Prisjakt
Black Week – se reans bästa deals

MagnusEkström

Medlem sen 2016-08-31
6
Bidrag
1
Hjälpsamröster
Ai Eyewear
Bra
(134)
M
MagnusEkström
6 omdömen
Usel8 månader sedan

Lade en beställning och fick snabbt svar att den var packad och på gång för leverans. Fick även en Budbee notifikation om att ordern var registrerad hos dem. 6 dagar sedan fick jag helt plötsligt ett meddelande om att min retur vad mottagen och att pengarna skulle återbetalas. Jag hade inte sett skymten av de varor som jag beställt.

One For All WM6621
Full Star 1
1
(1)
593 kr
M
MagnusEkström
6 omdömen
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
3 år sedan

Jag fick detta rekommenderat till min 75" Samsung QLED av personal i butik. Jag kan absolut inte rekommendera detta fäste till en större tv (Kanske att det fungerar till en mindre TV, men det kan jag inte uttala mig om). Fästets eget beslag tar i väggen på ett sätt som gör att de lilla krokarna man ska hänga på skenan inte greppar. För att de två "krokarna" ska greppa måste man han en exakt minimal vinkel med TVn. Att få till detta med 50kg på två personer är omöjligt. Kanske att det går med tre personer varav en drar ned de fjäderbelastande låsen. Att trycka TV på plats med dessa lås är omöjligt om man inte trycker mitt på TV panelen med bra kraft (Vilken man INTE vill). Om man är noga kan man se detta i Elgigantens butik där detta fäste sitter på display. Kolla man ovanför fästet kan man tydligt se märkena som gör av fästets eget beslag. Att tänka på: Man ska inte tro att man kan vinkla en större TV de 15-grader som det står på förpackningen då den kommer att ta väggen i underkant efter para någon grad. Att vinkla ut den för att komma åt att sätta i kablar går alltså inte. Lägger man på distanser kan få lite mer vinkel men vad är då meningen med slim? Att sätta upp en TV på 90" på detta fäste är inte realistiskt alls. Jag lämnade tillbaka fästet hos Elgiganten som tog tillbaka det utan problem. Påvisade ovanstående problem med deras uppsatta fäste med plexiglasskiva och redan där inser man att det kommer att blir dessa problem.

ComputerSalg
Utmärkt
(500+)
M
MagnusEkström
6 omdömen
Usel4 år sedan

Jag skulle inte rekommendera att handla av dessa speciellt inte om du är ett företag. Jag beställde en vara som inte levde upp till förväntningarna. Då jag ville lämna den i retur efter 1 månad så vägrade de ta emot den. Fick till svar från deras support att jag skulle sälja den på blocket. De känns inte alls seriösa på något sätt. Kan säkert fungera bra att beställa i från så länge du har turen att inte behöva returnera saker eller ha med deras support att göra. Jag kommer aldrig mer att chansa att beställa från dom igen. Betalar då gärna 100kr till för att slippa att ha att göra med dem att göra.

Proshop
Utmärkt
(500+)
M
MagnusEkström
6 omdömen
Dålig4 år sedan

De lägger på en avgift när man betalar med företagskort. Noterade det inte för ens jag kollade på fakturan. Kommer inte beställa mer ifrån denna butik som företag och rekommenderar andra företag att inte heller göra det.

Webhallen
Utmärkt
(500+)
M
MagnusEkström
6 omdömen
OKRedigerades 8 år sedan

Då jag gjorde min beställning så lade jag med en produkt i varukorgen som ej fanns i lager. Tänkte helt enkelt inte på det. STOR miss av mig. Insåg det då paketet aldrig kom. Kollade upp produkten och ser att den utgått hos tillverkaren. Riktigt dåligt att de har kvar dessa produkter i varushoppen. Mailade och bad att de skulle stryka produkten ur beställningen och skicka de andra varorna och betala tillbaka pengarna för den strukna varan. Men ICKE, då var jag tvungen att annulera HELA ordern och göra om den. Drygt, men visst, vi kör på det. Skickar uppgifter som de ber om återbetalning. Väntar ca 2 veckor, inga pengar. Påtalar att jag inte fått några pengar. Väntar ca två veckor till, inga pengar. Nu är jag riktigt irriterad och mailar en tredje gång om att pengarna inte kommit in. Två dagar senare kommer pengarna. Dock har jag väntat 30 dagar från den dagen då jag annulerade köpet till att jag fick tillbaka pengarna. Det är f*n inte OK! Passa er att beställa saker som de inte garanterat har i lager är slutsatsen. Själv kommer jag aldrig mer att handla här. Bad om någon form av kompensation för att de var så sega med att betala tillbaka mina pengar som jag låg ute med. Fick inte ens något svar från kundtjänsten. Uppdaterat omdöme 2016-10-19: Höjer betyget från en stjärna till fem då jag återfick kontakten med kundtjänsten och vi kunde lösa kompensationsfrågan.