detta fick jag som svar att jag då kunde lägga en ny beställning. Problemet var bara att denna vara då gått upp i pris med 20 %. För det andra borde butiken kontakta mig om varor är slut i lager - inte tvärtom. Så för att sammanfatta: * Uselt system för lagersaldon om alla produkter man beställer är slut. * Dom ljuger om att varor är slut för att kunna annullera en order. När man påpekar detta hänvisas man till att beställa samma vara på nytt - men då till ett 20 % högre pris. * Dom kontaktar inte kunden när varor är slut i lager och ej kan levereras.

Henrikssons Cykel
L
Lauregos
17 omdömen
Utmärkt4 år sedan

Lade en order 17:15, och dom skickade varan 20 minuter senare. Leverans dagen efter kl 09:25. Har tidigare även kunnat utnyttja ångerrätt utan problem, och fick då återbetalningen snabbt!

CykelCity
L
Lauregos
17 omdömen
Utmärkt4 år sedan

Bra bemötande och mycket kunnig personal i Stockholmsbutiken. Intressant utbud, oftast har dom det man behöver på lager, vilket inte är så vanligt för svenska cykelbutiker. Snabba leveranser från webbutiken - de gånger något inte funnits i lager har dom kontaktat mig direkt och hållit mig uppdaterad om leveranstid. Det enda jag saknar är lite fler leveransalternativ: hemleverans samma kväll med Budbee/Airmee/Best hade varit perfekt när man behöver något snabbt!

Google Nest Protect Smoke + CO Alarm S3000BW (2nd Generation)
Full Star 1
3.8
(20)
1 090 kr
L
Lauregos
17 omdömen
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
5 år sedan

Byggkvalitet och funktioner är bättre än någon annan brandvarnare jag testat. Tyvärr gör en mjukvarubugg(?) den oanvändbar. Efter en firmwareuppdatering är batteritiden mellan en och två månader, om man använder de rekommenderade (jättedyra) batterierna från Energizer, och ännu kortare (dagar) om man använder vanliga alkaliska batterier. Problemen har varit utbredda och pågått i över ett halvår, men Google verkar stå helt handfallna, och lyckas inte lösa problemet. Att en så pass dålig firmware tagit sig igenom alla tester och QA-processer för en enhet som vars uppgift är att rädda liv inger inte direkt något förtroende. Jag har för tillfället återgått till en vanlig brandvarnare för 99 kr istället.

Electrolux Pure i9 PI91-5
Full Star 1
3.4
(20)
L
Lauregos
17 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Half Star 5
Redigerades 7 år sedan

Plus: Fastnar i princip aldrig. Smidig - tar sig in under de flesta möbler. Jämfört med konkurrenterna rätt bra på att ta sig upp på mattor och över trösklar. Prisvärd (då man kunde få den för 6500). Efter uppdatering navigerar den bra. Minus: Kort batteritid. Har problem med vissa tjocka och ojämna mattor, som den egentligen borde klara ganska lätt. Kan inte avgränsa städområdet via appen eller andra tillbehör. Precis som många andra hade mitt exemplar problem med att den inte hittade tillbaka till laddstationen när batteriet började ta slut, vilket i kombination med den relativt korta batteritiden gjorde att man ofta kom hem till ett halvstädat hem och en robot som stod mitt på golvet med tomt batteri. Men efter en uppdatering som kom i förra veckan (15/3) så har alla dessa problem försvunnit helt. Har visserligen inte kört den mer än tre gånger sedan dess, men alla gånger har den hittat tillbaka till laddstationen, först för att ladda, och sedan när den är klar. Så i varje fall 6 gånger av 6 har den hittat tillbaka efter uppdateringen. Dessutom medförde uppdateringen att appen nu visar städrapporter med en karta som visar var roboten har varit, hur länge den har hållit på och liknande. Ytterligare en förbättring med uppdateringen är att den verkar ha lättare att ta sig över trösklar samt mattor som den hade problem med tidigare.

NHT Classic Three
Full Star 1
5
(6)
L
Lauregos
17 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
Redigerades 15 år sedan

Fantastiska - otroligt detaljerade och förvånansvärt styrka i basen. Till film bör man självklart komplettera med en sub, men till musik tycker jag inte det behövs (beror förstås på vad man lyssnar på). Kan också tipsa om att NHT i USA har sänkt priserna rejält - vilket än så länge inte har märkts på priserna här i Sverige.

NHT Classic Two Center
Full Star 1
5
(1)
L
Lauregos
17 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
Redigerades 15 år sedan

Nästintill perfekt klangmatchad till mina Classic Three. Dialog i filmer blir tydlig och klar, utan att låta onaturlig. Den är snygg och lagom stor. (En Classic ThreeC hade nog blivit lite väl stor). Fick den ny för 2000:- från USA (inklusive frakt).

HiFi Klubben
Utmärkt
(500+)
L
Lauregos
17 omdömen
UtmärktRedigerades 16 år sedan

Detta omdöme gäller i huvudsak för deras butik i Kungens Kurva utanför sthlm. Jag har haft ganska mycket problem med en Denon AVR-1508-receiver, och den har varit inne på service två gånger. Klubben har alltid varit mycket trevliga och tillmötesgående, och man får verkligen intrycket av att de vill ha nöjda kunder. Än så länge kvarstår problemen i mitt fall, trots service två gånger och ett byte (dom gick med på att byta ut receivern mot en ny, trots att den av allt att döma fungerade som den skulle i butiken). Så nu väntar hembesök, där deras servicetekniker ska kontrollera anläggningen och komma fram till vad felet kan vara. Detta utan att jag har behövt betala någonting utöver vad receivern kostade! Även om det inte skulle lösa sig ordentligt, så har dom hela tiden visat tålamod och svarat snabbt på mail (ofta återkommer de dock via telefon, vilket jag har haft svårt att svara på då jag har föreläsningar i princip hela vardagarna). Oavsett slutresultat i mitt fall så tycker jag faktiskt att de är värda ett toppbetyg.

Ljudfokus
Utmärkt
(500+)
L
Lauregos
17 omdömen
UtmärktRedigerades 16 år sedan

UPPDATERING: Fynda har nu skickat ett nytt paket till mig, och jag hoppas att Posten sköter sig bättre denna gång. Det hela slutade alltså bra, men jag ger inte full pott, då det ibland dröjde ett par dagar innan jag fick svar på mina mail. ----- Har gjort två beställningar från Fynda de senaste åren. Den första levererades ungefär två dagar efter beställning. Dock var en av högtalarkablarna ungefär 2 meter kortare än jag beställt. Detta löstes dock smidigt, och Fynda skickade mig en ny kabel med en gång. Gjorde en ny beställning för två veckor sedan, två högtalare med golvstativ samt 20m kabel. Posten verkar dock ha lyckats slarva bort paketet denna gång (vilket jag knappast kan skylla på Fynda). Nu är det dock så att Posten vill att avsändaren ska reklamera försvunna paket, och jag har hört av mig till Fynda om detta för några dagar sedan, men ännu inte fått någon bekräftelse på om de reklamerat paketet. Vidare säger Posten att det kan ta upp till en månad att utreda var paketet har tagit vägen. Just nu ligger jag alltså ute med pengar (då jag betalade med kort), och har ingen aning om var varorna finns någonstans, eller när jag kommer att få dem. Till en början svarade Fynda på de mail jag skickade inom några timmar, men när jag började fråga om reklamationer till Posten och ev. ny leverans, så dröjde det två dygn innan jag fick svar. Dock lovade dom att skicka ett nytt paket ifall jag kunde bekräfta att paketet inte fanns (oregistrerat) på mitt ulämningsställe.