Prisjakt
Black Week – se reans bästa deals
avatar

soilheart

Medlem sen 2007-01-04
2
Bidrag
3
Hjälpsamröster
Intersport
Utmärkt
(500+)
s
soilheart
2 omdömen
Dålig3 år sedan

Bra kläder, men dåliga och förvirrande leveransalternativ. Beställde ett par byxor med uthämtning i butik i förväntan att det skulle förenkla returförfarandet. Efter en kortare försening (från intersport.se) och en släng av julfirande och Covid-19 (från min sida) så insåg jag att jag inte skulle hinna hämta ut ordern i tid, och jag försökte då avbeställa ordern. Detta gick dock inte utan antingen behövde jag ta mig till butiken och hämta ut ordern för att sedan direkt lämna tillbaka den, eller vänta ut de 30 dagarna sen ankomst till butik och betala en "straffavgift" (expeditens ord/uttryck). Ingenting om detta står på hemsidan ("Ej uthämtad beställning returneras per automatik till vårt lager och återbetalning görs till det i beställningen valda betalsättet"). De påstod dessutom att de inte kunde förlänga tiden, vilket går helt emot vad som står på hemsidan ("Vid leverans till butik: Ring butiken och be dem hålla paketet.") Blir inte intersport.se igen.

Datia
Utmärkt
(15)
s
soilheart
2 omdömen
OKRedigerades 5 år sedan

Oklart och förvirrande ordersystem. Beställde en scanner på en helgdag och efter 1-2 efterföljande vardagar låg ordern fortfarande som "Väntar på Behandling". Ringde då och försökte avbeställa ordern, men fick då beskedet att den kanske redan var skickad men att de skulle försöka lösa det. Efter en vecka och minst ett samtal per dag från antingen mig eller dem med svar att de försökte hitta en lösning, allt medan orden fortfarande stod som "Väntar på Behandling", fick jag tillslut svaret "du kan ju strunta i att hämta ut ordern, fast då tar vi 100:- (till) i returfrakt". Jag är ledsen men det är inte en "lösning"... Hade tagit er mycket mer seriöst om statusen hade varit "Skickad" när den faktiskt var skickad, och svaret hade varit "tyvärr går det inte", istället för att prata om lösningar i en vecka och för att sedan säga "lösningen är att du drar på dig vår dyra frakt en gång till". Litet plus i kanten för att personalen ändå var trevlig i telefon.