Telefonen fungerar i princip bra. Men.. För att spara batteri har Nokia valt att ha en väldigt hård appavstängningsfunktion. Den är så hård att man inte kan ge undantag. Det innebär att t.ex. antivirus, automatiska funktioner kopplade till IFTTT m.m. I mitt fall höll vi på i några veckor med att få antivirus funktionen att fungera utan att lyckas. Fint pris och bra i övrigt gör tyvärr att telefonen är oanvändbar och därmed såld vidare. Tillbaka till Motorola. Så den som vill ha appar som inte stängs av automatiskt, sök en annan telefon och märke. Nikia kunde inte, och ville inte lösa problemet.
Har som andra nedan haft bredbandsbolaget i ca 10 år. Fått 15-16 Mbit av 24 vilket är ok. Deras modem/routrar har jag under åren bytt 4 gånger då de inte håller. Tyvärr blev avslutningen lite tråkig vilket avspeglar på betyget. Dels står jag för frakten av deras gamla och oanvändbara modem själv (~50 sek) istället för att köpa loss det för 500. Vad nu jag skulle med det till men känns som en snål avslutning? Men när de sedan stänger ner kontot så skickar de ut info om detta efter att kontot stängs. De eventuella filer som låg i deras "box" är därmed förlorade. Lite opraktiskt att skicka påminnelse efter man utför arbetsordern. I övrigt har uppkopplingen varit stabil, förutom de tre gångerna modemet pajjade, vilket är ett plus i kanten.